Permalänk
Medlem

GTX 780Ti + GTX 780Ti OC?

Tjena.. Jag undra.. Det är inte riktigt någon skillnad på OC modellen eller? Det är bara att det är två fläktar på, om jag har rätt?

Jag har just nu: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2339230
Ska köpa: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2402340

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siickest:

Tjena.. Jag undra.. Det är inte riktigt någon skillnad på OC modellen eller? Det är bara att det är två fläktar på, om jag har rätt?

Jag har just nu: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2339230
Ska köpa: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2402340

Den nedre har customkylare och den övre du länkade till är referenskylaren.

Inte byter du ut kort för 6000 kr för 5% mer prestanda?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asteroid:

Den nedre har customkylare och den övre du länkade till är referenskylaren.

Inte byter du ut kort för 6000 kr för 5% mer prestanda?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag ska köra SLI med dessa två

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siickest:

Tjena.. Jag undra.. Det är inte riktigt någon skillnad på OC modellen eller? Det är bara att det är två fläktar på, om jag har rätt?

Jag har just nu: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2339230
Ska köpa: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2402340

Om jag skulle vara du skulle jag försöka köpa ett till 780ti referens begagnat / på rea.

Med detta skulle du få ut mest prestanda, annars kommer ditt första kort begränsa ditt andra, något som brukar kännas rätt surt. Dessutom är ref-modellerna rätt bra i SLI, då de blåser ut kort bort från lådan.

Dessutom kan du enklare gå vattenkylning i framtiden då, och då överklocka skiten ur korten samt få en mycket tystare dator

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siickest:

Jag ska köra SLI med dessa två

hehe. Jag som tänkte att ingen kan väl behöva så mycket prestanda som två Ti i SLI.

Ja men dåså bör man hitta liknande modell med referens. Är det inte AMD som tillåter olika kort för crossfire medans nvidia är mer strikt i SLI?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Om jag skulle vara du skulle jag försöka köpa ett till 780ti referens begagnat / på rea.

Med detta skulle du få ut mest prestanda, annars kommer ditt första kort begränsa ditt andra, något som brukar kännas rätt surt. Dessutom är ref-modellerna rätt bra i SLI, då de blåser ut kort bort från lådan.

Dessutom kan du enklare gå vattenkylning i framtiden då, och då överklocka skiten ur korten samt få en mycket tystare dator

Finns inget av 780ti referens begagnat eller på rea. Hittar inget och jag vill inte köpa begagnat heller precis Sen så fundera jag inte riktigt på vattenkylning Det blir nog mer i framtiden med en annan dator xD

Men om vi bort se från begagnat/rea sakerna, borde jag köpa det? Det är bara %5 skillnad + så är det kortet utan referans grejen på rea .. -500 kr xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asteroid:

Ja men dåså bör man hitta liknande modell med referens.

Jag vill det men finns inga.. :S Vill inte ha begagnat heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siickest:

Jag vill det men finns inga.. :S Vill inte ha begagnat heller

Ja... dåp blir det nog svårt.

Det ser väl inte klokt ut att köra en referens med ett custom i SLI?

Iofs kanske du inte har en insynslucka som jag :/

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asteroid:

Ja... dåp blir det nog svårt.

Det ser väl inte klokt ut att köra en referens med ett custom i SLI?

Iofs kanske du inte har en insynslucka som jag :/

Jag har inte någon stor lucka och jag bry mig inte så mycket om sånt så xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siickest:

Tänk dock på att SLI genererar mycket värme. Så se till att ha bra kylning!

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tesked:

Tänk dock på att SLI genererar mycket värme. Så se till att ha bra kylning!

Går väl att placera 1 kort längst upp i slotten och en längst ner så blir det inte så mycket varmare?

Permalänk
Medlem

Det finns ju EVGA serien som ser lika ut men det går inte så bra med ett ASUS + EVGA ju .. Eller vad är det som blir fel då? xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siickest:

Går väl att placera 1 kort längst upp i slotten och en längst ner så blir det inte så mycket varmare?

Skulle jag lägga 12k på grafikkort skulle jag vilja ha det optimala men..

Det skulle absolut fungera med det du länkat. Sätt referenskortet unders i så fall, då det översta kortet kommer få mycket sämre kylning. Du vill därför ha den bästa kylaren överst, = minsta högsta-tempen.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Skulle jag lägga 12k på grafikkort skulle jag vilja ha det optimala men..

Det skulle absolut fungera med det du länkat. Sätt referenskortet unders i så fall, då det översta kortet kommer få mycket sämre kylning. Du vill därför ha den bästa kylaren överst, = minsta högsta-tempen.

Jag kollade runt lite och det finns ett ASUS GTX 780Ti referens (sådan som jag redan har) i tyskland. Så blir att jag beställer därifrån xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siickest:

Det finns ju EVGA serien som ser lika ut men det går inte så bra med ett ASUS + EVGA ju .. Eller vad är det som blir fel då? xD

Det spelar noll och ingen roll vilken tillverkare du väljer.. Ett evga ref och ett asus ref är precis lika dana

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Det spelar noll och ingen roll vilken tillverkare du väljer.. Ett evga ref och ett asus ref är precis lika dana

Skickades från m.sweclockers.com

Är det verkligen så? .. Trodde det inte gick så bra att använda EVGA och ASUS tillsammans eller ASUS eller ROG eller något sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asteroid:

hehe. Jag som tänkte att ingen kan väl behöva så mycket prestanda som två Ti i SLI.

Ja men dåså bör man hitta liknande modell med referens. Är det inte AMD som tillåter olika kort för crossfire medans nvidia är mer strikt i SLI?

Eftersom båda är 780 så brukar det gå finfint. Det är i grunden samma modell men med lite olika frekvenser och kylare bara.

Men ja, du har rätt att AMD tillåter olika modeller i sina crossfire. Det var åtminstone så tidigare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siickest:

Är det verkligen så? .. Trodde det inte gick så bra att använda EVGA och ASUS tillsammans eller ASUS eller ROG eller något sånt.

Referenskort är precis lika, oberoende av vilken tillverkare det är, därav referens. På eftermarknadskort skiljer sig allt från kylare till pcb och bios. Brukar vad jag vet dock inte vara något större problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Dessutom kan du enklare gå vattenkylning i framtiden då, och då överklocka skiten ur korten samt få en mycket tystare dator

Vill fråga.. Finns det någon vattenkylning just nu för GTX 780Ti har bara hittat för 780 som max men inte till Ti modellen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siickest:

Vill fråga.. Finns det någon vattenkylning just nu för GTX 780Ti har bara hittat för 780 som max men inte till Ti modellen..

780 och 780ti referens har samma vattenblock tror jag. Kolla på kompatibilitetslistan

Edit. Gäller inte generellt men jag hittar flera block till 780ti från svenska sidor. Finns bla flera på inet
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

780 och 780ti referens har samma vattenblock tror jag. Kolla på kompatibilitetslistan

Skickades från m.sweclockers.com

Den här gå inte på en 780 Ti
https://www.inet.se/produkt/5322369/nzxt-kraken-g10-vit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siickest:

Trodde du pratade custom loop, då finns det flera block. Men den passar 780ti, tara gammal produktbeskrivning på inets hemsida. Kolla specs på http://www.nzxt.com/product/detail/138-kraken-g10-gpu-bracket.html

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Trodde du pratade custom loop, då finns det flera block. Men den passar 780ti, tara gammal produktbeskrivning på inets hemsida. Kolla specs på http://www.nzxt.com/product/detail/138-kraken-g10-gpu-bracket.html

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, tack för infomationen. Men vilken kylare ska man ta till tycker du/ni?