Permalänk
Medlem
Skrivet av MDrad:

Det jag är rädd för om jag skulle ta vattenkylning, vill inte åka fast när jag betalat för biljetten. Tänker dra av nätagget innan flygturen och köra det i checkade väskan så att jag blir lite lättare. Men man kanske skulle kunna dra av vattenkylningen också och ta den med nätagget? Ska man täcka CPUn med något då eller låta den sitta naken på mobo i chassit under flygturen?

Jag tror man får checka in vätskor (vilket innebär vattenkylningen). Är dock inte helt säker.

Det är inga problem att låta CPUn vara naken, så länge man inte startar datorn.

Skrivet av MDrad:

Tills det att jag beställer hinner kanske canyon komma ut sätt så måste jag nog ha en z97 mobo (drog i en 4670k för byggets skull), undrar bara vilket mobo som är bäst. Tips på bra överklocknings itx mobo som inte bryter 10k gränsen?

MSI z97I Gaming tror jag är bra. Har inte så bra koll på MSI moderkort, men jag tycker inte att det finns något annat som är direkt övertygande för tillfället.

Lite konstigt att ASUS inte har släppt någon ny mitx gaming bräda ännu. En ny ASUS impact modell med z97 hade varit optimalt, eller iallafall en ny pro modell med vrm kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snill3t:

Problemet är att handbagaget röntgas efter att man har checkat in väskorna. Skulle de påpeka att man inte får ta den på planet, så får man helt enkelt bita i sura äpplet och slänga den.

Många tornkylare är inte speciellt tunga när om man tar bort fläkten/fläktarna innan man ska flyga.

Den kylaren som ts har valt väger 740g utan fläktar, dessutom är det inte fläktarna som väger på en tornkylare.

Visst, de röntgas men som sagt jag har flugit med både SAS och Aeroflot utan några större problem. Vilket fall som helst, är man osäker är det bara att ta av kylaren vilken man nu väljer.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snill3t:

Jag tror man får checka in vätskor (vilket innebär vattenkylningen). Är dock inte helt säker.

Har haft linsvätska förut i mitt stora baggage (incheckat) så det är nog inget problem, får se om jag kör på en H60 eller en noctua u12s

Det är inga problem att låta CPUn vara naken, så länge man inte startar datorn.

Så bra!

MSI z97I Gaming tror jag är bra. Har inte så bra koll på MSI moderkort, men jag tycker inte att det finns något annat som är direkt övertygande för tillfället.

Lite konstigt att ASUS inte har släppt någon ny mitx gaming bräda ännu. En ny ASUS impact modell med z97 hade varit optimalt, eller iallafall en ny pro modell med vrm kort.

Ska nog vänta på att någon jämförande review kommer ut, vilket borde vara om en vecka eller så. MSI korten och impact är lite utanför min budget, men jag får se!

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Den kylaren som ts har valt väger 740g utan fläktar, dessutom är det inte fläktarna som väger på en tornkylare.

Visst, de röntgas men som sagt jag har flugit med både SAS och Aeroflot utan några större problem. Vilket fall som helst, är man osäker är det bara att ta av kylaren vilken man nu väljer.

Har dessvärre inte turen med SAS utan flyger Wizz air De är väldigt strikta när det gäller handbagage. Men det blir exakt som du säger oberoende vilken kylare jag skaffar så drar jag av den innan flygturen.

Hur paketerade du din itx när du tog den som handbagage? Tänkte lägga den i en gymväska och ha lite kläder runt osv.

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av MDrad:

Har dessvärre inte turen med SAS utan flyger Wizz air De är väldigt strikta när det gäller handbagage. Men det blir exakt som du säger oberoende vilken kylare jag skaffar så drar jag av den innan flygturen.

Hur paketerade du din itx när du tog den som handbagage? Tänkte lägga den i en gymväska och ha lite kläder runt osv.

Tro mig, jag har åkt den boskapsflighten med Wizz air flera gånger mellan Göteborg och Warszawa så jag vet hur det är

Jag packade den i en kabinväska med lite handdukar och en projektor. Men som sagt håll koll på storlek och vikt när du flyger med Wizz.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Tro mig, jag har åkt den boskapsflighten med Wizz air flera gånger mellan Göteborg och Warszawa så jag vet hur det är

Jag packade den i en kabinväska med lite handdukar och en projektor. Men som sagt håll koll på storlek och vikt när du flyger med Wizz.

Haha ja det är tur att flygtiden bara är 45 min för mig, får knappt plats med benen

Ah, node 304 blir nog perfekt till det här! Tack för all hjälp!

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II