Blaupunkt B39C4K-TC är 4K UHDTV för 6 000 kronor

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av 220volt:

Ge oss Oled apparater istället

Why not both?

Jag bjuder.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Kul att priserna går ner och det blir lite priskrig
... men trist att det bara är extrema budgetpaneler och massa begränsningar och frågetecken kring frekvens + inputlag mm.

Skrivet av Arazand:

39-tum av alla storlekar... tycker den ser väldigt skum ut... men om det papparet stämmer kanske det hade varit en trevlig "glo på film medan jag surfar/jobbar" skärm...

Varför köpa en 4k skärm till det? Bättre att köpa en vanlig TV istället. Den lär ha bättre bild för filmtittande

Skrivet av Ninjaflipp:

Gissar på att även denna endast är 30hz över HDMI?

Precis.. Klarar den 60hz i 4k vet jag inte om jag överlever chocken

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Varför skulle några kanaler vilja sända eller streama i 4K om ingen har en 4K tv? Man måste ju börja någonstans..

Men varför vill man ha ngt för 4K när matrialet är obefintligt?
Heck vi har inte ens 1080p i sänding....1080i på sin höjd och då finner jag bilden bättre med 720p...

Men ja. Dte måste börjas någonstans. Men ändå....det ena kräver det andra så...

Permalänk
Avstängd

Känns tyvärr helt ointressant så länge de inte slänger på DisplayPort som Panasonic gjort på någon av sina modeller. Tyvärr är just den lite för dyr

Permalänk
Medlem
Skrivet av yohooo:

Nej varför skulle jag vilja att den ska dra mera batteri? De kommer säkert på något ska du se.!!

Fast det gör den ju. Ja, säkerligen. Men inte förrens då är det ju vettigt att använda en mer högupplöst skärm.

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem

Nu har Netonnet sänkt priset så att deras Andersson TV kostar 5990 :- !!!

Permalänk
Medlem

Är jag dålig på matte eller vad? Om en blaupunkt kostar 5995:- och andersson kostar 5990:- är inte det bara 4 kronor billigare och inte 9?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Är jag dålig på matte eller vad? Om en blaupunkt kostar 5995:- och andersson kostar 5990:- är inte det bara 4 kronor billigare och inte 9?

De har sänkt priset under dagen, tidigare kostade den 7990:-.

Visa signatur

Game: i7 6700K, 32Gb DDR4, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 284TB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 408TB
Router (pfSense): i3 9100, 16Gb DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Känns tyvärr helt ointressant så länge de inte slänger på DisplayPort som Panasonic gjort på någon av sina modeller. Tyvärr är just den lite för dyr

Fast i produktbladet som någon länkade tidigare står det ju PC-in som en kontakt och de kan väl rimligen inte mena VGA? (vilket de mest sannolikt gör 2014 och på en 4K-TV)

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Priskrig är underbart! Nu gäller det bara att dom större aktörerna som faktiskt kan göra bra apparater börjar pressa priserna.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

Priskrig är underbart! Nu gäller det bara att dom större aktörerna som faktiskt kan göra bra apparater börjar pressa priserna.

Det är ingen som vill göra så pass dåliga apparater att dom kan tävla i gyttjeligan.

Permalänk
Medlem

Recension pls

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shen:

De har sänkt priset under dagen, tidigare kostade den 7990:-.

Jo jag vet men jag tänkte på skrivningen i uppdateringen dom gjorde på nyheten .

"Kort efter publiceringen av nyheten kontrar Netonnet och sänker priset på Andersson LED5062UHD till 5 990 kronor inklusive moms, som därmed hamnar 9 kronor lägre än Blaupunkt B39C4K-TC."

Permalänk
Medlem

netonnet sänkte precis sin andersson 50 tum led 4k tv till 6000kr idag!!

Permalänk
Medlem

25% sänkning av netonnet efter denna nyheten. Konkurrensen fungerar.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

4k är trevligt, men bara en tillverkare kör i 60Hz native.

Vi får se, det är intressant att tillverkarna vill prova på den nya tekniken. Undrar bara varför ingen använder sig utav 60Hz native? Jag antar att provsändningarna som utförs just nu är i 60Hz, Även om HDMI släpar efter med att kunna leverera 2.0 har vi fortfarande och har haft en längre tid, en teknik som klarar av upplösningen utan problem. Är displayport så dyr att köpa in, eller är där andra begränsningar i tekniken? Vilket fall som väntar jag på O-led i 4k med hyfsad input-latens. Den dagen kommer sparbössan kvida. (=

Tack för en bra artikel i vanlig ordning, ni grabbar och (förhoppningsvis) tjejer på Sweclockers-redaktionen!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

Priskrig är underbart! Nu gäller det bara att dom större aktörerna som faktiskt kan göra bra apparater börjar pressa priserna.

Ja!! Nu gäller det att kinesbarnen som bygger apparaterna jobbar hårdare och med lägre lön så att vi kan få ett bättre pris.

Visa signatur

Jag har aldrig fel

Permalänk

Bara för att den är högupplöst så behöver inte bilden vara bra. Jag ser bra och korrekta färger, svärta, skugghantering och responstid som viktigare än upplösningen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Tycker det är spännande med 4k tv som inte ens stödjer 4k!. Högsta upplösning 1080p fantastic!!!

Permalänk
Medlem

Alla har vi olika prioriteringar blir nog ett köp så man blir först att njuta av 4k Synd bara på storleken. Bara grottmänniskor som vill stanna på 1080p

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Jag funderade nyligen på att köpa TV och undrade då om man skulle vänta till 4K eller köpa en nu. Vi kan nog konstatera att 4K kommer vara standard snabbare än vad vi tror, troligen inom 1 år. Att det är svårare att få tag på 4K material är dock sant men det ser ut som flera tjänster planerar streama 4K väldigt snart så även det kanske inte är så långt borta.

Jag valde att vänta med mitt TV köp, kändes som dåligt läge. Visst är det alltid dåligt läge om man ska vänta på nya saker men 4K kan bli hyfsat avgörande på en 60-70" TV.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd

Trevligt att Blaupunkt prispressar!

Trevligt att Netonnett kontrar och sänker priset på sin, även då deras konkurrerar i ett lite annat segment då den är 11 tum större.

Förhoppningsvis kommer billigare 4K UHDTV modeller från de större tillverkarna som Samsung, Sony och LG också framöver.

4K är dock helt värdelöst. Finns inget innehåll för det.

Permalänk

3 HDMI inputs?
Låter som den fula 4K mupp kabeln behövs...

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

LED5062UHD till 5 990kr! De kontrar rätt jävla hårt med en 50" UHD... Snyggt Netonet

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Skrivet av vi0lat0r:

LED5062UHD till 5 990kr! De kontrar rätt jävla hårt med en 50" UHD... Snyggt Netonet

Förmodligen vill dom bli av med dom föråldrade 30Hz-burkarna illa kvick, innan folk fattar att dom är raka motsatsen till "framtidssäkra".
Och på köpet kan dom under tiden skryta med att ha Sveriges billigaste '4k'-tv.

Permalänk

Är 2160P äkta 2160P om det är 30Hz?

Det brukar stå att dessa 30Hz-apparater klarar "2160P".

Men är det inte 2160i @30Hz som är max på en sån burk?

Är det nån här som kan bekräfta att det går att köra i 2160 progressivt @30Hz från tex en dator.

På alla grafikkort jag har sett så har det bara gått att välja på 60Hz progressivt eller 30Hz interlaced.

Permalänk
Medlem

Monitor till dator - intressant. Som TV i nuläget - helt ointressant.

Eftersom det kommer ta massor av år innan majoriteten av programmaterialet sänds i 4K så är det absolut helt meningslöst att lägga pengar på dyra och dåliga 4K TV i dagsläget.

Tom idag när nästan alla har 1080p-utrustning så är det en väldigt liten del av all TV och streamat material som verkligen utnyttjar upplösningen fullt.

Betydligt mer värt för de flesta att köpa en riktigt fin 60+":are med bra färger och betraktningsvinklar, och vänta en 3-4 år och då köpa en motsvarande 4k TV med motsvarande kvaliteter till lägre pris.

Att bara stirra sig blind på upplösningen och ignorera resten av bildkvaliteten är lika bortkastat som när det var "megapixelrace" ibland kompaktkameror för ett antal år sedan.

Mvh,
martin

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Hur får man in en 3840x2160@100Hz signal i denna då? Dom kan ju inte kalla den 100 Hz 4k annars...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rockjet:

Hur får man in en 3840x2160@100Hz signal i denna då? Dom kan ju inte kalla den 100 Hz 4k annars...

De kallar ju redan massa TV-apparater för 100, 200, 400 och till och med 800hz utan att kunna ta emot mer än 60hz, så finns nog inget egentligen som hindrar dem från att göra samma sak här

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rockjet:

Hur får man in en 3840x2160@100Hz signal i denna då? Dom kan ju inte kalla den 100 Hz 4k annars...

Den skapar 100Hz internt. Hur fick man annars 100Hz på CRT-skärmarna? Gamla tjock-TV alltså.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara