Säga upp golfmedlemskapi tyskland för sent?

Permalänk
Medlem

Säga upp golfmedlemskapi tyskland för sent?

Hej!

Detta år har jag under flera perioder pga mitt arbete vistats på en specifik plats i Tyskland. Detta fick mig att registrera ett golfmedlemskap på en klubb där.
Nu har jag dock fått en räkning för NÄSTA år och de påstår att jag bundit mig till detta. Jag kommer dock inte vara där nästa år så jag vill ju självklart inte lust att betala detta, har pratat med klubben som påstår att jag måste betala. Jag undrar om jag har någon lag på min sida som jag kan åberopa eftersom jag inte kommer vara där alls? Vad händer om jag bara inte betalar?

Tack

Visa signatur

"Debugging is twice as hard as writing the code in the first place. Therefore, if you write the code as cleverly as possible, you are, by definition, not smart enough to debug it." - Brian W. Kernighan

Permalänk
Hedersmedlem

Praxis bland golfklubbar, och även andra liknande föreningar, är att medlemskap måste sägas upp senast 30.9. Detta står med all sannolikhet i kontraktet. I ditt fall hade jag nog som sista chans försökt förhandla ner medlemskapet till passivt/distansmedlemskap. Sådant kan gå, om man står på god fot med kassören, men rent juridisk har du inget att sätta emot.

Att inte betala kan leda till tråkigheter ifall du vill återkomma till Tyskland. Att resa in eller ut skulle säkert gå, men att göra affärer, få lön eller skaffa utmätningsbara tillgångar kan bli svårt.

Det är också möjligt för dem att gå till svenske fogden, och driva in i Sverige också, jag har bara ingen uppfattning om hur omständligt det är för dem. Utifrån vad ett år på en godtyckligt golfklubb i Erfurt kan kosta, så måste du räkna med den risken.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ulvenstein:

Praxis bland golfklubbar, och även andra liknande föreningar, är att medlemskap måste sägas upp senast 30.9. Detta står med all sannolikhet i kontraktet. I ditt fall hade jag nog som sista chans försökt förhandla ner medlemskapet till passivt/distansmedlemskap. Sådant kan gå, om man står på god fot med kassören, men rent juridisk har du inget att sätta emot.

Att inte betala kan leda till tråkigheter ifall du vill återkomma till Tyskland. Att resa in eller ut skulle säkert gå, men att göra affärer, få lön eller skaffa utmätningsbara tillgångar kan bli svårt.

Det är också möjligt för dem att gå till svenske fogden, och driva in i Sverige också, jag har bara ingen uppfattning om hur omständligt det är för dem. Utifrån vad ett år på en godtyckligt golfklubb i Erfurt kan kosta, så måste du räkna med den risken.

Så jävla tråkigt när man tror att man betalar för året 2013 och inget annat. Så binder man sig ovetande. Är väl bara att pröjsa då.. Så får man försöka planera dit en semester så att man kan utbyttja banan lite.

Visa signatur

"Debugging is twice as hard as writing the code in the first place. Therefore, if you write the code as cleverly as possible, you are, by definition, not smart enough to debug it." - Brian W. Kernighan