Permalänk
Medlem
Skrivet av kakua:

Det där med att sätta på O-ringar på tangenterna...
*EDIT* Jag ser nu att detta har diskuterats närmare på annat håll här på forumet och letar där istället.

Kolla gärna in min andra tråd där jag går bananas på mitt tangentbord, där passar dessa frågor alldeles perfekt och jag pratar gärna vidare om detaljer i den tråden där det blir lite mer passande.

LÄNK

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

UPDATE!

Här har det målats lite idag...

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

UPDATE!
Täckplattorna har idag blivit slipade och ser riktigt bra ut. Om man nu faktiskt kan känna en belåtenhet av att få till riktigt skarpa kanter och jämn färg på rektangulära bitar i plast så var det den känslan jag hade förut, hehe.

Nu återstår bara att få lite grafik till dessa så ska de snabbt tryckas på plats sen.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Igår var en intressant dag. Igår började jag skruva på en överklockning...
Från att ha gått från ingen kunskap till att läsa genom guider och sedan börja labba, köra fast, testa vidare för att sedan sluta på en stabil 4400ghz lösning som gav runt 80grader så är jag skapligt nöjd att ha kommit dit på bara en dags arbete som O.C n00b.

När jag får tid ska jag sätta mig in i förhållandena mellan VID, Vcore, LLC och Vdroop och hur det påverkar en fixed eller offset vcore. Jag tycker att 44x är lite klent och vill upp högre och hoppas och tror att min lösning ligger i att hitta rätt kombo mellan vcore och LLC. En ren djungel för en oinsatt men satans vad intressant och givande det är att labba med och läsa om!
Jag har även bytt ut min BOOTlogo för att matcha bygget numera;)

På byggfronten så tog jag under gårdagen tag i min trasiga front som får agera permanent provisorium med förhoppning om utbyte. Den har trotts sina sprickor och defekter en chans att iaf fylla en funktion tills vidare så därför fick den några lager färg och ska monteras snarast det finns tid!

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Ett första resultat som jag vill visa upp som jag är ganska så nöjd med. Känner inte att jag behöver gå så mycket högre egentligen men det jag ska göra utifrån detta läge är att försöka optimera inställningarna och se om jag kan kapa några grader till på temperaturen...just nu är LLC satt till max. Det nästa jag ska göra härnäst är att:
- Hitta den lägsta vcore som i 100% LOAD ger mig en stabil dator.
- Testa att stänga av LLC helt och öka vcore och hitta lägsta möjliga spänning för stabil gång och se om detta ger bättre temperatur är med LLC på max.

Jag hittade en bra utredning för vad LLC egentligen gör och tänkte dela med mig av den ifall någon mer har snöat in på området just nu: http://forum.overclock3d.net/showthread.php?t=46502

Om ni läsare har något bra generellt tips när det kommer till överklockning av z77 chipset och Ivy 3570K så dela gärna med er av erfarenheter och vad som gjorde att just ni lyckades så bra, fallgropar och ajjabajjan är också intressant att höra!

Oh! Jag har monterat fronten och satt dit dammfilter ikväll också, bilder finns i kameran;)

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

UPDATE!

Nu blir det lite bilder från gårdagens jobb som bestod i att sätta ihop datorn i största möjliga mån, det som saknas nu är egentligen bara sidopanelerna som fortfarande lyser med sin frånvaro....den som väntar på nått gott.... (jo den har vi hört förut tyvärr)

Med lite tunt tyg från IKEA och lite tunn dubbelhäftande tejp kan man göra ett väl fungerande dammfilter.

Klippt och fastsatt.

Sen kör vi lite steg för steg när frontens alla lager kommer på plats:

Helt öppet från vilket man kommer åt en bra stopp-plug i radiatorn för att tömma systemet på vatten.

Fläkt på plats.

Lager 1 som också håller i fläkten, känns tomt med bara denna på.

Lager 2. vitmålad plexi för att få en glansig yta och ökad tjocklek på fronten.

Lager 3. Pulverlackad 1mm stålplåt för att få mönster och utgöra största blickfånget.

Sista detaljerna på plats, on/off knappen har fått sig en kontakt mitt på sladden för att kunna tas bort snabbt och utan bekymmer.

Här skulle man kunna säga att datorn är färdig och om man kör den med öppna sidor som här på följande bilder så är den också 100% klar men jag kommer absolut inte ge upp utan fortsätta med de sista bitarna när de väl dyker upp. Håll till godo med dessa godbitar sålänge=) :

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

helt sjukt vad bra det blir är riktigt imponerad!

Permalänk
Skrivet av euf0ria:

Målandet fortsätter och det börjar kännas som det finns roligare saker att syssla med, hahaha!

Hur som helst börjar det ta sig med både radiatorn och 150mm fläktarna men jag anser att det är minst en session kvar innan dom är färdiga.

Lite bilder från dagen:
https://dl.dropbox.com/u/39367418/Dator%20Bitfenix%20Prodigy%...

Radiatorn under målning.

https://dl.dropbox.com/u/39367418/Dator%20Bitfenix%20Prodigy%...

Vi får se om den blir såhär blank när den är färdig. Det spelar faktiskt ingen roll om finishen skulle visa sig bli matt för då skulle den smälta bra samman med chassits lack.

https://dl.dropbox.com/u/39367418/Dator%20Bitfenix%20Prodigy%...

Fläktram på tork. Dom börjar bli riktigt snygga nu och det känns bra att slippa den beigea (bääscha) färgen.

Tänkte höra om det eventuellt finns möjlighet att du förklarar mer specifikt hur du lackerade vattenkylaren till processorn?
Vad du maskerade, om du skruvade isär den något när du lackerade den & hur du mer exakt gjorde när du sköljde ur den.

har själv en likadan och vill med lackera den vit så skulle vara uppskattat om lite mer info om hur du gick tillväga.

förövrigt riktigt snyggt arbete!

Permalänk
Skrivet av euf0ria:

Om ni läsare har något bra generellt tips när det kommer till överklockning av z77 chipset och Ivy 3570K så dela gärna med er av erfarenheter och vad som gjorde att just ni lyckades så bra, fallgropar och ajjabajjan är också intressant att höra!

Har inte Ivy själv men min polare har en och jag vet att han har lossat IHS:en pga sjuka temps.(Han köttar på en halv tub kylarpasta när han monterar)
Du kanske redan har gjort det? 80c är relativt bra.

Det ser väldigt bra ut

Edit: Lol, jag har visst Ivy... en 4820k

Visa signatur

Citera vänligen

Permalänk
Bitfenix

Riktigt häftig update, fronten är verkligen snygg. Delade detta bygge på våran facebook-sida!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NintendoRobin:

Edit: Lol, jag har visst Ivy... en 4820k

Nope... IVY-E

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Ganska säker på att det är emot reglerna att lägga upp sånt här porr.

Fan vad snygg den blev.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jorvin:

helt sjukt vad bra det blir är riktigt imponerad!

Tack=) Sådana kommenrater får mig att vilja lägga in en växel till!

Skrivet av yellowgrass:

Tänkte höra om det eventuellt finns möjlighet att du förklarar mer specifikt hur du lackerade vattenkylaren till processorn?
Vad du maskerade, om du skruvade isär den något när du lackerade den & hur du mer exakt gjorde när du sköljde ur den.

har själv en likadan och vill med lackera den vit så skulle vara uppskattat om lite mer info om hur du gick tillväga.

förövrigt riktigt snyggt arbete!

*tummen upp*

Jag antar att du menar radiatorn med kylaren till processorn?

Förarbete:
Rugga upp ytan med 200g papper, sen 400g för att få en bra yta att fästa din egna spraylack på.

Maskering:
Plugga igen hålen, förslagsvis med dom blåa plastpluggarna som kom med radiatorn vid leverans. Annars tar du några stopppluggar som du inte är så rädd om eller också tar du och skär ut cirklar av maskeringstejp och klistrar dit. Själva radiatorytan täckte jag med en bit av en tidning och stoppade in den under ytterkanterna, altså den uppbockade plåten som man drar fast skruv i.

Målning:
Spraya tunt några ggr fram och tillbaka, vänta tills det torkat (ca: 40 sekunder) spraya igen. upprepa. lägg på såhär i ca 7 lager eller tills du tycker det ser bra ut. Ett enda tips att följa: Tålamod!! Tunna lager och vänta, annars kan du förvänta dej rinningar och andra otrevligheter som gör att du får slipa ner och göra om.

Sköljning: Destilerat vatten som du kokar upp. fyll till 80% och skaka, låt det varma vattnet vara i radiatorn några minuter och verkligen låta värmen lösa upp ev. smuts. Häll ut i en skål och inspektera efter smuts. Upprepa tills du är nöjd.

Lycka till!

Skrivet av NintendoRobin:

Har inte Ivy själv men min polare har en och jag vet att han har lossat IHS:en pga sjuka temps.(Han köttar på en halv tub kylarpasta när han monterar)
Du kanske redan har gjort det? 80c är relativt bra.

Det ser väldigt bra ut

Edit: Lol, jag har visst Ivy... en 4820k

En "de-lidd" operation altså?, nej den vägen kommer jag inte gå...inte som det ser ut nu iaf. Det blir nog att labba mer med LLC och offset vcore till att börja med.

Skrivet av BitFenix Sverige:

Riktigt häftig update, fronten är verkligen snygg. Delade detta bygge på våran facebook-sida!

Oh! Så roligt att bli uppmärksammad där;)
Tack för dina ord!

Skrivet av Arazand:

Ganska säker på att det är emot reglerna att lägga upp sånt här porr.

Fan vad snygg den blev.

Hehe, än har jag några få ess i rockärmen, hoppas jag får tiden att plocka fram dom innan januari är slut. Det kommer bli awesome då!

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Detta inlägg skrivs på engelska då det krävs:

A heads up guys! Soon we are reaching deadline of the modding competition over at -Minimalisticpc.com-

Be sure to stop by and check out all competitors and don´t forget to vote on your favourite in the start of February . May the best man win!

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Hmm, om någon undrar varför vissa bilder numera saknar ram eller inte funkar så är det p.g.a. dropbox som har grova problem med synkningen sen natten den 2014-01-10. Jag kan inte ens se mina filer via deras hemsida och håller tummarna för att allt snurrar som vanligt snart igen.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Yääy! Fick precis konfirmerat att några nya stickers är på väg med posten. Det är till täckplåtarna som jag nyligen lackade.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Fundering angående fläktarna i mitt system:
Som det är idag så är fronten 230mm IN, radiator 2x150mm IN, bakre fläkten 140mm UT.
Det innebär ju att jag har ett psitivt tryck i lådan och att all luft primärt måste ut genom bakre fläkten och att jag håller damm borta från att ta sig in genom springor.

Visst vore det bättre ur en Överklockningssynvinkel att istället köra: fronten 230mm IN, radiator 2x150mm UT, bakre fläkten 140mm IN.
Mycket frisk luft in och nästan lika mycket som dras ut och denna gången primärt genom radiatorn?

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av euf0ria:

Fundering angående fläktarna i mitt system:
Som det är idag så är fronten 230mm IN, radiator 2x150mm IN, bakre fläkten 140mm UT.
Det innebär ju att jag har ett psitivt tryck i lådan och att all luft primärt måste ut genom bakre fläkten och att jag håller damm borta från att ta sig in genom springor.

Visst vore det bättre ur en Överklockningssynvinkel att istället köra: fronten 230mm IN, radiator 2x150mm UT, bakre fläkten 140mm IN.
Mycket frisk luft in och nästan lika mycket som dras ut och denna gången primärt genom radiatorn?

Nja, i din konfiguration så hade det varit att dra luften genom radiatorn istället för att skjuta den genom. Det är bäst när man kan göra bege delarna(push&pull) men när man inte har det valet är det bäst skjuta luften genom radiatorn då blir det bäst kylförmåga. Sen i ditt fall där radiatorn är i toppen är det bäst att ha utluft där, p.g.a ren skär termodynamik där värme stiger uppåt. Men i ditt fall och så som dina fläktar är uppsatta är det bäst för dig som det är just nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ok, bra argument där. En annan hypotes jag har är denna:
Om front och bak drar in luft så skapar de ett övertryck som måste ut någonstans, radiatorn är då en stor väg ut och jag har då automatiskt fått en push effekt från chassifläktarna, radiatorns fläktar sätts till pull/Ut och jag har då en slags push+pull konfiguration.
Jag antar att jag helt enkelt får ta mig en förmiddag å testa detta. Det mest tidskrävande i sådana är att skruva bort radiatorgallret på insidan för att sätta dammfilter på den sidan. Det får bli om ett tag iaf när allt har lugnat ner sig med återstående metallarbetare på sidopanelerna.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av euf0ria:

Ok, bra argument där. En annan hypotes jag har är denna:
Om front och bak drar in luft så skapar de ett övertryck som måste ut någonstans, radiatorn är då en stor väg ut och jag har då automatiskt fått en push effekt från chassifläktarna, radiatorns fläktar sätts till pull/Ut och jag har då en slags push+pull konfiguration.
Jag antar att jag helt enkelt får ta mig en förmiddag å testa detta. Det mest tidskrävande i sådana är att skruva bort radiatorgallret på insidan för att sätta dammfilter på den sidan. Det får bli om ett tag iaf när allt har lugnat ner sig med återstående metallarbetare på sidopanelerna.

Värt att prova, men generellt blir sämre när man blåser luft både ifrån fram och bak, det blir mer turbulens vilket gör det mindre effektivt. Its all up in the air.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Arazand:

Nja, i din konfiguration så hade det varit att dra luften genom radiatorn istället för att skjuta den genom. Det är bäst när man kan göra bege delarna(push&pull) men när man inte har det valet är det bäst skjuta luften genom radiatorn då blir det bäst kylförmåga. Sen i ditt fall där radiatorn är i toppen är det bäst att ha utluft där, p.g.a ren skär termodynamik där värme stiger uppåt. Men i ditt fall och så som dina fläktar är uppsatta är det bäst för dig som det är just nu.

Du menar att push är bättre än pull? Flyttar fläktarna mer luft i push? Varm luft är lättare än kall men blir det verkligen så så att fläktarna i en dator får det märkbart svårare att flytta till exempel varm luft ner? Luft verkar liksom vara ganska lätt

Jag har en h100i i toppen av mitt FD r4 och jag har testat lite olika scenarion. Nu har jag pull ut och jag är övertygad om att det är bäst för mig.
Dammet byggs upp på "utsidan" av radiatorn så jag behöver inte demontera för att rengöra(har lite mer plats än dig) och tempen i mitt chassi påverkas inte av min CPU.

Jag hade vänt fläktarna i toppen så att de blåste ut - då kommer värmen från CPU och GPU dumpas ut och plötsligt ställs nästan inga krav på chassifläktarna.

Dehär med damm och positivt lufttryck har jag ingen personlig erfarenhet av

OBS: Sjukt mycket bro-science när man diskuterar dessa frågor. Lyssna inte på någon - inte ens mig.

Visa signatur

Citera vänligen

Permalänk
Medlem

Jag ska testa en vacker dag och ja måste även påpeka att ja idag har lärt mig ett nytt ord och fått mig ett riktigt gott skratt, tack NintendoRobin för ditt inlägg med "bro-science". Efter att jag urban dictinaryerat upp ordet så håller jag med dej till stor del det du skriver

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av NintendoRobin:

Du menar att push är bättre än pull? Flyttar fläktarna mer luft i push? Varm luft är lättare än kall men blir det verkligen så så att fläktarna i en dator får det märkbart svårare att flytta till exempel varm luft ner? Luft verkar liksom vara ganska lätt

Jag har en h100i i toppen av mitt FD r4 och jag har testat lite olika scenarion. Nu har jag pull ut och jag är övertygad om att det är bäst för mig.
Dammet byggs upp på "utsidan" av radiatorn så jag behöver inte demontera för att rengöra(har lite mer plats än dig) och tempen i mitt chassi påverkas inte av min CPU.

Jag hade vänt fläktarna i toppen så att de blåste ut - då kommer värmen från CPU och GPU dumpas ut och plötsligt ställs nästan inga krav på chassifläktarna.

Dehär med damm och positivt lufttryck har jag ingen personlig erfarenhet av

OBS: Sjukt mycket bro-science när man diskuterar dessa frågor. Lyssna inte på någon - inte ens mig.

Push är bättre än pull generellt sett. Enklare att trycka något framför sig än att dra något dra något bakom sig, särskilt som i det fallet du inte har något hjälpmedel. Ett lite extremt exempel som inte är helt praktiskt men bara för att visa en poäng, täck dig riva morötter genom att dra dom ifrån baksidan av rivjärnet. Ungefär samma sak här fast mycket mycket mer extremt, som sagt det är mer menat för att visa en poäng.

Luft är lite svårt att planera dock. Om man har tillräckligt mycket tryck ut emot toppen av lådan kan man effektivt dra ut luften, men dock hade det varit enklare och antagligen mer effektivt att skjuta ut den. Skillnaderna där emellan är antagligen mycket små, en eller två grader kanske, om ens det. Det beror helt och hållet på hur din dator ser ut på insidan. Har du referenskylare på grafikkortet eller en annan kylare? Vad och var har du dina fläktar? Finns det några hinder för var luften kan röra sig? Är ditt chassi helt förseglat eller har du en sida med t.ex galler. Osv osv osv osv. Otroligt mycket kan påverka det men ändå är skillnaderna väldigt små.

Det kan rent av bli så att fläktarna du drar luften med är lite för klena och mer än hälften av luften sugs ut med t.ex grafikkortet eller chassifläkten där bak.

Lättast är väl helt enkelt att testa sig fram skulle jag tro. Om man inte vill simulera luftflödet i t.ex solidworks eller något sådant ingenjörs program.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det får helt enkelt bli till att testa någon dag då det känns som att jag måste ha lite extra prestanda. Intressant ämne att disskutera men som du säger Arazand så är det så många faktorer som spelar in att det det är svårt eller rent omöjligt att ge ett facit som funkar lika bra för alla.

Nu över till något annat:

Live and direct ska detta fixas;)

Edit:
Än så länge ser det fina fisken ut, dekalerna är på plats och nu ska plattorna bara in på sina platser i datorn. Det är nu man skulle vilja ta ut hela grafikkortet för underlätta ditsättandet av plattan men jag tror jag skippar den idén, nån som jag inte kan skylla på har ju dragit in vatten och gjort det stört motbjudandet att montera isär systemet. hehe

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

UPDATE!

Jag kom inte så långt som jag hade önskat ikväll men ändå en bra bit på vägen i detta pillgöra. Ikväll har jag satt fast mina nya fina dekaler på de täckplåtar som jag tidigare har lackat och slipat och här kommer kvällens arbetsbilder samt en ny stilstudie på dagsläget med en ny namnskylt i fokus:

Detta är altså dekalerna som jag fick med superkort varsel av en god vän. Vi pratade om det dag 1. Under dag 2 trycktes dom och under tredje dagen skickade han hit dom. Jag väljer att inte gå ut med namn men om "du" är här så ska du veta hur tacksam jag är för ditt jobb!

Happ, bara att sätta igång då och försöka få det rakt. Jag hade inga raka linjer att gå efter så det var bara att lägga tungan rätt i mun och köra.

Sagt och gjort, ingen återvändo.

Så här vart det tillslut efter noggrant måttande och gnuggande.

Här syns även en skymt av nya tangentbordet vilket snart dyker upp i min andra tråd. (inga diskussioner om det ämnet i denna tråd tack)

Nedan kommer en hög med bilder efter att jag satt fast plattan där den ska sitta:

I nästa update ska grafikkortet få sin täckplatta ditsatt.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt med täckbiten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Väldigt snyggt med täckbiten.

Ja visst blev det, den gör sig riktigt bra under UVljuset också och får en schyst blå nyans som smälter in bra i övriga färger.

Jag slet med att ta bort två klistermärken igår som satt på dels kontakthuset för USB samt ett på nätverkskontakthuset på moderkortet utåt I/O-panelen. Den första gick bra och lämnade inga spår men den andra satt som berget, gick i delar och lämnade hela ytan full av klister. Ytdesinfektionsmedel gjorde inget, alkogel 80% funkade inte heller men som tur var gick limresterna bort med ett rejält och långvarigt gnuggande med aceton på et gäng tops. Varför gör man ett sånt klistermärke för, skadeglädje=)?!

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av euf0ria:

Ja visst blev det, den gör sig riktigt bra under UVljuset också och får en schyst blå nyans som smälter in bra i övriga färger.

Jag slet med att ta bort två klistermärken igår som satt på dels kontakthuset för USB samt ett på nätverkskontakthuset på moderkortet utåt I/O-panelen. Den första gick bra och lämnade inga spår men den andra satt som berget, gick i delar och lämnade hela ytan full av klister. Ytdesinfektionsmedel gjorde inget, alkogel 80% funkade inte heller men som tur var gick limresterna bort med ett rejält och långvarigt gnuggande med aceton på et gäng tops. Varför gör man ett sånt klistermärke för, skadeglädje=)?!

Haha, ja varför de har klistermärken förstår jag varför dom i princip använder epoxy för att limma fast det... DET ÄR FRÅGAN!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

YES!! Goda nyheter och nu är tiden kommen för han som väntade på något gott och väntade alldeles för länge. De sista plåtarna är precis nu beställda och förväntas bli färdiga under morgondagen. Det innebär alltså att det finns en realistisk chans att jag faktiskt hinner klart innan januari är slut om jag bara hinner med att mäta och kapa det sista själv när jag väl fått bitarna i hand. Det som främst tillverkas i denna sista omgång är sidopanelerna enligt denna design som jag tidigare presenterat här en tid tillbaka:

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Proffsmoddare

Ser riktigt bra ut Sakarias, bra jobbat!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC