Permalänk
Medlem

Hur många lirar GT6 nu?

Fick min skiva med posten idag. Ser bra ut. Redan på första nivån finns nya banor.

Visa signatur

AeroCool Bolt, Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen7 3700X, Corsair Force MP600, Powercolor RX580, Corsair DDR4 3600MHz Vengeance RGB Pro AMD 16Gb.

Permalänk
Medlem

får hämta mitt med lite tur imorgon jag, då det är helgdag här i finland idag :/

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Jag har mitt spel liggande framför mig på skrivbordet men kommer vänta ett par dagar med att spela det.
Magsjuka och fysisk aktivitet (kör med ratt) är ingen höjdare.

Permalänk
Medlem

Just laddat ner det så det ska installeras och börjas med imorrn

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har spelat ett par timmar hittills.
Grym fysik, men det usla ljudet och den pinsamma grafiken på majoriteten av bilarna drar ner betyget :/

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Är sugen på GT6 men mitt PS3 är trasigt :/
Frågan är om det är värt att skaffa ett nytt PS3 endast för GT6.. Känns inte som det nu när PS4 och Xbox one är släppta.
Får hoppas på att det blir nån superrea i jul så man kan få PS3 för en mindre slant.

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa det, sen samtidigt kräver det att jag tar fram G25:an från förvaringsrummet varje gång det ska spelas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Funderar på att köpa det, sen samtidigt kräver det att jag tar fram G25:an från förvaringsrummet varje gång det ska spelas.

Ja det är ju det eviga problemet att släppa fram ratten och möblera om hela vardagsrummet varge gång man ska raca, men det är det värt

Webhallen skickade mitt GT6 i torsdags men den värdelösa brevbäraren blev "sjuk" när det plötsligt kom 2dm snö här igår så jag fick tanka ner det från PSN istället. Jag hoppas Webhallen är förstående och att jag får göra ett återköp trots att jag använt pre order koden redan.
ca. 30min till så är installationen klar och det bär iväg

Permalänk
Medlem

Jag har det, många nya banor och man kan köpa volvo 240 glt Estate från början

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Funderar på att köpa det, sen samtidigt kräver det att jag tar fram G25:an från förvaringsrummet varje gång det ska spelas.

Om du tycker att det skulle bli enklare så hade du kunnat bygga dig ett rattställ av trä. Har gjort två själv efter egen ritning som fungerar utmärkt. Ihopfällbara med ratten påskruvad så det går väldigt snabbt att ställa fram det och sen sätta tillbaka det. Ger en behaglig sittställning också till skillnad från de flesta soffbord man annars använder.

Finns det intresse så kan jag lägga upp ett galleri samt instruktioner för min modell. Materialet kostar ca 100-150kr, räcker med såg och skruvmejsel som verktyg.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Om du tycker att det skulle bli enklare så hade du kunnat bygga dig ett rattställ av trä. Har gjort två själv efter egen ritning som fungerar utmärkt. Ihopfällbara med ratten påskruvad så det går väldigt snabbt att ställa fram det och sen sätta tillbaka det. Ger en behaglig sittställning också till skillnad från de flesta soffbord man annars använder.

Finns det intresse så kan jag lägga upp ett galleri samt instruktioner för min modell. Materialet kostar ca 100-150kr, räcker med såg och skruvmejsel som verktyg.

Om du kan lägga upp en ritning för ett ihopvikbart ställ som passar till g27 och fungerar lika smidigt som du beskriver skulle jag vara oerhört tacksam.
Min nuvarande setup är ju en timmes arbete att ställa upp och ställa undan för en spelsession.

Permalänk
Medlem

Detta är ju rätt fräsigt annars

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Om du kan lägga upp en ritning för ett ihopvikbart ställ som passar till g27 och fungerar lika smidigt som du beskriver skulle jag vara oerhört tacksam.
Min nuvarande setup är ju en timmes arbete att ställa upp och ställa undan för en spelsession.
http://www.sweclockers.com/image/gallery/2013/12/07/20131207_...

Har nu slängt upp ett galleri med korta beskrivningar. Skulle ni vilja ha mer exakta instruktioner och ritningar så lämna en kommentar i galleriet.

http://www.sweclockers.com/galleri/11947-ihopfallbart-bord-fo...

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Har nu testat litegrann å ja det är bra jag gillar det. Som vanligt kanske inte supergrafik tycker fortfarande Forza ser bättre ut men så länge det finns cockpit view så är jag nöjd, men kan tänka mig att alla "Gran Turismo 1 å 2-bilar" från PS1 ser jävliga ut å saknar cockpit view.

Det jag tror man kommer irritera sig mest på är "däckskriket", även om det inte hörs så mycket i cockpit view så lär det i längden bli irriterande.
Jag gillar fysiken även om jag ännu bara hunnit köra framhjulsdrivet(Novice), får väl återkomma om jag tycker det suger med bak- fyrhjulsdrivet.

Tycker inte ljudet är sämst men som sagt får höra sen när dom bilar som jag tycker ska låta härligt har provats.

EDIT: Det verkar som om Mito har ordentliga bromsar.......

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Har nu slängt upp ett galleri med korta beskrivningar. Skulle ni vilja ha mer exakta instruktioner och ritningar så lämna en kommentar i galleriet.

http://www.sweclockers.com/galleri/11947-ihopfallbart-bord-fo...

Grymt nice, den ska jag försöka knåpa ihop när jag får lite tid. Mycket uppskattat!

Permalänk
Medlem

Bästa spelet sen GT5

Visa signatur

Intel i7 3820 - ASUS P9X79 PRO X79 - AMD 6870 - ASUS RADEON HD6870