Permalänk
Medlem

G710+

Är den värd att inköpa? Några som har den och kan säga vad den tycker?

http://www.inet.se/produkt/6606646/logitech-g710-mechanical-gaming-keyboard

Tycker den ser ganska sexig ut

Permalänk

Testade den på Cdon Expo och jag upplevde att den var väldigt plastig. Handledsstödet böjdes fruktansvärt lätt.

Visa signatur

#Framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av TedRohlin:

Testade den på Cdon Expo och jag upplevde att den var väldigt plastig. Handledsstödet böjdes fruktansvärt lätt.

Det är förvånande med tanke på recensioner den har fått tidigare :/

Har du något annat tips på ett bra tangentbord? Måste vara mekaniskt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miniturtlex:

Är den värd att inköpa? Några som har den och kan säga vad den tycker?

http://www.inet.se/produkt/6606646/logitech-g710-mechanical-gaming-keyboard

Tycker den ser ganska sexig ut

Den har ju mycket funktioner, macro samt mediaknappar.
Men lite väl dyrt kan jag tycka.

Behöver du inte t.ex numpad / macro så kan jag rekommendera dig CM Quickfire Rapid, som har riktigt hög kvalité trots sitt låga pris.
http://www.inet.se/produkt/6101698/cooler-master-storm-quick-...

Även Rapid har mediaknappar, spela/pausa, byta låt, mute etc.

Permalänk
Skrivet av Miniturtlex:

Det är förvånande med tanke på recensioner den har fått tidigare :/

Har du något annat tips på ett bra tangentbord? Måste vara mekaniskt!

Jag använder ett Qpad MK-85 och det är fanimej det bästa köpet jag någonsin har gjort!

Visa signatur

#Framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Den har ju mycket funktioner, macro samt mediaknappar.
Men lite väl dyrt kan jag tycka.

Behöver du inte t.ex numpad / macro så kan jag rekommendera dig CM Quickfire Rapid, som har riktigt hög kvalité trots sitt låga pris.
http://www.inet.se/produkt/6101698/cooler-master-storm-quick-...

Även Rapid har mediaknappar, spela/pausa, byta låt, mute etc.

mm jag har tittat på den tidigare och den verkar riktigt bra men den ser ganska tråkig ut, om du förstår vad jag menar.. Funktionerna för pengarna är såklart otroligt bra men pengar är inget problem för mig atm

Permalänk
Medlem

Jag var inne på att köpa ett, men kom inte överens med de bruna switcharna. Hade dom släppt ett med blå hade jag köpt direkt eftersom Logitech har väldigt bra kvalité på sakerna. Bortser man från switcharna så gillade jag tangentbordet.

Slutade med att jag köpte ett Razer Blackwidow pga switcharna.

Freddie

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera Corsairs tangentbord. K65, K70, eller K95. Snygga, prisvärda tangentbord med riktigt bra kvalité.

K65 kostar som ett CM quickfire Rapid, men är i mitt tycke mycket snyggare. Den har samma funktioner också vad jag vet.

Permalänk

Riktigt nöjd med mitt G710+.

Provat många andra mekaniska men tyckte detta hade allt jag behövde. Brytarna kanon och bakgrundsbelysningen detsamma.

Använder inte makro-knapparna alls för tillfället.

Visa signatur

Asus P8Z77-V, Intel® Core™ i7-3770K Processor @ 4.2GHz, ASUS 780Ti, Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB, Corsair HX650M PSU, 2 x Micron 256GB SSD, Corsair H80i, Fractal Define R3, Dell U2713 2550x1440, Ducky G2 Pro, Logitech G500

Permalänk

Jag har detta tangentbord. Jag köpte det på rea för 1000kr. För det priset tyckte jag att det var ett bra köp men jag skulle inte köpa det för 1500kr. Om du ska köpa något i den prisklassen så är nog ett ducky ett bättre alternativ. Det jag stör mig mest på är att tangentbordet har en glossy finish som ser skitigt ut efter 2h. Handledsstödet är dåligt men det stör inte mig något för jag använder aldrig det ändå. Annars är det ett riktigt bra tangentbord, fast inte 1500kr bra.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddieT:

Jag var inne på att köpa ett, men kom inte överens med de bruna switcharna. Hade dom släppt ett med blå hade jag köpt direkt eftersom Logitech har väldigt bra kvalité på sakerna. Bortser man från switcharna så gillade jag tangentbordet.

Slutade med att jag köpte ett Razer Blackwidow pga switcharna.

Freddie

Varför tog du inte röda switchar då det fanns 2 alternativ?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Skonky:

Skulle rekommendera Corsairs tangentbord. K65, K70, eller K95. Snygga, prisvärda tangentbord med riktigt bra kvalité.

K65 kostar som ett CM quickfire Rapid, men är i mitt tycke mycket snyggare. Den har samma funktioner också vad jag vet.

Ska kolla in på Corsairs tangentbord, återkommer snart

Skrivet av NeoBlood78:

Riktigt nöjd med mitt G710+.

Provat många andra mekaniska men tyckte detta hade allt jag behövde. Brytarna kanon och bakgrundsbelysningen detsamma.

Använder inte makro-knapparna alls för tillfället.

Låter najs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miniturtlex:

Ska kolla in på Corsairs tangentbord, återkommer snart

Låter najs

Jag kommer antagligen använda makroknapparna till att öppna program/Få lanes i LoL...Dat community

Permalänk
Medlem
Skrivet av FudgieCars:

Jag har detta tangentbord. Jag köpte det på rea för 1000kr. För det priset tyckte jag att det var ett bra köp men jag skulle inte köpa det för 1500kr. Om du ska köpa något i den prisklassen så är nog ett ducky ett bättre alternativ. Det jag stör mig mest på är att tangentbordet har en glossy finish som ser skitigt ut efter 2h. Handledsstödet är dåligt men det stör inte mig något för jag använder aldrig det ändå. Annars är det ett riktigt bra tangentbord, fast inte 1500kr bra.

Det är lite så jag känner också. 1500kr för det? :/

Dock så verkar det ju vara kvalité på skiten. Kvalitet kostar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

K65 kostar som ett CM quickfire Rapid, men är i mitt tycke mycket snyggare. Den har samma funktioner också vad jag vet.

K65 ser riktigt snyggt ut faktiskt, även om jag gillar mitt svarta Rapid.

Dock tror jag inte att K65 är kvalité på samma nivå som Rapid?
Har K65 stabilisatorer från Costar och samma backplate som ett $150 Filco?

Permalänk
Medlem

Saxar in från ett inlägg jag gjorde i helgen.

"Sitter själv på ett Logitech G710+ och det är en fröjd att använda!
Macro knapparna var en viktig del för mig samt media knappar. (volym scrollen är nästan skönare än brytarna ^.^)
Något jag ändrat dock med mitt är att ta bort dom små o-ringarna som sitter undra tangenterna för att hämna ljud.
Som jag personligen tyckte förstörde upplevelsen med tangentbordet men det var lätt fixat."

För 1500kr vetti fan, plocka upp mitt från en superb deal från Komplett (800kr).
Går att få för 1200kr på Webhallen med.

Handledsstödet är riktigt plastigt just för att det är.. plast men det böjs fan inget, provade nu att trycka ner på det med båda tummarna sviktar inget.
Välbyggt undertill så finns absolut inget som låter sig tryckas ner samt så lutar det ju på ett bord

Älskar featuren så man kan ha headset kabeln under tangentbordet löste ett mindre problem jag hade när jag flyttade min setup

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miniturtlex:

Varför tog du inte röda switchar då det fanns 2 alternativ?

Därför att jag är programmerare och föredrar de blå switcharna

Freddie

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddieT:

Därför att jag är programmerare och föredrar de blå switcharna

Freddie

Skickades från m.sweclockers.com

Jaha! Själv trodde man du var Gamer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miniturtlex:

Jaha! Själv trodde man du var Gamer...

Det också tycker att blå switchar är underbara till det också

Freddie

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

K65 ser riktigt snyggt ut faktiskt, även om jag gillar mitt svarta Rapid.

Dock tror jag inte att K65 är kvalité på samma nivå som Rapid?
Har K65 stabilisatorer från Costar och samma backplate som ett $150 Filco?

Just vilken OEM etc som gör K65 och vem som gör stabilisatorerna kan jag inte svara på. Det har jag faktiskt ingen aning om. Personligen har jag ett K70, vilket är väldigt skönt att skriva på, iaf jämfört med Steelseries och Qpad, med enorm skillnad på kvalitékänslan. Aldrig skrivit på ett Filco eller Ducky så kan inte jämföra mot dem. Men jag skulle tro att det är samma OEM som gör alla Corsairs tangentbord, och stabilisatorerna är nog också samma. Antar det iaf.

Permalänk
Inaktiv

Jag har ett 710+ och det var mitt första mekaniska,
Vart kär direkt i den, mycket skönt samt svarar direkt.

Ang. Handledsstödet som någon skrev så får man det inte att svikta hur hårt man än trycker på det.

Belysningen är underbar och du kan ställa ljuset så att du kan släcka/dimmra övriga knappar och bara ha wasd tänt mm.

1190kr inkl. frakt nu: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1376303&o=inkfrakt

Permalänk
Medlem

Det blev G710+

Jag absolut älskar den. Otroligt skön att skriva på, ser riktigt snygg ut, Makroknapparna glitchar inte som på mitt förra tangentobord.

är skitnöjd