Permalänk
Medlem

Geocaching gps 2014

Tja! Jag hoppar vilt mellan ämnen (dator, vinyl och nu geocaching) och alla leder till swec

Var ute i helgen och letade cachar för första gången med appen och nu är jag såld! Dessvärre så tappar mobilen teckningen ute i vildmarken, så därför kommer jag nu hit. Har en ganska basic fråga, och det är vilken gps är "bäst" för geocaching!
Pris, runt 1500:-, ska ha utbytbara batterier (enklast så), vattentät, (möjligtvis pekskärm, men samma prisklass), ska gå att ha i handen, helst världskarta (men det får man väl köpa till) och inte alltför avancerad etc men den ska vara lätt att använda med geocaching! Har kollat lite på garmin etrex 20, men recensionerna är spridda; vissa avguda och andra kastar ut den genom fönstret! Har någon den, som inte bara går efter märke, och har varit ute och cachat?
Rekommenderar någon en annan?

Tack ni som kanske ger lite hjälp (datorforum och vildmark kanske inte går ihop, men teknikfreaks ändå)

Visa signatur

Samsung 250 gb ssd, 2x Msi gtx 660, i5 3570K, FD Arc

JVC JA-s31, Mirsch OM 3-28, Micro seiki mb-15

iPhone 5, iPad air

Beats solo HD red, Supra Nitro black

Permalänk
Medlem

Ingen som vet av de få som är på denna forumsdel? Passar garmin etrex 10 bättre för mig som nybörjare? Köra med den ett antal år, och har jag inte slutat då köpa upp mig? Tankar och åsikter?

Visa signatur

Samsung 250 gb ssd, 2x Msi gtx 660, i5 3570K, FD Arc

JVC JA-s31, Mirsch OM 3-28, Micro seiki mb-15

iPhone 5, iPad air

Beats solo HD red, Supra Nitro black

Permalänk
Medlem

När jag och sambon sysslar med geocaching, så använder vi oss av mobiltelefonen. Det är väldigt smidigt och kräver inga extra saker med sig. Vet inte vad det skulle vara för stor fördel med en fristående gps.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 16GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung 860 EVO 500GB | Windows 10 | Citera för svar

Permalänk

dålig täckning på mobilen därför en lös gps skrev trådskaparen som orsak.