Har någon hotat att anmäla dig i wow för struntsak någon gång? Dela med er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Finner det lite kul hur blizzard bannar bara vissa p.g.a namn. En barndoms kompis till mig döpte sin druid till "aidsflickan" och var tvungen att byta efter en vecka. Men en poalre till har en shaman som heter KuKluxKlan (karaktärs namnet kanske är skrivet på annat sätt) och har inte blivit tvingad att ändra, han har haft det namnet sen WOTLK.

Det är inte direkt så att Blizzard själva scannar efter olika namn som kan bryta mot deras policy, det krävs att någon faktiskt rapporterar namnet.
Om någon rapporterade hans Shaman skulle han rätt säkert bli tvingad att byta namn omgående.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonatan80:

ja hette Flänsost i nästan 3års tid utan problem..
snackade med GM flera gånger om andra saker, var dock flera som fråga vad det betydde på engelska, brukade säja att det var en speciell ost från Norrland..

Slashlick, Toilettbrush,

Haha.
Vet inte om det finns längre, men i flen finns eller fanns det en ostfabrik. Lika kul varje gång man åkt igenom stan. Flensost från flens ostfabrik.

Permalänk

Du kan i princip säga vad som helst till vem som helst i WoW utan att bli bannad. Det jag har kommit undan med är bevis på det.

Dock ska du akta dig för öppen rasism eller liknande i general i form av spam. Det får man time-outs för. Inte av personlig erfarenhet.

Permalänk
Medlem

Fick en 48h ban för rasism en gång, skojade med en polare i partychat (trodde jag) men i själva värket var de /s mitt inne i stormwind. S*tan vad social jag blev helt plötsligt, detta var under min "primetime" i wotlk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Kommer inte ihåg när detta hände! Tror det var i the culling of stratholme i wotlk, körde HC:n med en grp där en av spelarna konstant rättade en annans stavning.

Tillslut kläckte jag ur mig kommentaren "dame grammar nazi", detta var då inte uppskattat och gruppen blir rätt irriterade! Jag bad såklart om ursäkt, håller delvis med att det är ett dåligt ord då det syftar på en människa med en hemsk människosyn.

Jag blev inte bannad för detta, men en i gruppen hotade med detta då han tydligen var tysk och tog det väldigt illa!

Permalänk
Medlem

trodde hot hörde till vardagsmat i wow?

har ju blivit en del "i will fuck ur mother" "i will report u to blizz" "gm will fuck u over, hes my brother" osvosv

men den bästa var nog när jag körde strat och fick mountet, slängde om looten till master loot innan vi slog ner bossen och gav det till min polare och vår healer i gruppen gick complete apeshit och började freaka ur och skrek om att han skulle döda mig och att hans liv var förstört och hur han skulle våldta min mor, sen tog det en halvtimme så började han gnälla om att han skulle anmäla mig till blizz och få mig bannad för att ninja honom och lura spelare. (körde WIM-addon) så jag tog en print på konversationen där jag var hyffsat lugnt med orden "its a game, learn to ninja or be ninja'd"
paff resulterade i en 6h ban för hans del.

Permalänk
Medlem

Det har ju som oftast med åldern att göra, beteendet. Man kan inte förvänta allt från en tolvåring som fortfarande är kvar i den egocentriska världen.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

åh herrregud efter att ha spelat skiten i 8år har man råkat ut för det för många gånger, det har visserligen aldrig hänt något men men, själv burkar jag bara reporta med report for spam funktionen när folk börjar gå över styr (iaf sedan den introducerades), jag har bara lyckats bli bannad en gång (48 timmar om jag inte minns fel) och då var det för att jag skulle trolla med min kusin, "lånade" ett par tusen guld av hnm, skulle lämna tbx de efter att han flippat över att hans pengar var borta men han raporterade skiten och jag blev bannad en stund, hehe antar att jag hade förtjänat de.

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem

Att man höra en massa skit i pugs är ju standard. Jag bara sätter dom på ignore och så är problemet löst. Min lista över ignorerade spelare börjar bli rätt lång nu ^^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pokelia:

trodde hot hörde till vardagsmat i wow?

har ju blivit en del "i will fuck ur mother" "i will report u to blizz" "gm will fuck u over, hes my brother" osvosv

men den bästa var nog när jag körde strat och fick mountet, slängde om looten till master loot innan vi slog ner bossen och gav det till min polare och vår healer i gruppen gick complete apeshit och började freaka ur och skrek om att han skulle döda mig och att hans liv var förstört och hur han skulle våldta min mor, sen tog det en halvtimme så började han gnälla om att han skulle anmäla mig till blizz och få mig bannad för att ninja honom och lura spelare. (körde WIM-addon) så jag tog en print på konversationen där jag var hyffsat lugnt med orden "its a game, learn to ninja or be ninja'd"
paff resulterade i en 6h ban för hans del.

En polare har snackat med blizzard om hur det här med att ninja lotar osv, dom bryr sig inte för fem öre dom anser det samma som du skrev där.

däremot känns det som att dom borde göra om loot systemet helt menar det måttligt störande då man verkligen behöver en grej sen kollar man alla om dom redan har den så man tänker ja men då får jag den garanterat sen visar det sig att dom ninjat på den i allfall. (märk väl kollar altid folks gear innan jag väljer need/greed i instanser). Borde vara så att har man den redan kan man inte loota den igen förens man slänger den ska inte ha någon som helst betydelse om man sen har disensantat den har du lotat den ska du inte kunna få den igen. Säljer man en gear så kan man be blizzard om hjälp på den fronten.

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrTowle:

Kommer inte ihåg när detta hände! Tror det var i the culling of stratholme i wotlk, körde HC:n med en grp där en av spelarna konstant rättade en annans stavning.

Tillslut kläckte jag ur mig kommentaren "dame grammar nazi", detta var då inte uppskattat och gruppen blir rätt irriterade! Jag bad såklart om ursäkt, håller delvis med att det är ett dåligt ord då det syftar på en människa med en hemsk människosyn.

Jag blev inte bannad för detta, men en i gruppen hotade med detta då han tydligen var tysk och tog det väldigt illa!

tur du inte blev kickad då, för det brukar dom va snabb på om man av misstag slänger ut felaktiga kommentarer. Och senast för mig va en kille som jag tyckte efter 2 år hur kunde vi vipa på bossen som man skall dra in i elden för att få bort shieldbuffen på, dock höll han den kvar så hela gruppen vipade på hans hellfire. då blev jag typ vansining menar killen va så överspolad så jag va helt inne på att han viste va han skulle göra. så jag sa det på krasslig engelska att hur fan kunde vi vipa, slängde åxå ur mig att han va en noob tank. efter det så ville han inte göra nått mer så jag tog bossen skälv och gjorde det man skulle, Och vi klarade bossen då i allfall. men sen blev han sur och påstod att jag ninjade andra gruppen av dom 2 grupperna efter den bossen jag dog i allfall men fick en kick pga det. jag hade då inte ninjat den av fria viljan inte fan vill jag dö inte känns dummt då man är ute för att få experience.

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

Har en polare som fick permaban när han skapade en guild och döpte den till Hamas. Han började skriva i chatten att folk skulle gå med i hans Hamas, och samlade en hel del människor (som insåg att det var ett skämt och ingenting seriöst) och efter ett par timmar av rekryterande så blev han bannad. Tror dock att han var yngre då, för det är ju inte världen roligaste grej att skämta om, vilket blizzard inte heller tycker. Hur som helst. Han blev bannad för att ha rekryterat till Hamas, vilket är liite kul om man har en lite ondare humor.

Visa signatur

CPU - 4670k @ 4.0 Grafikkort - Asus Strix 970
Minne - Corsair Value Select 3x4 Gb 1333 mhz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orkhan:

Har en polare som fick permaban när han skapade en guild och döpte den till Hamas. Han började skriva i chatten att folk skulle gå med i hans Hamas, och samlade en hel del människor (som insåg att det var ett skämt och ingenting seriöst) och efter ett par timmar av rekryterande så blev han bannad. Tror dock att han var yngre då, för det är ju inte världen roligaste grej att skämta om, vilket blizzard inte heller tycker. Hur som helst. Han blev bannad för att ha rekryterat till Hamas, vilket är liite kul om man har en lite ondare humor.

Din polare ligger pyrt till! Snart kommer CIA och NSA och sparkar in dörren

Citat:

Edward Snowden har jobbat för amerikanska CIA och NSA, där hans samvete slutligen blev så tyngt att han flydde fältet tillsammans med mängder av hemlighetsstämplade dokument. I ett av dessa kan vi läsa att NSA letar terrorister – i onlinespel.
Det är The Guardian som har nosat rätt på dokumentet där vi kan läsa hur NSA skickat in agenter för att infiltrera de digitala världarna på Xbox Live och pc. De anser att det finns en hotbild där terrorister kan använda spelen som anonyma kommunikationskanaler, något som förstås inte kan gå obemärkt förbi.
Det antyds inte direkt att al-Qaida sitter och smider planer i Call of Duty: Ghosts, men IP- och mejl-adresser från olika spelkonton ska ha koppling till organisationen. Spel som ska ha varit särskilt intressanta för NSA är Second Life och World of Warcraft och tjänsten Xbox Live.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20131209/nsa-letar-terroris...

Permalänk
Medlem

Blev tydligen "anmäld" igår, med screenshots till.

Sa åt en DPS:are att sluta pulla och låta tanken attackera först och han blev galen. Började svära, be folk hålla käften och dra åt helvete etc. Han kallade mig "Kid", sa åt han att jag var 21 och frågade hur gammal han var. Han svarade "Shut up!"
Skrev att jag gissade på 15 och han skrev att vi mobbade honom och att han hade anmält oss till Blizzard.

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Tranceguy:

Blizzard bannar inte folk om det inte är nått extremt, jag bar brunnit flera gånger på folk som spelat och varit rent sagt otrevliga. men har klarat mig undan. Ni vet det här med att det svartnar för ögonen och man kläcker ut sig saker som man inte skulle ha gjort vid sinnes fulla bruk. men Finns aldeles för många dps nördar i spelet som bara klagar på andra. En addon som enligt mig skulle bannas helt från wow är faktist "SKADA/RECOUNT" skälet är att det missbrukas. Skulle vara så att man endast ser va man skälv gör inte va medspelarna gör. så länge vi har folk som klagar att att: " du gör mindre dps en mig bla bla" så kommer spelet aldrig bli trevligt.

Tycker tvärtom på denna fråga; Spelare borde inte få gå med i LFG/LFR endast baserat på itemLVL, utan average DPS/HPS/Aggro% + Average Item level, uträknat efter X antal HC runs. Finns inge värre än "noobs" som sitter på full LFR gear men skiter mindre kulor än vad den full-blue magen gör... ännu värre är slackers som sätter /follow halva raiden igenom, det borde vara banbart (fick själv en 3day ban för "ninja" på loot runs så... blev anmäld fast vi sagt att vissa saker var redan reserved).

Kalla mig "elitist-faggot" eller w/e, men jag ser inte LFR som casuals raiding, utan mer en extra instegs-farm för att snabbare kunna börja cleara HC-raid runs på alts.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Skrivet av phoenixdisciple:

(fick själv en 3day ban för "ninja" på loot runs så... blev anmäld fast vi sagt att vissa saker var redan reserved).

ehm ? 3dagars ban för att du "need rollat" det ska vara omöjligt då GM skiter fullkomligt i ninja..
skulle vilja se det mailet du fick från blizz,

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Testpilot
Skrivet av jonatan80:

ehm ? 3dagars ban för att du "need rollat" det ska vara omöjligt då GM skiter fullkomligt i ninja..
skulle vilja se det mailet du fick från blizz,

Det står tydligen något i deras TOS eller EULA om just "ninja looting", det har med något ingame fair-trade system att göra, och GM's tar tydligen det väldigt seriöst med ninja-looting av weekly cap saker så som mounts, sällsynt transmog gear osv. (Warglaives), Ashes etc.). Det var MasterLoot och inte NeedBeforeGreed, och 2 killar tyckte jag inte var tydlig nog med att framföra att vissa items var reserved i runnen jag ordnat - så tyckte även då GM'en.
Kan rota fram mailet om det hela och posta en print, ge mig någon min bara

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk

Har fått byta namn en eller två gånger, men min undead female warlock "Underliv" har klarat sig så här långt

Permalänk
Skrivet av phoenixdisciple:

Det står tydligen något i deras TOS eller EULA om just "ninja looting", det har med något ingame fair-trade system att göra, och GM's tar tydligen det väldigt seriöst med ninja-looting av weekly cap saker så som mounts, sällsynt transmog gear osv. (Warglaives), Ashes etc.). Det var MasterLoot och inte NeedBeforeGreed, och 2 killar tyckte jag inte var tydlig nog med att framföra att vissa items var reserved i runnen jag ordnat - så tyckte även då GM'en.
Kan rota fram mailet om det hela och posta en print, ge mig någon min bara

har dessa 2 killar skrivit till dig i spelet och saken är överenskommen för att dom sen ändrar sig och påstår att du ninjat. så verkar det vara GM som inte har alla "indianer i kanoten" tur man inte spelar lägre.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av HellDildo:

Har fått byta namn en eller två gånger, men min undead female warlock "Underliv" har klarat sig så här långt

jag blev hotad för ja sprang runt i Oggrimar & /lick på alla inne i AH skulle varit kul hitta dig
hade en macro /taget random /lick.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Johankish:

Blev inte hotad av dom här men blev rätt paff av hur dom reagerade.

Våran mage (arcane) gjorde väldigt lite dmg, och då sa jag att han skulle kunna gå frost och få upp sin dps.

Då fick jag det här som svar (Spelade som en panda) :
"Pandas suck"
"You suck"
"Hope you and your kids die in cancer"

(c) Peter 10 år.

Minns att jag farmade för ett quest i Black rock mountains och då stötte jag på en kille som gjorde exakt samma quest. Efter ett tag så började vi döda samma mobs och när jag "snodde" en mob från honom började förolämpningarna och hoten om rapport hagla. Slutade med att jag tog ett snack med killens guildleader som jag faktiskt kände sedan flera år tillbaka och han fick en hel del reprimander. Skrattar bäst som skrattar sist antar jag. Sedan har man ju haft dessa stötta idioter som blivit bortvalda när man ska köra Raids att de kommer in och skriker på TS och dessutom spammar diverse chatfönster fulla med svordomar. Blivit kallad de mesta faktiskt.

LFR är ju dessutom en häxkittel av omognad och inkompetens. Fick en mage att börja gnälla på att jag (som tank) inte gjorde nog med DPS.. En titt på DPS metern för att sedan konstatera att jag gjorde mer DPS än vad han gjorde (vilket är ganska patetiskt). Slutade med att killen surnade till och lämna.. Gick bättre utan honom för någon anledning

Det skummaste jag har sett var under en snabbt ihopkrafshad 25-man raid i WOTLK. Vi hade just tagit ned Lord Marrowgar och var påväg mot Deathwhisper när tydligen en tjej/kvinna valde att påpeka att hon var en kvinna. Och då bröt helvetet lös. Mitt i fighten med Deathwhipser stannar halva raiden och börjar whisp henne angående allt från sexpositioner till undran om hon gillar sexleksaker och om hon är oskuld. Var tvungen att säga till dessa sexuellt frustrerade personer att fokusera annars blev det lootban. En annan gång var jag med i en guild som invitade två "tjejer" som påstod sig vara ett svenskt lesbiskt par. Guildleadern vart ju till sig och började lova att guilden skulle boosta upp deras characters till först 80 sedan genom ICC. Tyckte det var lite lurt så jag började skriva på svenska till dessa och fick bara frågetecken tillbaka.. Hör och häpna.. De var inte svenskar och antagligen inte ett par heller. Om ens de var tjejer. Det var samma guildleader som erbjudit sig köpa ut alkohol till en 14 årig tjej..

Skrivet av Morpiha:

Finner det lite kul hur blizzard bannar bara vissa p.g.a namn. En barndoms kompis till mig döpte sin druid till "aidsflickan" och var tvungen att byta efter en vecka. Men en poalre till har en shaman som heter KuKluxKlan (karaktärs namnet kanske är skrivet på annat sätt) och har inte blivit tvingad att ändra, han har haft det namnet sen WOTLK.

En polare till mig skapade en Priest och döpte den till Jesus. I ett par månader gick han omkring och gjorde inget annat än att buffa folk och svarade alltid "Bless you my child". Blizzard gillade inte det för någon anledning.
Däremot har jag en mage som heter Bananahammoc. Har lockat fram en hel del skratt.

Skrivet av Strukt:

Det har ju som oftast med åldern att göra, beteendet. Man kan inte förvänta allt från en tolvåring som fortfarande är kvar i den egocentriska världen.

Finns en HEL DEL personer som är 20+ som gnäller och tar till personangrepp bara därför att.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Testpilot
Skrivet av jonatan80:

har dessa 2 killar skrivit till dig i spelet och saken är överenskommen för att dom sen ändrar sig och påstår att du ninjat. så verkar det vara GM som inte har alla "indianer i kanoten" tur man inte spelar lägre.

"LF more TBC/WotLK Mount, achievement and transmog run! All 80+ welcomed, some items reserved! PM for invite!"

Förmodligen var det inte exakt detta jag skrev, men hade en macro som var liknande denna. Poängen är att jag inte specifierade exakt vilka items när jag invade folk, det skulle helt enkelt inte få plats i macron och det var detta som ledde till bannen för ninja looting (och att jag blev av med allt som jag lootat den veckan).
Personligen tyckte jag det var sjukt löjligt då jag tycker det var upp till var och en att fråga vad som var reserved och inte, men tydligen ligger det ansvaret 100% på loot-mastern att informera samtliga gruppmedlemmar i god tid om sådant.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Tycker tvärtom på denna fråga; Spelare borde inte få gå med i LFG/LFR endast baserat på itemLVL, utan average DPS/HPS/Aggro% + Average Item level, uträknat efter X antal HC runs. Finns inge värre än "noobs" som sitter på full LFR gear men skiter mindre kulor än vad den full-blue magen gör... ännu värre är slackers som sätter /follow halva raiden igenom, det borde vara banbart (fick själv en 3day ban för "ninja" på loot runs så... blev anmäld fast vi sagt att vissa saker var redan reserved).

Kalla mig "elitist-faggot" eller w/e, men jag ser inte LFR som casuals raiding, utan mer en extra instegs-farm för att snabbare kunna börja cleara HC-raid runs på alts.

Helt rätt det sista stycket! Håller med till 100%

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Konstigaste som hänt mig var för ungefär 2-3 år sedan, jag hade en karaktär som hette "Bumbibjörnen" och en dag då jag spelade så fick jag en 3h bann samt namechange, för att jag haft ett provocerande namn. Antar att det var någon som blev avundsjuk och valde att anmäla för att kunna få namnet själv eller nåt.

Permalänk
Skrivet av Zaltrip:

Konstigaste som hänt mig var för ungefär 2-3 år sedan, jag hade en karaktär som hette "Bumbibjörnen" och en dag då jag spelade så fick jag en 3h bann samt namechange, för att jag haft ett provocerande namn. Antar att det var någon som blev avundsjuk och valde att anmäla för att kunna få namnet själv eller nåt.

men hur motiverar dom denna provokation. sen ska väl den GM antingen kunna göra research eller att han/hon är svensk.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Jag blev hotad av spelare och bannad 3 dagar för att jag hade en rogue som hette Breiwijk. Det kom in en GM och började knälla, fattade inte alls vad han snackade om...

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WijK:

Jag blev hotad av spelare och bannad 3 dagar för att jag hade en rogue som hette Breiwijk. Det kom in en GM och började knälla, fattade inte alls vad han snackade om...

när va det? menar va det i samband med mordet i norge så förstår jag helt klart

och detta va va jag menade då https://www.google.se/search?q=Breiwijk&oq=Breiwijk&aqs=chrom...

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WijK:

Jag blev hotad av spelare och bannad 3 dagar för att jag hade en rogue som hette Breiwijk. Det kom in en GM och började knälla, fattade inte alls vad han snackade om...

Förstår det fullt ut om det var i samband med bombningen och massakern. Bröt inte bara mot reglerna om provokation utan även mot deras regler om att man inte få har namn som kan ledas till riktiga personer..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

I vanilla.. larvade runt i if med 2 polare med en karaktär jag döpte till "fittkärringen".. vi va unga och uttråkade.. så jag började annonsera ut mina polare.. för 1 guld gör dom detta, för 2 gör dom det.

Fick 3 dagars ban och en skriftlig varning via mail att slavhandel inte var okej ingame (med spelare, för de finns ju en massa slavar ingame.. kolla bara på karazhan där inne finns de spöken av sexslavar)

P.s fick 3 timmar för namnet med + tvingad att byta nästa inlogg.

På tal om namn så blev en kompis tvungen att byta namn när han spelade druid och hette Turklöver. Tog oss ett tag att fatta vad som hade hänt. Någon turk måste tagit illa upp.

Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

(c) Peter 10 år.

[...]

Det skummaste jag har sett var under en snabbt ihopkrafshad 25-man raid i WOTLK. Vi hade just tagit ned Lord Marrowgar och var påväg mot Deathwhisper när tydligen en tjej/kvinna valde att påpeka att hon var en kvinna. Och då bröt helvetet lös. Mitt i fighten med Deathwhipser stannar halva raiden och börjar whisp henne angående allt från sexpositioner till undran om hon gillar sexleksaker och om hon är oskuld. Var tvungen att säga till dessa sexuellt frustrerade personer att fokusera annars blev det lootban. En annan gång var jag med i en guild som invitade två "tjejer" som påstod sig vara ett svenskt lesbiskt par. Guildleadern vart ju till sig och började lova att guilden skulle boosta upp deras characters till först 80 sedan genom ICC. Tyckte det var lite lurt så jag började skriva på svenska till dessa och fick bara frågetecken tillbaka.. Hör och häpna.. De var inte svenskar och antagligen inte ett par heller. Om ens de var tjejer. Det var samma guildleader som erbjudit sig köpa ut alkohol till en 14 årig tjej..

[...]

Finner det kul att även idag så finns det folk som blir förvånade över tjejer på nätet. Min guildledare i WOTLK var en kvinna på 50+ men alla nya killar trodde hon var yngre (för att vara helt ärlig så lät hon yngre än vad hon var). Så mitt under en raid så kom alla dessa 16åringar med raggningskommentarer och försökte få guildledaren att komma in på skype för "fun time". Blev lite konstig stämning när killarna fick reda på hennes ålder samt att det var hennes man som var main tank/raid leader