RPG mod för Minecraft

Permalänk
Medlem

RPG mod för Minecraft

Jag tänkte prova minecraft då jag aldrig spelat det. Har provat Terraria och Starbound lite men aldrig spelat särskilt mycket. Jag vill helst inte stå o bygga hela tiden utan mer spela som Trove. Dvs exploration och döda mobs och få loot från dem. Vilken mod anser ni då är bäst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripan_:

Jag tänkte prova minecraft då jag aldrig spelat det. Har provat Terraria och Starbound lite men aldrig spelat särskilt mycket. Jag vill helst inte stå o bygga hela tiden utan mer spela som Trove. Dvs exploration och döda mobs och få loot från dem. Vilken mod anser ni då är bäst?

Vanilla.
Börja köra utan moddar, lär dig hur spelet funkar, alla viktiga crafting recept osv. Det kommer göra det enklare och roligare att spela med moddar. När du väl provar på moddat tycker jag du ska köra ett färdigt modpack.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem

Precis som ovan säger. Börja med vanilla, sen går du till ett modpack, tex tekkit eller feed the beast.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Men originalet har väl inget rpg-element? De går väl egentligen inte ut på något va?

Permalänk
Medlem

Finns flertalet mods till Minecraft som gör allt till ett RPG (typ). Efter en snabb sökning på youtube ser "Divine RPG mod" rätt coolt ut.

Permalänk

Leta lite bland Technic launchers mod packet. Jag tror du har störst chans att hitta vad du söker där: http://www.technicpack.net/modpack/list
De flesta stora paket har inte så mycket RPG progression, utan är mer som vanilla att du skaffar dig bättre saker efter ett litet tags spelande och själv väljer hur du når dit.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripan_:

Men originalet har väl inget rpg-element? De går väl egentligen inte ut på något va?

Varför inte bara prova?
Att minecraft inte går ut på något, det är det som är hela iden.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Döda draken och en wither i vanilla först... Det finns ju alltid enchanting osv som är lite RPG-aktigt. Känns lite som att Minecraft inte är spelet du är ute efter... Många moddar lägger till saker som gör det mer varierat etc, men det kommer alltid vara samma spel i grunden...

Om man tycker att "det inte går ut på nånting" så har man nog missat poängen lite.

Prova det först iaf

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Finns många bra mods, som kan ändra spelet något enormt från originalupplevelsen imo. Jag rekommenderar att du tittar på TechnicLauncher och/eller Feed The Beast. Det är olika launchers där du kan installera modpacks, dvs samlingar med mods, väldigt enkelt.
Det finns mods som lägger till maskiner, magi, intressantare mobs, förbättrar farmingaspekten och mycket mer. Många modpacks har ett tema som fokuserar på olika saker. Jag kan tyvärr inte rekommendera något särskilt modpack, då vi inte verkar vara intresserade av samma saker.

Själv tycker jag dock om att köra Magic World 2 från Feed The Beast på en privat server med några polare.

EDIT: Hexxit från TechnicLauncher kanske har vad du vill ha, fast jag har aldrig testat det själv så jag kan inte säga säkert.

Skickades från m.sweclockers.com