Epic Games gör gratis Unreal Tournament i Unreal Engine 4

Permalänk
Medlem

Ettan är fantastiskt bra än idag. Spelar det just nu faktiskt sedan en tid tillbaka. Kör med rätt hög svårighetsgrad så det är inte helt lätt men kul! Episk musik också!

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Har Epic slagit huvudet på spiken? Låter som en väldigt intressant marknadsidé!
Och, trevligt med Linux support!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazter:

Ettan är fantastiskt bra än idag. Spelar det just nu faktiskt sedan en tid tillbaka. Kör med rätt hög svårighetsgrad så det är inte helt lätt men kul! Episk musik också!

Minns när jag satt och hårdtränade med bottar på Adept och 150% hastighet för tio år sedan. Good times!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

jag hoppas så innerligt att det blir likt ut2004 som kändes som den sanna uppföljaren till ut99. Skillnaden var att man kunde double dodge och wall dodge, enda jag kan saknar i ut99 är just det (och kanske minska på styrkan på mini gun). UT3 fastnade jag inte för, det kändes som gubbarna var gjorda av bly och rörelserna var tunga, de försökte efterlikna UT99 men misslyckades.

Få se om jag har tiden att haka på utvecklingsdelen och försöka påverka.

UT2004 håller fortfarande så rekomenderar alla att gå och prova, hör av er om ni vill ha tips på servrar. Bra att få in känsla för vad jag pratar om

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

Lär knappast bli en sån grej. Anledningen till att Duke Nukem failade var ju pga. tiden det tog innan uppföljaren kom.

Tiden var en konsekvens av konflikten på 3D Realms vilket resulterade i en urusel produkt - vilket nog är den verkliga orsaken till att den floppade, tror jag. Det var ju inte i går som UT kom direkt den heller...

Skrivet av anon214934:

Kolla Team Fortress 2 Inte sett en enda fuskare i det spelet. Tror det sitter väldigt mycket i vad för spel det faktiskt är. Sen att det kostar pengar lär ju inte ändra att folk fuskar heller, kolla bara på call of duty serien, helt sönderbesudlat av hackers trots att det kostar satan :/

Det är tyvärr så att ALLA spel har fuskare, vare sig du har förmågan att identifiera dessa eller ej. Noterade tre förra veckan som fick VAC-ban under ett pågående spel. Mikrotransaktioner eller ej, vissa kan inte hålla fingrarna från syltburken... så är det bara och så kommer det nog att förbli.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Roligt med muliplatform, hoppas på bra optimering för OSX/Linux. Ut99 på lan, det var tider det

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Tiden var en konsekvens av konflikten på 3D Realms vilket resulterade i en urusel produkt - vilket nog är den verkliga orsaken till att den floppade, tror jag. Det var ju inte i går som UT kom direkt den heller...

Epics ursprungliga tanke var att de skulle släppa en ny version av UT varje år i och med ut2003, men tror de märkte snabbt att de tjänar bättre med sin motor och att göra spel till konsoler. Deras val var att köra mer på laidback spelgenrer istället för att hålla på och skapa spel för en ganska liten men ändå krävande spelarskara som önskade mer kompetitiva spel. För att inte glömma bort de gamla fansen så gjorde de snabbt UT3 som blev en total flopp, det var typ ett halvfärdigt spel och även om det släpptes patchar så var det ändå inte vad de flesta ville ha och de övergav den ca ett halvår senare. Samtidigt övergav dom alla andra UT spel.

Eftersom vi är så jävla krävande så har Epic nu kommit på att vi får hjälpa oss själva att göra det spel vi vill ha. Om det blir bättre är jäkligt svårt att säga, smaken är som baken. Jag kan inte alltid hålla med om i olika forum som man läst genom åren hur folk tycker att spelet ska vara. Nån tycker vapnen är obalanserade, mindre hitback i shock men mer splashdamage på rockets (eftersom han är inte en hitscan spelare passar det honom bättre).
För mig handlar det mest om känsla, känns spelet bra och har ett fint flyt så försöker jag anpassa mig till förhållandena i spelet, i slutändan så har ju alla samma förutsättningar (om det inte blir nån typ av belöningssystem, vilket jag inte hoppas). Jag tror inte det är alltid bra att ta åt sig av varje individs kritik men att man kanske försöker lyssna på hela communityns röst. Då kan det bli bra.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Jag testade spelet utan vsync avslaget och det det gick inte att spela eftersom det gick för fort. Hann inte styra ens. I det spelet måste man ha vsync på

fps_max "99" (OBS! Quake-kommando, UT hade lite omständigare kommandon vill jag minnas...)

Förr i tiden kunde man anpassa sina spel otroligt mycket mer än dagens "Graphics: ON/OFF"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mockasin:

De har inte ens börjat, och har ett minimalt team. Så det blir färdig någon gång 2017?

Teamet kan ju utökas till hur många som helst från communityn om jag fattade rätt. Så det är ett Core team från Epic och hundratals/tusentals communitymoddare.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Nae alltså det här är det jag har väntat på sen quake live. Så jävla kul. Alla dessa år utan en bra shooter till PC och nu är ett nytt UT på g. I desperat behov av ett skill-baserat game.

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara varför UT3 failade?
Jag köpte det nog ett halvår till ett år efter release och såg inget fel i det. Blev lika förälskad i det som i övriga UT spel.
Hade väldigt skoj i det och skulle vilja plocka upp det igen.
/PC elitist

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Kan någon förklara varför UT3 failade?
Jag köpte det nog ett halvår till ett år efter release och såg inget fel i det. Blev lika förälskad i det som i övriga UT spel.
Hade väldigt skoj i det och skulle vilja plocka upp det igen.
/PC elitist

Skickades från m.sweclockers.com

Personlig åsikt då från en gammal ut premier division spelare

om du med ut3 menar 2004 så tycker jag att det var det sämsta av ut98, 2003 och 2004

98 såklart klassikern som alla gillar, men min personliga favorit är 2003 när man i mitt tycke gjorde ett suveränt spel ännu bättre.

Ok så varför gillade jag inte 2004? Det anpassades lite mer för main stream, flack cannon och populära nybörjarvapen blev förhållandevis effektivare, gubbarna blev "tyngre" vilket var tänkt att jämna ut spelfältet mellan dom som fulländat dodgejumps mm i 2003 och dom som inte behärskade detta. Min uppfattning var att man försökte minska tröskeln för nya spelare och inte skrämma bort dom, det skrämde dock bort mig och mitt intresse dog när det kändes som att man lirade ut2003 med lite nya banor fast i långsammare tempo och med ändrad vapenbalans.

Bara att hoppas att det nya kommer gå i 2003 andan och vara helt skoningslöst mot nybörjare som kliver in på fel server.

Permalänk
Medlem

Skulle ju vara fränkt om quake3 fick samma möjlighet

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baggen78:

om du med ut3 menar 2004 så tycker jag att det var det sämsta av ut98, 2003 och 2004

Jag skulle tro att han med UT3 menar UT3. Gav du upp så totalt på serien så att du inte ens känner till att det kom ett spel till?

För mig var UT2004 det första UT-spelet, och jag kan ju säga att som nybörjare som inte satte sina walldodge och "hoppa upp för väggar"-grejer var man väldigt stekt även i UT2004.

Vad gäller UT3 så minns jag inte så mycket mer än att jag blev besviken på att de tagit bort ett par spellägen, massor av banor och grafiken kändes kass. Liksom nästan alla UE3-spel såg det ut som om allt var gjort av plast. Hur vapnen och rörelsesystemet kändes minns jag inte.

Visa signatur

Osedd trädde kung Priamos in och gick fram till Achilles
och sina armar slog om hans knän och kysste hans hårda,
mordiska händer, som hade förgjort så många hans söner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icegrin:

Vad gäller UT3 så minns jag inte så mycket mer än att jag blev besviken på att de tagit bort ett par spellägen, massor av banor och grafiken kändes kass. Liksom nästan alla UE3-spel såg det ut som om allt var gjort av plast. Hur vapnen och rörelsesystemet kändes minns jag inte.

Hade dock en suverän version av Facing World i Titan packet. Awesome! Jag gillade UT3 och det lite långsammare tempot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icegrin:

Jag skulle tro att han med UT3 menar UT3. Gav du upp så totalt på serien så att du inte ens känner till att det kom ett spel till?

För mig var UT2004 det första UT-spelet, och jag kan ju säga att som nybörjare som inte satte sina walldodge och "hoppa upp för väggar"-grejer var man väldigt stekt även i UT2004.

Vad gäller UT3 så minns jag inte så mycket mer än att jag blev besviken på att de tagit bort ett par spellägen, massor av banor och grafiken kändes kass. Liksom nästan alla UE3-spel såg det ut som om allt var gjort av plast. Hur vapnen och rörelsesystemet kändes minns jag inte.

Där ser man, ja jag pluggade ur helt iom besvikelsen över 2004 gav det väl max några månader, men det var nog på tiden med tanke på hur mycket tid jag lade ner på 2003... har faktiskt inte kört något fps sedan dess då jag anser dom går åt fel håll.. levla vapen.. wtf...

Ja nybörjare hade det knappast lätt i 2004 heller men troligen "bättre" än i 2003, jag anser dock att man inte ska tuna ner spelet utan nybörjare får helt enkelt välja rätt server och gå den hårda vägen dom med.. men förstår samtidigt varför man gjorde det, ett försök att närma sig rötterna i ut98 samtidigt som man minskade gapet mellan nybörjare och ... ja andra änden på fältet. Klart kliver du in på fel server som total nybörjare till fps och datorspel och inte får en endaste frag på några timmar spelande så är väl risken stor att du aldrig kommer tillbaka.. kanske något sådant man försökte undvika.

Heller inget större fan av att man införde fordon, spelade enbart CTF, kommer inte ihåg exakt nu men för mig att fordonen kom in i ctf med möjligen att det var en egen game mode för ctf med stora banor och fordon.

Hur som så är det inte utan att man blir sugen.. eller abstinensen har jag haft sen jag lade ut på hyllan.. men 36 nu.. jobb osv.. och ska jag spela igen så vill jag inte göra det halvdant och då är ju dilemmat tiden som man inte längre har tyvärr. Får väl se om jag lyckas hålla mig.. får nog bli lite youtube och nostalgi med ut videos som avslutning på veckan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1r1d1um:

Hade dock en suverän version av Facing World i Titan packet. Awesome! Jag gillade UT3 och det lite långsammare tempot.

Jasså så UT3 var ännu långsammare än 2004?

Förstår isf att många av dom gamla slutade, dels började vi ju bli lite till åren :P.. och sen är det ju på något sätt som att man rycker bort något vi spenderat oändliga timmar med att bemästra och när det elementet inte finns där känns det som man spelar någon blek kopia av orginalet, händerna bakbundna. Tempot, aggressiviteten och känslan som gjorde att man faktiskt blev helt kär i spelet från start var borta.

Permalänk
Medlem

Jag avskydde det stora roboten man kunde ta kontrollen i UT3 (har enbart testat demot av spelet). Inget slår UT99 om alla använde samma vapen, jag menar instagib vapnet. Man hade inte råd att missa om man stod öga mot öga med fienden då det tar ett tag innan man kan skjuta nästa skott

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Datavetare
Skrivet av KTL:

MEN FAN!!! Nu måste jag sätta mig med en klassiker!

Men jag gillar vad de gör här, det ska bli intressant att se vart detta mynnar ut i för slutprodukt! Men i och med att fansen får vara med så är chansen stor att det blir mycket back to basics!

Vet att UT: GOTY och UT2004 ligger någonstans på vinden, men känns enklare att helt enkelt köpa "Unreal Deal Pack" på Steam för €20. 180kr är inte helt gratis för ett paket där den nyaste titeln är 10 år gammal (UT 2004), men problemet är att jag inte har en dator med CD/DVD-spelar så kan ändå inte installera de gamla spelen om jag lyckas hitta dem...

Finns betydligt mindre nödvändiga saker jag spenderat 180kr på, så blir att inhandla detta paket!

Edit: €20 är faktiskt en -50%-deal som gäller fram till 14 maj. Lika bra att slå till direkt!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Blazter:

Ettan är fantastiskt bra än idag. Spelar det just nu faktiskt sedan en tid tillbaka. Kör med rätt hög svårighetsgrad så det är inte helt lätt men kul! Episk musik också!

För att inte tala om monologen i startmenyn, det är episk

In 2291, in an attempt to control violence among deep space miners, the New Earth Government legalized no-holds-bared fighting. Liandri Mining Corporation, working with the NEG, established a series of leagues and bloody public exhibitions. The fights' popularity grew with their brutality. Soon, Liandri discovered that the public matches were their most profitable enterprise. The professional league was formed; a cabal of the most violent and skilled warriors in known space, selected to fight in a Grand Tournament. Now it is 2341. 50 years have passed since founding of DeathMatch. Profits from the Tournament number in the hundreds of billions. You have been selected to fight in the professional league by the Liandri Rules Board. Your strength and brutality are legendary. The time has come to prove you are the best. To crush your enemies; to win the Tournament.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Vet att UT: GOTY och UT2004 ligger någonstans på vinden, men känns enklare att helt enkelt köpa "Unreal Deal Pack" på Steam för €20. 180kr är inte helt gratis för ett paket där den nyaste titeln är 10 år gammal (UT 2004), men problemet är att jag inte har en dator med CD/DVD-spelar så kan ändå inte installera de gamla spelen om jag lyckas hitta dem...

Finns betydligt mindre nödvändiga saker jag spenderat 180kr på, så blir att inhandla detta paket!

Edit: €20 är faktiskt en -50%-deal som gäller fram till 14 maj. Lika bra att slå till direkt!

säg till om du vill lira lite tam (team arena master) i ut2004, kan föreslå några servrar tam går ut på att alla börjar med 100/100 hälsa och alla vapen, sen ska man ta ner motståndarlaget, det lag som vinner 10 matcher vinner kartan.
Det finns också pickups för tdm (team deathmatch) men där brukar nivån vara rätt hög, alla vapen är plockade och shield och dd är tagna på millisekunden och du sitter fortfarande med assault rifle och försöker förstå vad som hände när nån kommer och mejar ner dig. Men visst är det kul om man kommer in i det

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Vet att UT: GOTY och UT2004 ligger någonstans på vinden, men känns enklare att helt enkelt köpa "Unreal Deal Pack" på Steam för €20. 180kr är inte helt gratis för ett paket där den nyaste titeln är 10 år gammal (UT 2004), men problemet är att jag inte har en dator med CD/DVD-spelar så kan ändå inte installera de gamla spelen om jag lyckas hitta dem...

Finns betydligt mindre nödvändiga saker jag spenderat 180kr på, så blir att inhandla detta paket!

Edit: €20 är faktiskt en -50%-deal som gäller fram till 14 maj. Lika bra att slå till direkt!

Där sa du något! Jag har min DVD-brännare kvar i burken men den ser inte mycket användning per år. "Pärmen" med alla skivor ligger på hyllan sedan länge för den delen och 180 är som hittat IMO för att slippa böket med installera från ett par skivor och sedan ett gäng patchar. Spelclockers borde dra igång en UT-weekend eller nått framöver

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrfresh:

Snyft, så otroligt vackert. UT tillbaka och endast där det hör hemma, med en mus och tangentbord!

+1 på det
Instagib/CTF på Facing Worlds med orginalsoundtracket hade varit najs. Ren nostalgi. Kidsen som idag är vuxit upp med vid tröga FPS:er som BF kommer ju vara i chock...

För er som missat det är UT:s soundtrack troligtvis det bästa som gjorts.
http://www.youtube.com/watch?v=i_0G6WPuss4
http://www.youtube.com/watch?v=7MSFW8pZ-_4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

För att inte tala om monologen i startmenyn, det är episk

In 2291, in an attempt to control violence among deep space miners, the New Earth Government legalized no-holds-bared fighting. Liandri Mining Corporation, working with the NEG, established a series of leagues and bloody public exhibitions. The fights' popularity grew with their brutality. Soon, Liandri discovered that the public matches were their most profitable enterprise. The professional league was formed; a cabal of the most violent and skilled warriors in known space, selected to fight in a Grand Tournament. Now it is 2341. 50 years have passed since founding of DeathMatch. Profits from the Tournament number in the hundreds of billions. You have been selected to fight in the professional league by the Liandri Rules Board. Your strength and brutality are legendary. The time has come to prove you are the best. To crush your enemies; to win the Tournament.

15 år har jag spelat spelserien, aldrig har jag reflekterat över monologen. Glad att gjorde det nu

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Skulle ju vara fränkt om quake3 fick samma möjlighet

Q3A finns som web-version, men det vet du väl säkert? http://www.quakelive.com/#!home

Q3A och UT är ju tidernas bästa online FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag avskydde det stora roboten man kunde ta kontrollen i UT3 (har enbart testat demot av spelet). Inget slår UT99 om alla använde samma vapen, jag menar instagib vapnet. Man hade inte råd att missa om man stod öga mot öga med fienden då det tar ett tag innan man kan skjuta nästa skott

Det är ju delvis det som är så underbart med UT3. Alla dessa olika fordon. Speciellt den stora roboten....
Jag hoppas på ett nytt UT gjort som UT3 i framtiden. Men det låter ju som att det aldrig kommer hända :'(

De kunde ha valt att ha två serier bredvid varandra som spelas på olika sätt.
Ena serien namnges med årtalet de släpptes på och är som UT99, medan den andra serien namnges med versionsnummer och är gjord som UT3.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReverenD:

Ha, underbart ord "automagiskt". Säkert bara halkat med fingret, men jag gillar ordet skapt. Måste inkorporerats i mitt vokabulär.

Skickades från m.sweclockers.com

http://sv.wikipedia.org/wiki/Automagisk

Finns faktiskt ett ord för det. Det är något fungerar utan att någon förstår varken varför eller hur..

Skrivet av Haikarainen:

Kolla Team Fortress 2 Inte sett en enda fuskare i det spelet. Tror det sitter väldigt mycket i vad för spel det faktiskt är. Sen att det kostar pengar lär ju inte ändra att folk fuskar heller, kolla bara på call of duty serien, helt sönderbesudlat av hackers trots att det kostar satan :/

Då måste du haft enormt med tur eller helt enkelt inte spelat det nog mycket. Finns tonvis med fuskare.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Ett av dem bättre spelen man spelade i barndomen.

Kommer spela skiten ur detta också!

CTF ftw!
MMMMMMMMONSTER!!!!!

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Avstängd

Så länge de enbart gör en grafisk uppgradering å behåller
kvar fysikkänslan av vapnen och ens rörelser så är jag in!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yoshman:

För att inte tala om monologen i startmenyn, det är episk

In 2291, in an attempt to control violence among deep space miners, the New Earth Government legalized no-holds-bared fighting. Liandri Mining Corporation, working with the NEG, established a series of leagues and bloody public exhibitions. The fights' popularity grew with their brutality. Soon, Liandri discovered that the public matches were their most profitable enterprise. The professional league was formed; a cabal of the most violent and skilled warriors in known space, selected to fight in a Grand Tournament. Now it is 2341. 50 years have passed since founding of DeathMatch. Profits from the Tournament number in the hundreds of billions. You have been selected to fight in the professional league by the Liandri Rules Board. Your strength and brutality are legendary. The time has come to prove you are the best. To crush your enemies; to win the Tournament.

Man får gåshud av alla minnen som kommer tillbaka..
Ser fram mot det nya spelet