Batterikommunikationen trasig på laptop, reklamation

Permalänk
Medlem

Batterikommunikationen trasig på laptop, reklamation

Hej,

Köpte en Asus UX32vd från Inet för ca 3 månader sedan och nu har kommunikationen mellan moderkortet och batteriet gått sönder, därav kan jag inte se resterande batteritid och kan inte starta laptopen i batteridrift vilket är sjukt störande.

Nu undrar jag om jag enkelt kan lämna tillbaks laptopen och få en ny eller om den måste lämnas in för att lagas vilket jag helst vill undvika då jag använder min laptop inom jobbet.

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Är nog lagning som gäller om du inte har något annat serviceavtal med Inet/Asus. Ring Inet och fråga!

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCFreak:

Hej,

Köpte en Asus UX32vd från Inet för ca 3 månader sedan och nu har kommunikationen mellan moderkortet och batteriet gått sönder, därav kan jag inte se resterande batteritid och kan inte starta laptopen i batteridrift vilket är sjukt störande.

Nu undrar jag om jag enkelt kan lämna tillbaks laptopen och få en ny eller om den måste lämnas in för att lagas vilket jag helst vill undvika då jag använder min laptop inom jobbet.

Du måste höra med Inet. Har du tur är det inom tidsramen för DOA och du eller Inet kan göra en RMA. Annars får du nog räkna med reparation.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Vanligtvis brukar det vara 7 dagars DOA på ASUS maskiner. Rätt säker på att Inet kommer ta emot den och skicka in som vanlig service men som övriga säger, bäst att kolla vad Inet säger