Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av TwiceFire:

Finns en app som heter Bankhubben fungerar väldigt bra för pappa som har SEB eller vad det är som inte har/hade officiell app.

Jag måste vara otroligt lottad testad lägga den ner landskapsläge och inget varierande färg där heller vare sig vit eller svart.

Bankhubben fungerar inte till Nordea vet jag i alla fall. De har även övergivit WP och tagit bort deras egna app helt och hållet och ska väl även ta bort mobilsidan vad jag har hört. Men jag använder personligen Handelsbanken (efter att ha tröttnat på Nordea för länge sedan) och deras app är bra med OCR skanning osv och är designad enligt WP stil.

Håll hårt i ditt ex om det är felfritt!

Skrivet av Paracetamol:

Tack för det utförliga svaret! Ja det verkar ju tyvärr väldigt svårt att få en 930 med jämnt fungerande skärm. Den intressanta frågan är hur mycket av detta som går att lösa med mjukvaruuppdateringar och vad som kommer förbli. Jag tror att jag får gå till någon butik och kika på visningsexemplaren och jämföra med mitt ex. Kanske lättare att få perspektiv då!

Jag har svårt att se att man kan lösa de problemen jag har haft eller du har med mjukvara. Tycker det känns som hårdvarufel. Annars borde alla vara drabbade och varför skulle problemet visa sig på massa olika sätt om det är mjukvaran det är fel på. Att grått blir lila på låg ljusstyrka kanske man kan fixa till viss del men tror även det ligger en del i hårdvaran. Det var likadant på Lumia 800 när jag hade den. Fick dessutom gå igenom 3 exemplar där med för att få en skärm som var OK.

Så totalt med alla Lumia jag har haft med Amoled så har 5st utav 6 haft något problem med skärmen.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

Finns en app som heter Bankhubben fungerar väldigt bra för pappa som har SEB eller vad det är som inte har/hade officiell app.

Bankhubben är värdelös. Tyvärr. Funkar knappast för SEB längre, inte för Nordea heller. Läs omdömena så ser du. Skräp.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Telepati:

Bankhubben är värdelös. Tyvärr. Funkar knappast för SEB längre, inte för Nordea heller. Läs omdömena så ser du. Skräp.

Även om den fungerade för Nordea förut så har den aldrig någonsin fungerat bra eller konsekvent. Både jag och tjejen har haft väldigt jobbiga upplevelser med Bankhubben så ja, det är inte en speciellt kvalitativ app.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Bankhubben fungerar inte till Nordea vet jag i alla fall. De har även övergivit WP och tagit bort deras egna app helt och hållet och ska väl även ta bort mobilsidan vad jag har hört. Men jag använder personligen Handelsbanken (efter att ha tröttnat på Nordea för länge sedan) och deras app är bra med OCR skanning osv och är designad enligt WP stil.

Håll hårt i ditt ex om det är felfritt!

Jag har svårt att se att man kan lösa de problemen jag har haft eller du har med mjukvara. Tycker det känns som hårdvarufel. Annars borde alla vara drabbade och varför skulle problemet visa sig på massa olika sätt om det är mjukvaran det är fel på. Att grått blir lila på låg ljusstyrka kanske man kan fixa till viss del men tror även det ligger en del i hårdvaran. Det var likadant på Lumia 800 när jag hade den. Fick dessutom gå igenom 3 exemplar där med för att få en skärm som var OK.

Så totalt med alla Lumia jag har haft med Amoled så har 5st utav 6 haft något problem med skärmen.

Idag lämnade jag in min 930 till Telia. Få hoppas att man får en ny. Har också färg skiftningar speciellt i skrivbords läget.
Hemknappen i Windows loggan lyser bara dom två vänstra, och dom två högra är nästan nersläckta, I 800 och 920 som jag använde tidigare lyste alla 4 klart o tydligt.
Ska det vara en sådan belysning?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Bangis:

Idag lämnade jag in min 930 till Telia. Få hoppas att man får en ny. Har också färg skiftningar speciellt i skrivbords läget.
Hemknappen i Windows loggan lyser bara dom två vänstra, och dom två högra är nästan nersläckta, I 800 och 920 som jag använde tidigare lyste alla 4 klart o tydligt.
Ska det vara en sådan belysning?

Skickades från m.sweclockers.com

Min lyser på hela fönstret dock lite starkare på den vänstra sidan. Tror det varit så på alla 930 jag har haft om jag inte minns helt fel.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Skrivet av deeyay:

Bankhubben fungerar inte till Nordea vet jag i alla fall. De har även övergivit WP och tagit bort deras egna app helt och hållet och ska väl även ta bort mobilsidan vad jag har hört. Men jag använder personligen Handelsbanken (efter att ha tröttnat på Nordea för länge sedan) och deras app är bra med OCR skanning osv och är designad enligt WP stil.

Håll hårt i ditt ex om det är felfritt!

Yes kan lova jag kommer hålla hårt i denna riktigt grymt nöjd kvaliten känsla och skärmen är riktigt trevlig jag har inte fått den varm ännu alls lite lite ljummen men jag gör inte så mycket avancerat kollar lite film ibland och surfar. Ja jag har handelsbanken och deras app är riktigt grymt bra bättre än android tycker jag.

Ber om ursäkt för bankhubben vet bara pappa använder den funkar bra för honom inte själv läst om den eller testat den personligen.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av TwiceFire:

Yes kan lova jag kommer hålla hårt i denna riktigt grymt nöjd kvaliten känsla och skärmen är riktigt trevlig jag har inte fått den varm ännu alls lite lite ljummen men jag gör inte så mycket avancerat kollar lite film ibland och surfar. Ja jag har handelsbanken och deras app är riktigt grymt bra bättre än android tycker jag.

Ber om ursäkt för bankhubben vet bara pappa använder den funkar bra för honom inte själv läst om den eller testat den personligen.

Inget att be om ursäkt för!

Mina 2 första 930 blev väldigt varma vid första setup av telefonen etc. Den allra första blev så varm så det var nästan obehagligt att hålla i den. Men detta tredje exemplar har hållt sig väldigt sval hela tiden den blir just inte varm. Kan dock bero på att jag nu är med i preview for developers och har den senaste uppdateringen vilket kan ha fixat värmeproblem. Men jo det är en robust telefon som känns kvalité. Synd bara på skärmen för så många av oss. Om man bortser från de små problem den ofta har så är det en jäkligt bra skärm som är härlig att titta på. Nattsvart svärta är alltid trevligt. Den verkar verkligen inte avge någonting alls

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Min lyser på hela fönstret dock lite starkare på den vänstra sidan. Tror det varit så på alla 930 jag har haft om jag inte minns helt fel.

Okey, då vet jag det
Tack för svaret!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av TwiceFire:

Yes kan lova jag kommer hålla hårt i denna riktigt grymt nöjd kvaliten känsla och skärmen är riktigt trevlig jag har inte fått den varm ännu alls lite lite ljummen men jag gör inte så mycket avancerat kollar lite film ibland och surfar. Ja jag har handelsbanken och deras app är riktigt grymt bra bättre än android tycker jag.

Ber om ursäkt för bankhubben vet bara pappa använder den funkar bra för honom inte själv läst om den eller testat den personligen.

Jag har väl också haft tur.
efter att ha läst i denna tråden har man ju blivit lite paranoid och verkligen letat efter imperfektioner i skärmen.
Jag är dock lycklig att jag inte hittat något. Det gråa är grått oavsett ljusstyrka, svart/vit eller färgprofil, personligen använder jag "färgstark".

Det enda jag småirriterar mig på är ju det klassiska "rattlandet" av kameran.
Men det får man ju leva med, det sägs ju vara en feature.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Avstängd

För någon som aldrig har haft en WP, vilken skulle ni rekommendera? Har sett lite på denna samt 1050 tror jag att den hette, men är öppen för andra alternativ. Viktigaste är väl byggkvalitet.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Hej!

Hade en Nokia Lumia 920 som jag va sådär nöjd med.. och tillsist gick den sönder så nu sitter jag här med en Samsung S3 men funderar på att köpa en 930.

Kan någon förklara skillnaden på 920 och 930 för mig? Förbättringar/försämringar osv.

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadoro:

Hej!

Hade en Nokia Lumia 920 som jag va sådär nöjd med.. och tillsist gick den sönder så nu sitter jag här med en Samsung S3 men funderar på att köpa en 930.

Kan någon förklara skillnaden på 920 och 930 för mig? Förbättringar/försämringar osv.

Tack!

Sitter i samma tankar.

Större skärm med högre upplösning
AMOLED (svart svärta!)
Snabbare
Snyggare
Bättre kamera
Lättare

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

Sitter i samma tankar.

Större skärm med högre upplösning
AMOLED (svart svärta!)
Snabbare
Snyggare
Bättre kamera
Lättare

och högre kvalitetskänsla

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Hur är det med appar osv? Har dom blivit bättre? För de va fullständigt katastrof på 920n.

Dessutom kunde jag inte göra spellistor offline med låtar jag importerat.

Snapchat fanns tex inte samt massa andra appar, har det blivit bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadoro:

Snapchat fanns tex inte samt massa andra appar, har det blivit bättre?

Det blir bättre hela tiden. Vet ej om det finns en officiell Snapchat-klient, men 6snap gör jobbet.

http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/6snap/82fa6341-28...

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bangis:

Idag lämnade jag in min 930 till Telia. Få hoppas att man får en ny. Har också färg skiftningar speciellt i skrivbords läget.
Hemknappen i Windows loggan lyser bara dom två vänstra, och dom två högra är nästan nersläckta, I 800 och 920 som jag använde tidigare lyste alla 4 klart o tydligt.
Ska det vara en sådan belysning?

Skickades från m.sweclockers.com

Hela min lyser tydligt men man ser också tydligt att ljuset avtar hälften av loggan men ärligt talat har jag inte reflekterat över det. Mer eller mindre så tror jag att det är så det "ska" vara.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av lucifer579:

Det enda jag småirriterar mig på är ju det klassiska "rattlandet" av kameran.
Men det får man ju leva med, det sägs ju vara en feature.

De flesta telefoner jag har haft (och jag har haft en del) har haft det lilla skramlandet. Det är autofokusdelen i kameran som låter. Inget som går att göra något åt låter det så låter det. Men det är aldrig något som har stört mig personligen.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk

Kul att ni gillar min recension.

Jag jobbar som grafiker och webbutvecklare. Så jag brukar se om det är några problem med skärmar. Jag tycker min är riktigt bra.

Ni vet väll om att man kan dra ner mättnaden lite under inställningar?

Här kommer lite fler tips på bra appar.

FB Pages Manager funkar bra för den som vill ha koll på sina FB-sidor.
Lockmix är ett måste om ni vill göra er startskärm mer innehållsrik, veckornummer, kalender etc. Funkar över förväntan!
ProShot, en imponerande kamera-app.
Ringtones+ smidigt sätt att uppdatera alla ljudsignaler!
Speedtest.net för att testa hastigheten
Stockholm travel!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni som inte sett det. Spotify Premium är nu gratis för Windows Phone.

http://news.spotify.com/us/2014/08/26/windows-phone-free/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Ni som inte sett det. Spotify Premium är nu gratis för Windows Phone.

Spotify Premium är inte gratis för Windows Phone.
Däremot är Spotify Free nu tillgängligt för Windows Phone.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av depalma:

Spotify Premium är inte gratis för Windows Phone.
Däremot är Spotify Free nu tillgängligt för Windows Phone.

Fel av mig då, tyckte det stod så, men har inte testat.
Är heller ingen Spotify-användare så jag är inte alls hemma på det.

Permalänk
Medlem

Lugnt lugnt....
Spotify Free innehåller reklam och har tidigare inte funnits som alternativ till Windows Phone utan enbart Premium användare har kunnat använda mobilappen. Nu kan även Windows Phone användare använda Spotify Free i telefonen.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem

Ok Tack, då förstår jag bättre. Testade det lite men ingen reklam, är det kanske så att man får första mån. gratis premium då. Skit samma för min del, men bra att det nu finns för WP för de som använder det.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Okey skickade precis in mitt tredje exemplar på service (efter en lång och hätsk diskussion då jag ville få ett nytt exemplar på plats men fick blankt nej från högsta instans där, Elgiganten suger för övrigt) och se om de kan fixa en bra skärm åt mig på det sättet. Det roliga var att när jag nu var och lämnade den i affären så gick jag in och tittade på deras butiksexemplar och jovisst det hade också en synlig gradient över tangentbordet i landskapsläge. Jag undrar hur många procent perfekta exemplar det finns där ute för 4 utav 4 jag har sett personligen nu har haft issue som yttrat sig på olika sätt. Därför har jag inte så mycket tilltro till en service heller. Men kan de inte fixa det på 3 serviceförsök så kan jag i alla fall häva köpet sedan. Men i första hand så vill jag få en bra skärm! Att det ska vara så svårt...

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Skrivet av deeyay:

Okey skickade precis in mitt tredje exemplar på service (efter en lång och hätsk diskussion då jag ville få ett nytt exemplar på plats men fick blankt nej från högsta instans där, Elgiganten suger för övrigt) och se om de kan fixa en bra skärm åt mig på det sättet. Det roliga var att när jag nu var och lämnade den i affären så gick jag in och tittade på deras butiksexemplar och jovisst det hade också en synlig gradient över tangentbordet i landskapsläge. Jag undrar hur många procent perfekta exemplar det finns där ute för 4 utav 4 jag har sett personligen nu har haft issue som yttrat sig på olika sätt. Därför har jag inte så mycket tilltro till en service heller. Men kan de inte fixa det på 3 serviceförsök så kan jag i alla fall häva köpet sedan. Men i första hand så vill jag få en bra skärm! Att det ska vara så svårt...

Lider med dig! Håller tummarna!

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Avstängd
Skrivet av deeyay:

De flesta telefoner jag har haft (och jag har haft en del) har haft det lilla skramlandet. Det är autofokusdelen i kameran som låter. Inget som går att göra något åt låter det så låter det. Men det är aldrig något som har stört mig personligen.

Nja, det är väl "fjäderupphängningen" till den optiska bildstabilisatorn som låter.

Permalänk
Medlem

Ska iväg och köpa mig en 930 imorgon, men kan verkligen inte bestämma mig för vilken färg.. :/ Bara sett svarta irl, och dom ser verkligen sjuuukt snygga ut, men svart känns så tråkigt. Ni som har orange eller vit, hur pass "glossy" är dom? Eller är dom mer mattade? Och känns dom skrikande med sina starka färger tycker ni?

Ska självklart fråga om man kan få se alla tre innan man köper, men skulle ändå vilja höra

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Ska iväg och köpa mig en 930 imorgon, men kan verkligen inte bestämma mig för vilken färg.. :/ Bara sett svarta irl, och dom ser verkligen sjuuukt snygga ut, men svart känns så tråkigt. Ni som har orange eller vit, hur pass "glossy" är dom? Eller är dom mer mattade? Och känns dom skrikande med sina starka färger tycker ni?

Ska självklart fråga om man kan få se alla tre innan man köper, men skulle ändå vilja höra

Alla är matta, ser väldigt stiligt ut oavsett vilken färg det rör sig om.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Är det någon som varit van vid Glance, alltså haft några lurar, och som inte saknat det? Jag frågar för jag testade med 635 och det var inte lyckat.

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Är det någon som varit van vid Glance, alltså haft några lurar, och som inte saknat det? Jag frågar för jag testade med 635 och det var inte lyckat.

Saknar inte direkt glance faktiskt.
Sure, när mobilen ligger på bordet kan det vara nice att kunna kolla så ibland.
Men annars när man tar upp mobilen så är det ju lika enkelt att bara trycka power en gång.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *