Permalänk

Olika grafikkort?

Hej tänkte börja mine:a. Dock så är det så att jag har två st 7970 samt 1 280x. Kan jag köra dessa samtidigt eller behöver jag separata datorer. Tänkte eftersom att 280X är ju en rebranded 7970.

Permalänk
Medlem

Det är inget problem att köra olika kort samtidigt

Permalänk

Perfekt. Tack för hjälpen!

Permalänk

Man kan väl till och med köra 280x i CF med 7970, eller? Inte för att man mine:ar i CF men jag har för mig att jag läst det någonstans.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk

jag har problem med att litecoin vill använda min iGPU, hur ska jag skriva för den ska använda mitt andra grafikkort?
har dessutom avaktiverat min igpu i bios men det hjälper inte
edit: flashade bios till 1.80 nu är min iGPU helt avaktiverad, lade " --gpu-platform 0 -d 0 " före --scrypt och nu hoppade det igång!
kan jag montera ett 5770 i burken, och gräva med det kortet medans jag spelar på ett 280x? och när jag är klar med spelandet köra en ny config fil för enbart 280x? mao 2st filer för 2st grafikkort... påverkas spelprestandan negativt?

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Skrivet av FudgieCars:

Man kan väl till och med köra 280x i CF med 7970, eller? Inte för att man mine:ar i CF men jag har för mig att jag läst det någonstans.

Har finns en benchmarkvideo med 280x+7970 i crossfire https://www.youtube.com/watch?v=OWnbEHMLRog

Visa signatur

Blegh <3 ^^