Apples presskonferens: Iphone 6 och Iwatch

Permalänk

Dem har inte sagt priset än. Men det är säkert overpriced som alla deras enheter

Permalänk
Medlem

Behåller min Tissot. Iphone 6+ var det mest intressanta för mig. Lite besviken på att det inte blev safirglass på mobilen. Lite intressant att inga klockgissninar träffat rätt. Nästan så man misstänker att Apple lät iphone läckorna dundra på för att ta uppmärksamheten från klockan.

Permalänk
Medlem

Hur länge tar det innan Halebop t.e.x lägger ut båda mobilerna så man kan förhandsboka dom eller något

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Den är ruggigt lik Sonys. Knappen/ratten har gått från centrerad till övre tredjedelen.

Den har ju inget nytt att komma med varken designmässigt eller tekniskt.
Den kommer såklart säja som fan ändå eftersom alla som är inom deras ekosystem kommer köpa en.
Men jag är besviken. Jag hoppades att de dröjt så länge för att de utvecklade något som riktigt skulle skaka om oss, istället för å bara ta rygg på konkurensen.

Dock så var iPhone 1 inte heller något nytt tekniskt eller designmässigt. Det var mjukvaran som startade allt, och av allt att döma så verkar mjukvaran i iWatch vara mer utvecklad jämfört med konkurenternas.

Permalänk

Säg vad man vill om Apple, men deras idéer är helt klar fantastiska.

Permalänk
Medlem

Apple revolutionerar mobilmarknaden:

  • NFC

  • Telefon med stor skärm

  • Smartklocka

Permalänk
Medlem

Spontant så här långt, det är en klocka likt konkurrenternas men de har i vissa fall tänkt till lite mer IMO

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Skrivet av tompa1122:

Säg vad man vill om Apple, men deras idéer är helt klar fantastiska.

Deras idéer?!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Träning har blivit något av en livsstil de senaste åren om du nu har lyckats missa det. Runt 20-25% av mitt facebook flöde upptas en del dagar av människor träningsresultat.

Bor under en sten

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Deras idéer?!

Jag tror du kan förstå, försök, läs en gång till, fråga någon om hjälp om du behöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompa1122:

Jag tror du kan förstå, försök, läs en gång till, fråga någon om hjälp om du behöver.

Jag reagerade också på ditt inlägg. Vilka av deras idéer är det du syftar på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Varför då?

Därför att det inte håller bättre än Gorilla glass, och bara driver upp kostnaden.

Helt enkelt ingen funktionalitet för en dyrare prislapp..

http://www.corninggorillaglass.com/news-events/Corning-Gorill...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av twk:

Jag reagerade också på ditt inlägg. Vilka av deras idéer är det du syftar på?

Att skapa helt fenomenala sätt att integrera med användaren, såklart.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Feeku:

Dock så var iPhone 1 inte heller något nytt tekniskt eller designmässigt. Det var mjukvaran som startade allt, och av allt att döma så verkar mjukvaran i iWatch vara mer utvecklad jämfört med konkurenternas.

Ja, det är ju det jag skriver. Jag tror den kommer sälja något otroligt iom att man kan ansluta den till det existerande ekosystemet som folk redan är investerade i.
Precis som att en stor del av iPhone 1s succé kom av itunes och att folk hade iPods. Shit! en iPod man kan ringa med! Kan det bli bättre?

Skillnaden var att iOS vid den tidpunkten svängde åttor runt allt som fanns och skapade en ny produktkategori.
Det känns inte som att presentationen idag har kommit med några sådana revolutioner. Eller?

Permalänk
Medlem

För i helvete.. Varför måste alla Smarta klockor vara fyrkantiga? Riktigt ful design.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Därför att det inte håller bättre än Gorilla glass, och bara driver upp kostnaden.

Helt enkelt ingen funktionalitet för en dyrare prislapp..

http://www.corninggorillaglass.com/news-events/Corning-Gorill...

Är det inte repor det ska klara bättre?

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem

349 Dollar för iWatch, låter inte så överdrivet dyrt

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Skrivet av Daavido:

349 Dollar för iWatch, låter inte så överdrivet dyrt

Det är väl pris utan moms och lokal skatt i USA? Lär ju kosta mycket mer än 2500:- här hemma!

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Skrivet av DDemis:

För i helvete.. Varför måste alla Smarta klockor vara fyrkantiga? Riktigt ful design.

Alla?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av Daavido:

349 Dollar för iWatch, låter inte så överdrivet dyrt

Du måste ju ha en iPhone så det blir extremt dyrt om du bara vill ha klockan

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Vad har klockan för batteritid? Det sa de inte

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casten83:

Är det inte repor det ska klara bättre?

Repor är inget problem över huvud taget med gorilla glass heller såvida du inte har sandpapper i fickan.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Bara jag som INTE tycker klockan ser ut som "skit"..?

Kan inte tänka mig något annat hos en klocka när det kommer till den fysiska designen.. Dock det som jag kan tycka är att uret ser lite tjockt ut. Dock så har man ju inte pillat på den ännu.

Nejdå, det är bara ett par android fanboys som om och om snackar skit om Apple i denna tråden. Tycker UI:t var riktigt bra förövrigt.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

För i helvete.. Varför måste alla Smarta klockor vara fyrkantiga? Riktigt ful design.

http://www.theverge.com/2014/9/5/6109365/moto-360-hands-on

Moto 360

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

U2 som bonusnummer, inte illa faktiskt

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Med undantag för Moto 360, men den har också sina brister.. Vi Sweclockare borde slå oss ihop och fixa ett vettigt alternativ själva.

Permalänk
Medlem

Kan vi förvänta oss att få svenskt releasedatum samt pris idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

Kan vi förvänta oss att få svenskt releasedatum samt pris idag?

blir nog till julhandeln

Visa signatur

Specs: kretskort, koppar, plast, flaskhalsar & spindelnät (yuck!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Med undantag för Moto 360, men den har också sina brister.. Vi Sweclockare borde slå oss ihop och fixa ett vettigt alternativ själva.

Jag vill se en där armbandet (som för det mesta är uppdelat i sektioner) är displayer.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Repor är inget problem över huvud taget med gorilla glass heller såvida du inte har sandpapper i fickan.

Det är ju som att säga att man inte behöver en krockkudde, för krocka ska du ju absolut inte göra. Lika väl som att du med avsikt inte repar din mobilskärm.

edit: förtydligande