Stulna nakenbilder på kändisar väcker frågor om säkerheten i molnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jaså det här är anledningen till att feminism behövs. Jag som trodde det var för att kämpa för att kvinnors rättigheter ska vara samma som mannens, typ rösträtt, lika lön för lika arbete, behandlas lika under lagen och sånt där men det är alltså naken bilder på internet som kvinnor har kämpat för i ett par hundra år nu.

Så hur får vi hackarna jämställda? Ska vi ha kvotering så att det måste hackas och läckas lika många bilder på manliga kändisar som kvinnliga? Eller ska vi välja den lite mer liberala vägen och försöka uppmärksamma och lyfta upp hackare som fokuserar på att släppa manliga nakenbilder så de kan få vara förebilder för andra så att vi på så sätt får fler manliga nakenbilder på internet?

PS, du har för övrigt fel i sak, det har läckt bilder på manliga kändisar också. Testa några väl valda sökord i Google så får du se.

Du har nog inte läst mitt meddelande. Skrev ingenstans att det inte läcker bilder på manliga kändisar.

Så man säger att det är ett problem att kvinnor objektifieras så kommer du med svaret "MEN VI MÄN HAR DET INTE SÅ LÄTT" typ. Det var inte vad ämnet handlade om. Nu handlade det om att i den här nyheten är det kända kvinnor som objektifieras och hängs ut för allmän åskådan.

Off Topic: Behöver du nakenbilder över huvud taget?

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om stulna nakenbilder på några kändisar när Alienware ska släppa ny värsting

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Du behöver inte avvakta. Som sagt så finns det redan. Testa att googla lite så ser du att det till och med finns ett antal hemsidor dedikerade för just det.

Läs GP. Läs Aftonbladet. Läs Sweclockers nyhet.
Vad för den fram? Jo just att kvinnliga kändisar (med namn så man lätt ska kunna hitta dem) hängs ut i den här nyheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Är väl inte det folk säger. Men lägger man upp saker på molnet får man ta risken att bilderna sprids. Inte fan ställer jag min cykel olåst när jag ska in till affärn.

Fast med din liknelse skulle isåfall din cykel varit låst men att nån dyrkade upp låset..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwar:

Synd att säkerheten är så pass dårlig, hoppas att dessa offentliga personer stämmer apple och dropbox etc så att dom tvingas öka säkerheten. Tycker det är helt sjukt att man inte kan ha sina privata filer på dessa platser på ett säkert sätt.

Tycker det är ännu tråkigare att många här på sweclockers är mer intresserade av att kolla på nakenbilder än att se problemet. Herregud, det är privata bilder, vill ni ser nakna människor finns det proffs som gör det, jag lovar att dessa bilder blir bättre^^
Finns få saker som är mer kränkande än att få nakenbilder spridda över internet, fy fan för alla som gottar sig i andra människors olycka.

Hoppas dessa människor åker fast, och åker fast rejält! Förmodligen är dom amerikanare oxå (hoppas) så det är snarare i brottsskalan 10 år än svenska straffet på 6 månader o ett fjuttit skadestånd eller vad det kan tänkas bli.

Men Kan vara en bra ide att tänka 2 gånger innan man laddar upp något till molnet.

De lär nog vara skyddade av sina avtal som man accepterar i samband med att man börjar använda tjänsten.

Håller dock med om att spridning av nakenbilder är bedrövligt. En kompis till mig fick nakenbilder spridda via MMS och på nätet när hon hade gjort slut med sin dåvarande pojkvän. Något som så klart fick henne att bryta ihop och jag tror hon än idag, nästan 10 år senare, mår dåligt av det och känner sig utdömd när folk tittar på henne, ungefär som att "jaha, det är du din slampa".

Men när det väl kommer till kritan så får man tyvärr acceptera riskerna när man förlitar sig på att en tredjepart ska ta hand om ens känsliga bilder. Själv så skulle jag aldrig få för mig att lagra privata bilder i molnet, och allt pga att jag vet att stora aktörer drar åt sig betydligt fler hackare än om jag lagrar mina bilder lokalt. Och blickar man tillbaka så ser man att även de största, till och med stormakter, har kryphål i sin säkerhet där skickliga hackers kan ta sig förbi.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Detta gör ju att man kan ifrågasätta om onlinebackup är en sådan bra ide. Bäst skydd verkar ändå var att inte vara speciellt snygg eller framgångsrik i alla fall.

Snygg vet jag inte, allt är i betraktarens ögon, men det andra, ja det är sant: Procul a Jove, procul a fulmine. Obemärkt lever man lugnast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Fast med din liknelse skulle isåfall din cykel varit låst men att nån dyrkade upp låset..

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, det har du faktiskt rätt i. Var nog en dum liknelse. Däremot är det faktiskt så att folk borde förstått att risken fanns.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Är väl inte det folk säger. Men lägger man upp saker på molnet får man ta risken att bilderna sprids. Inte fan ställer jag min cykel olåst när jag ska in till affärn.

Det är ju precis det dom säger. Visst att lägga upp saker i molnet där det finns en risk att det hackas då lösenord som bestäms av användaren själv är enda säkerheten, ja det är inte helt smart om det är bilder, som i detta fall, är något man vill ha privat.

Men det gör inte att det är deras fel och att dom får skylla sig själv.

Tyvärr är inte världen rättvis så därför kan du inte ställa cykeln olåst utanför affären. Men nu är det inte riktigt det som hänt här. Utan snarare har någon brutit sönder ditt cykellås och tagit cykeln. Är det då ditt fel och du får skylla dig själv som ställde cykeln utanför affären när du faktiskt kunde ha lämnat den hemma och gått till affären?

Ska du jämföra får du ju jämföra korrekt annars blir det sandlådediskussion.

Inga av dessa människor har ju gett ut sina lösenord eller kör med lösenords fritt utan dom har blivit hackade (brutit sig in) och tagit bilderna (cykeln).

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Det är ju precis det dom säger. Visst att lägga upp saker i molnet där det finns en risk att det hackas då lösenord som bestäms av användaren själv är enda säkerheten, ja det är inte helt smart om det är bilder, som i detta fall, är något man vill ha privat.

Men det gör inte att det är deras fel och att dom får skylla sig själv.

Tyvärr är inte världen rättvis så därför kan du inte ställa cykeln olåst utanför affären. Men nu är det inte riktigt det som hänt här. Utan snarare har någon brutit sönder ditt cykellås och tagit cykeln. Är det då ditt fel och du får skylla dig själv som ställde cykeln utanför affären när du faktiskt kunde ha lämnat den hemma och gått till affären?

Ska du jämföra får du ju jämföra korrekt annars blir det sandlådediskussion.

Inga av dessa människor har ju gett ut sina lösenord eller kör med lösenords fritt utan dom har blivit hackade (brutit sig in) och tagit bilderna (cykeln).

Japp, insåg rätt snabbt att liknelsen var rätt dum. Jag kom precis hem så ska läsa ikapp tråden. Mvh

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av mrSvamp:

Läs GP. Läs Aftonbladet. Läs Sweclockers nyhet.
Vad för den fram? Jo just att kvinnliga kändisar (med namn så man lätt ska kunna hitta dem) hängs ut i den här nyheten.

Vad är det som säger att eventuella mäns namn inte också skulle hängas ut vid en liknande händelse och vad har detta att göra med feminism över huvud taget?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fluf:

Du skulle nog inte göra det, men om man har en personlig shoppingassistent som löser födelsedagspresenter till sin respektive har jag svårt att tro att man tar sig tid att konfigurera sin nya iPhone.

Sant, men då har du bara dig själv att skylla för att vara så naiv. Beror väl på hur paranoid du är. Men jag litar inte på folk som har hjälpt att konfiguera min telefon, dator etc....

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Är väl inte det folk säger. Men lägger man upp saker på molnet får man ta risken att bilderna sprids. Inte fan ställer jag min cykel olåst när jag ska in till affärn.

edit: Såg just det du citerade och inte läst diskussionen iövrigt så jag kan helt missuppfattat vad diskussionen handlade om. Men enligt citaten så tycker personerna att follk varit korkade som lagt upp privata bilder i molnet, vilket är sant.

Svarar på din edit.

Ja korkat håller jag med om. Men det folk skriver och dom tre som jag citerade från början anser att personerna får skylla sig själva. Vilket bara är helt sjukt att tycka så. Det är ju då precis som att säga åt tjejen som precis blivit våldtagen att hon ska klä sig i lite mindre utmanande kläder nästa gång så det inte händer igen. Hon får skylla sig själv.

Skrivet av kevve1:

Japp, insåg rätt snabbt att liknelsen var rätt dum. Jag kom precis hem så ska läsa ikapp tråden. Mvh

Absolut

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Electrix:

Fast med din liknelse skulle isåfall din cykel varit låst men att nån dyrkade upp låset..

Skickades från m.sweclockers.com

Om vi nu ska fortsätta med liknelser som alltid är roligt så skulle väl jag säga att lägga upp dessa bilder i molnet är som att låsa cykeln och ställa den utanför sitt garage istället för att gå in i garaget bredvid med cykeln.
Ganska lat/osmart om du frågar mig.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Det är Snowdens fel, för jag är helt övertygad om att det är någon på NSA som fått sparken i kölvattnet av Snowdenaffären som helt enkelt läckt lite bilder som fanns lättillgängliga på kontoret innan vederbörande gick hem sista dagen.

Amerikas fördolda stater

Att tro någonting är privat på nätet är jävligt naivt, ja rent utav ointelligent.

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrSvamp:

Du har nog inte läst mitt meddelande. Skrev ingenstans att det inte läcker bilder på manliga kändisar.

Så man säger att det är ett problem att kvinnor objektifieras så kommer du med svaret "MEN VI MÄN HAR DET INTE SÅ LÄTT" typ. Det var inte vad ämnet handlade om. Nu handlade det om att i den här nyheten är det kända kvinnor som objektifieras och hängs ut för allmän åskådan.

Off Topic: Behöver du nakenbilder över huvud taget?

Fast hur tolkar du artikeln nu? Det handlar om att ens privata bilder eller snarare filer inte är säkra i molnet ä. Spelar ingen roll i fall du är man eller kvinna. Där emot om man är känd så ökar risken såklart.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrSvamp:

Nej. Senemoralen är flera:
1. Det här är anledningen att feminism behövs. Alltid kvinnorna som blir drabbade av sånt här. (hittils).
2. Som en av de drabbade uttryckte sig: Ni tittar på bilder jag och min (dåvarande) pojkvän tog för flera år sedan. Hoppas ni är stolta över er själva.

Håller inte med alls. Får feministerna som de vill så blir det väl tvångskastrering som straff på att hacka eller titta på sådana här bilder, vilket knappast hjälper någon.

Anledningen är väl snarast att det främst är kvinnor som är kroppsfixerade och väljer att fota sig själva samt dessutom generellt sätt inte har den dator och IT kunskap som krävs för att förstå riskerna med att lägga upp bilderna i molnet.

Feminism löser inte några problem utan skapar fler eftersom man inte kan närma sig jämställdhet med utgångspunkten att bara ena könets orättvisor behöver fixas för att det skall bli bra. Hur många feminister kämpar för att män skall få lika chans som kvinnor att vinna i vårdnadstvister eller när de står anklagade för våldsbrott exempelvis? ( Två områden där kvinnor särbehandlas positivt ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucasSj:

Nån hade en locktång i röven på bilderna, tyckte de var roliga

Hahahaha tänkte ju såklart snoka reda på bilderna redan innan men nu MÅSTE jag ju fan göra det för att ha något att skratta åt xD

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Entusiast
Skrivet av mrSvamp:

Du har nog inte läst mitt meddelande. Skrev ingenstans att det inte läcker bilder på manliga kändisar.

Så man säger att det är ett problem att kvinnor objektifieras så kommer du med svaret "MEN VI MÄN HAR DET INTE SÅ LÄTT" typ. Det var inte vad ämnet handlade om. Nu handlade det om att i den här nyheten är det kända kvinnor som objektifieras och hängs ut för allmän åskådan.

Off Topic: Behöver du nakenbilder över huvud taget?

Du skrev det här: "Alltid kvinnorna som blir drabbade av sånt här. (hittils)."
Det vill säga ett påstående att enbart kvinnor drabbats av att nakenbilder av dem hängts ut på internet. Hur ska man annars tolka den meningen? Jag påpekade att du har fel eftersom det är extremt enkelt att hitta massa bilder som säger motsatsen. Menade du att skriva "Oftast kvinnor som drabbas av detta" så kanske jag kan hålla med dig. Jag har dock inget statistiskt underlag att bygga det på så tillsvidare tänker jag utgå från att bilder läcker i största allmänhet.

Du skrev inget om objektifiering heller, du blandade in feminism baserat på ett felaktigt antagande och du verkar ha tolkat det jag skrev väldigt väldigt fritt för det var inte ens i närheten av det jag menade.

Nej den här nyheten handlar om att säkerheten hos molnlagring är ifrågasatt efter att en rad bilder har läckt på kort tid. Ledtrådarna är andra halvan av rubriken och hela artikeln. Den viktiga poängen är inte vem utan hur.

Det var ju du som började prata om feminism varpå jag drog till med en liten hyperbol med inslag av sarkasm för att ifrågasätta relevansen i det du skrev. Vill du ha en diskussion om objektifiering och översexualisering kan du väl vara så snäll och vänlig och skriva det direkt? Vad är det du vill ha sagt egentligen? Det här är inte Twitter så du har utrymme att uttrycka tankar och åsikter som tar mer plats en två meningar. Det är väldigt jobbigt att behöva försöka gissa vad du menar nämligen.

Skrivet av mrSvamp:

Läs GP. Läs Aftonbladet. Läs Sweclockers nyhet.
Vad för den fram? Jo just att kvinnliga kändisar (med namn så man lätt ska kunna hitta dem) hängs ut i den här nyheten.

Jag läser inte Aftonbladet eftersom det är fördummande skit. Nyheten på Sweclockers var mer riktad mot en specifik aktuell händelse och säkerhetsaspekterna kring "molnet" som dykt upp kring det. Läs rubriken på nyheten en gång. Läs sedan igenom hela nyheten. Den diskuterar datasäkerhet vilket är en högst relevant fråga. Vilken vinkel Aftonbladet har valt har jag ingen aning om och jag har inget intresse av att ta reda på det heller för då skulle jag behöva gå in och ändra i min host-fil igen där jag blockat sidan så den inte går att komma åt från min dator.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Ixos:

Håller inte med alls. Får feministerna som de vill så blir det väl tvångskastrering som straff på att hacka eller titta på sådana här bilder, vilket knappast hjälper någon.

Anledningen är väl snarast att det främst är kvinnor som är kroppsfixerade och väljer att fota sig själva samt dessutom generellt sätt inte har den dator och IT kunskap som krävs för att förstå riskerna med att lägga upp bilderna i molnet.

Feminism löser inte några problem utan skapar fler eftersom man inte kan närma sig jämställdhet med utgångspunkten att bara ena könets orättvisor behöver fixas för att det skall bli bra. Hur många feminister kämpar för att män skall få lika chans som kvinnor att vinna i vårdnadstvister eller när de står anklagade för våldsbrott exempelvis? ( Två områden där kvinnor särbehandlas positivt ).

Det är inte feminism du pratar om. Feminism är att kvinnor ska ha samma rättigheter som män. Tro inte att femnazis står för något som är i närheten av feminism, snälla. Det förstör bara för alla.

Dina exempel är inte vettiga då det också är en viktig del, män är dock inte lika utsatta för strukturell diskriminering som kvinnor är.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Denna kan jag rekomendera för övrigt

http://www.svt.se/dokument-utifran/se-program/avsnitt-1-229?a...

de fanns nog redan på alla NSA servers

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Olagligt ÄR det. Det är en copyrightad bild som inte har tillåtits spridning på. I princip är det samma sak som att Sweclockers skulle sprida en ej utkommen film som en hacker kommit över.
Jag tror att hennes advokater har sagt att dom kommer gå efter dom som publicerar dessa bilder.

Fast tro inte att jag är någon moralpappa för att jag skriver detta... *host* Jag tycker bara det skulle vara tråkigt att Swec skulle råka illa ut eftersom jag gillar dom (för det mesta).

Skulle tro att du har rätt. Mycket svårt att hävda att det är någon annan än Jennifer själv som har tagit den där bilden (och därmed skulle äga den)

Sweclockers har också ändrat till en vanlig pressbild nu.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk

Från Apples iCloud-avtal:

APPLE DOES NOT REPRESENT OR GUARANTEE THAT THE SERVICE WILL BE FREE FROM LOSS, CORRUPTION, ATTACK, VIRUSES, INTERFERENCE, HACKING, OR OTHER SECURITY INTRUSION, AND APPLE DISCLAIMS ANY LIABILITY RELATING THERETO.

Liknande finns till alla sådana tjänster. Det betyder definitivt inte att man får skylla sig själv, eftersom likadana avtal gäller för allt man köper som ska vara säkert. Otroligt tråkigt att folk blir utsatta på det här sättet.

Visa signatur

Speldator: i7 4790K, 16 GB RAM@2133MHz, EVGA GTX 980 SC, SSD 1200 GB FD Define R6, Win 10 Pro
HTPC/NAS: AMD A10 6700@2,4 GHz (1.0 volt), 8 GB RAM, 60 GB SSD, 4 TB lagring, Blu-Ray-brännare, Chieftec HM-03B-OP, Win 10 Pro
Bärbart: Lenovo Yoga 3 Pro, Lenovoplatta x3, Xiaomi Mi Note 10 Pro

Permalänk

https://owncloud.org/
Skaffa ett eget moln hemma istället
Jag kör ett och är mycket nöjd.

Permalänk
Medlem

Ojojoj, som vi väntat. Detta måste vara en av de största skandalerna i modern historia.

Det här fasade jag inför, för över 10 år sedan. Visste då att jag ALDRIG kommer lagra något utanför mina väggar. Inte för att jag har något som intresserar andra, utan snarare att jag själv bär ansvaret att filerna inte försvinner.

Jag har lite backup'er, några filmklipp och foton på familjen. Dessa ligger i säkert förvar på min NAS (RAID1) på 500gb utrymme, som inte ens är kvartsfull. Ibland åker hela klabbet in på en annan dator/hårddisk för säkerhets skull.

Sen undrar jag varför folk måste ta bilder på ALLT och ALLA i parti och minut och varför är det så fruktansvärt viktigt att dela med sig av all den skiten?

Sen kan jag inte begripa varför man överhuvudtaget tar nakenbilder på sig själv, om man inte tillhör den branschen. Att man dessutom laddar upp dem på en random-server någonstans i världen, ja då får man fan skylla sig själv.

Det är jäkligt svårt att hålla sig för skratt

Permalänk

"This could be the Apple iCloud flaw that led to celebrity photos being leaked

An alleged breach in Apple’s iCloud service may be to blame for countless leaks of private celebrity photos this week.

On Monday, a Python script emerged on GitHub (which we’re not linking to as there is evidence a fix by Apple is not fully rolled out) that appears to have allowed malicious users to ‘brute force’ a target account’s password on Apple’s iCloud, thanks to a vulnerability in the Find My iPhone service. Brute-force attacks consist of using a malicious script to repeatedly guess passwords in an attempt to discover the correct one. ..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_no_one:

"This could be the Apple iCloud flaw that led to celebrity photos being leaked

An alleged breach in Apple’s iCloud service may be to blame for countless leaks of private celebrity photos this week.

On Monday, a Python script emerged on GitHub (which we’re not linking to as there is evidence a fix by Apple is not fully rolled out) that appears to have allowed malicious users to ‘brute force’ a target account’s password on Apple’s iCloud, thanks to a vulnerability in the Find My iPhone service. Brute-force attacks consist of using a malicious script to repeatedly guess passwords in an attempt to discover the correct one. ..."

Misstänkte att du skulle dyka upp när denna nyheten lags upp.. haha

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Entusiast
Skrivet av voidkahn:

Det som är roligt är att Sweclockers har nu sparat IP-adresserna för de som röstat JA.

Nu vet dom vilka de ska ge sig på

Om de så gärna vill ha bilderna jag har på Dropbox så kan de bara fråga. Inte för att jag vet varför de vill se bilder på katter, mat och en och annan selfie.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Respektlöst.

Alltså, vissa människor förstår jag mig bara inte på.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Avstängd

Haha rätt åt er som lagrar grejer på "molnet". Jag tycker det är mest idioter som lagrar grejer och betalar för utrymme istället för att helt enkelt lagra det hemma på sin egne dator. Det var verkligen inte oväntat att att lagrade filer skulle bli stulna ifrån molnet. Skyll er själva.

Permalänk
Avstängd

Idag mina vänner, så skrivs internethistoria.