Netonnet vill inte byta ut router

Permalänk
Medlem

Hej,

Som PeCe sa och personen innan sa, kan de ej tvinga på dig och välja en annan vara ifall de inte har en som motsvara din till samma pengar eller mindre. Därav så har du rätt till pengarna tillbaka. Eftersom de tvärvägrar alla alternativ. (Tillgodokvitto är ej ok i heller).

Finns inte NetoNet aktiva på detta forum? I sådant fall borde någon dra dom i håret till denna tråd.

Permalänk
Medlem

Fick nyss ett mail av netonnet om jag får nordic routern. Skönt av dom att de förstod att jag hade rätt.

Visa signatur

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Permalänk
Medlem
Skrivet av copyguy:

Fick nyss ett mail av netonnet om jag får nordic routern. Skönt av dom att de förstod att jag hade rätt.

Detta gillar vi! Dock förlorar NetOnNet förtorende i mina ögon

Tagit bort gif enligt §1.6
Permalänk
Medlem
Skrivet av niklasloow:

Detta gillar vi! Dock förlorar NetOnNet förtorende i mina ögon

Kan bara hålla med. Eftersom de inte gav sig så köpte jag en likadan på webhallen så nu har jag två routrar. Får väl sälja den ena.

Visa signatur

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Permalänk
Medlem

Grattis OP, skönt att det löste sig för dig. Skitigt beteende av NetOnNet.

Tänkte bara stjäla tråden ett tag och fråga alla kunniga konsumenträttspersoner som svarat tidigare i tråden: Är det upp till säljaren eller köparen att välja mellan pengarna tillbaka eller motsvarande produkt om reparation misslyckats tre gånger? Vore ytterst tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Grattis OP, skönt att det löste sig för dig. Skitigt beteende av NetOnNet.

Tänkte bara stjäla tråden ett tag och fråga alla kunniga konsumenträttspersoner som svarat tidigare i tråden: Är det upp till säljaren eller köparen att välja mellan pengarna tillbaka eller motsvarande produkt om reparation misslyckats tre gånger? Vore ytterst tacksam för svar

Hej,

Efter tre reparationer så får du som kund välja om du vill ha pengar åter eller ny produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklasloow:

Hej,

Efter tre reparationer så får du som kund välja om du vill ha pengar åter eller ny produkt.

Tack för svar. Kollade KO:s hemsida och har lite fler funderingar men tror det är bättre att jag gör en egen tråd isf