Eizo CG246 (skärm) + vilken dator?

Permalänk
Medlem

Eizo CG246 (skärm) + vilken dator?

Hej,

Nu funderar jag på att köpa Eizo CG246s skärm, men för att få den ska få bästa färgåtergivningen kräver skärmen att datorn man använder har en grafikkort och programvara som stödjer 10-bitars färg, för en 10-bitars visning.
Nu är jag inte så insatt, men har efter att pratat med kundservice hos Apple förstått att deras datorer inte stödjar 10-bitars färgvisning...hade nämligen tänkt köpa en MacPro Retina, men nu vet jag inte riktigt om det är så smart ide. Därför behöver jag eran hjälp. Om jag nu skall köpa skärmen, vilken dator skall jag ha? Önskemålet är självklart en bärbar...men jag klarar mig suverän med en stationer ( som i för sig kanske är bättre?)

Och eftersom skärmen är såå dyr, så vill jag helst inte ha en dyr dator. Användningen är enbart för seriös bildredigering och inget annat.

Vad tycker ni?
Vad skall inhandlas?

Vänlingen
Kawti

Permalänk
Medlem

Den här datorn borde vara väldigt bra till bild redigering

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2622421&view=l

Jag vet dock ingenting om 10bitars stöd.

Visa signatur

DATORN Chassi: NZXT PHANTOM 410 CPU kylare: corsair H80i med noctua nf f12or CPU: intel core i7 3770K Moderkort: ASUS p8Z77-V SSD: corsair force GT 120GB RAM: corsair vengeance dual c 1866mhz 16gb(2x8) GPU: ASUS 9800 GTX+ Dark knight PSU: corsair tx 750w HDD: western digital green 1TB KRINGUTRUSTNING Headset:Logitech g35 Tangentbord:Corsair k70 mx blue Mus:Roccat kone pure(blå) Ratt:Logitech g27