Permalänk

Ny surfplatta.

Tjena !

Jag sitter nu på en gammal samsung platta (en av dom först) och jag behöver en ny.

Det jag skall göra med plattan är det vanliga, surfa, kolla på film och skriva osv.

Ganska basic, men skulle vilja ha tillgång till ftp, ssh osv.

Jag är inte inte riktigt med på surfplattornas utvekligen så kan fan inget om dom.

Det blir nog via typ telenor då jag behöver sim kort och hela skiten till den, så ja.
Vilka rekomenderar ni ?

Såg just på telenor så hade dom Smasung Note och Xperia Z och några andra, men ja. säger mig nada

- MiniSwamp

Permalänk

Den nya Nexus 7?

Permalänk

Hittar typ nada om det (2013 versionen) inte ute än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiniSwamp:

Hittar typ nada om det (2013 versionen) inte ute än?

Nope inte kommit till Sverige än och datum är ännu inte publicerat. Jag skulle tippa på slutet av september eller början utav oktober, iaf för wifi-modellen

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk

ok så hitta en annan platta, det lutar å Xperia Z, men hatar oftast Xperia produkter..
hmmmm..

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiniSwamp:

ok så hitta en annan platta, det lutar å Xperia Z, men hatar oftast Xperia produkter..
hmmmm..

Har du inte brådis med att skaffa en platta så vänta istället. En ny iPad lär presenteras inom kort och det ryktas en del om en ny Nexus 10 framöver.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk

Aldrig apple för min del.

Permalänk
Skrivet av MiniSwamp:

Aldrig apple för min del.

Nästa gång, citera! Vill du vänta, så vänta på Nexus 7, den nya.

Permalänk
Medlem

Nya Nexus 7, grå import. Brorsan köpte och det funkade mycket bra
http://www.bazula.se/Google/Google-Nexus-7/Google-Nexus-7-16G...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dals:

Nya Nexus 7, grå import. Brorsan köpte och det funkade mycket bra
http://www.bazula.se/Google/Google-Nexus-7/Google-Nexus-7-16G...

Mmm, har köpt min därifrån också, funkade klockrent och plattan är grym lätt att roota också om man behöver det till speciella program.

Permalänk
Medlem

Är också lite sugen på den där Nexus 7 2nd gen. Dock verkar den lida av lite barnsjukdomar som en del drabbats av, så det kanske är bäst att avvakta lite ?
Är ju inte kul om det blir fel på den och man köpt av något halvt ljusskyggt företag på nätet. Har gått i den fällan förr...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.