Permalänk
Medlem
Skrivet av Konditorn7:

Nja, tänk på att de stolarna Chilli har i butik är visningsexemplar och testas flera gånger varje dag av kunder som rycker och drar i stolen för att se hur den känns. (Mer än vardagsanvändningen alltså)

Jo, har också tänkt på att bilderna inte är riktigt samma som hos MaxFPS. Min egna tanke bakom anledningen till det är att MaxFPS har DXRacers nya modell utav 'samma' stol. Eftersom deras stolar kommer in i Juni. Chilli kör dock fortfarande med förra årsmodellen eller vad man ska kalla det.
Men det är vad jag tror!

Tror mer det verkar vara skillnad i kvalité, nog har jag suttit i andra demo stolar som gett way mycket bättre intryck än dessa på Chilli. Då kan man ju fråga sig.. Om det nu är från en gammal serie varför skall man då betala samma pris som den nya serien?

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Skrivet av Blackie:

Tror mer det verkar vara skillnad i kvalité, nog har jag suttit i andra demo stolar som gett way mycket bättre intryck än dessa på Chilli. Då kan man ju fråga sig.. Om det nu är från en gammal serie varför skall man då betala samma pris som den nya serien?

Den nya serien har nog inte riktigt kommit ut i Sverige än eftersom den inte finns i lager på varken MaxFPS eller Netonnet. Som det står "kommer i juni".
Det är klart att Chilli kan mjölka ut det fulla priset på den modellen som än så länge faktiskt har levererats till butiker i Sverige än. (Utan att jag gjort någon fördjupning i det.)

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. | Moderkort: Asus Maximus V Gene. | Processor: Intel® Core i5-3570K. | CPU-kylare: Noctua NH-D14. | Grafikkort: MSI GeForce GTX 660Ti OC Twin Frozr II 2GB. | RAM-Minnen: 8GB Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz. | SSD: Samsung 830 128GB. | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W. |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konditorn7:

Hej! Köpte själv en DxRacer stol för bara en vecka sedan på Chilli och är helnöjd!
Var på jakt efter en ny dator-stol och av en slump så hittade jag stolen hos Chilli. Satte mig i den och köpte den på plats. (Otroligt tungt paket)
Hade tidigare en gammal IKEA-stol med ett tunt tyg som ryggstöd. Extrem skillnad på stolarna!

Jag valde dock en annan modell, denna: "Mantorp"
Även kallad "F-serien" hos MaxFPS.
Tvekar dock inte på att den du länkade är minst lika bekväm
Det man ska tänka mer på är kanske materialet som stolen består av, för och nackdelar med att välja läder eller textil alltså!

Hej! Ok nice.
Jo men är väl sugen på en sån dxracer stol. Får se vilken det blir bara. Men folk säger att det kommer nya DXRacer stolar. Är det stor skillnad på de äldre dxracer stolarna (alltså de som finns i sverige nu) och de som kommer till sverige (iaf till maxfps) i juni?

Sitter du bra i den? Är den komfortabel?

Permalänk
Medlem

Blev sugen på en racer och tänkte beställa men såg att den inte fanns i lager. Får nog bli att vänta en vecka så ska jag nog lägga en order.

Priserna på deras officiella butik verkar vara bättre än motsvarande på netonnet och maxfps. Så får nog bli online och passa på att köpa stöd för mus och tangentbord så kan man byta ut läderfåtöljen och använda den här till gaming också. Spara lite plats i gaminghörnan.

Hoppas bara M serien som lockat mig mest kommer vara av riktig kvalitet så man kommer vara nöjd i några år.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Benham20:

Hej! Ok nice.
Jo men är väl sugen på en sån dxracer stol. Får se vilken det blir bara. Men folk säger att det kommer nya DXRacer stolar. Är det stor skillnad på de äldre dxracer stolarna (alltså de som finns i sverige nu) och de som kommer till sverige (iaf till maxfps) i juni?

Sitter du bra i den? Är den komfortabel?

Ja, jag sitter bekvämt i den. Har dock inte bestämt mig för om jag gillar svank-kudden som medföljer. Kanske passar den mig inte eller så måste man sitta in den någon dag för att 'mjuka' upp den. Men den är helt frivillig, höj/sänkbar och löstagbar! Huvudstödskudden gillar jag dock!

Jag är 180cm lång och sitter fint i stolen, den Går att höja så att jag inte når ned med hälarna till marken om man fördrar att dingla med benen. Så tycker den helt klart skulle passa längre personer. men också kortare, då också armstöden går att sänka/höja för att passa skrivbordsnivån!

Såg nu att samma stol som jag har faktiskt kostar 200kr mindre hos Chilli. Utan frakt då. (Men bensin)

Den enda skillnaden jag kan se mellan de nya kommande stolarna och den äldre modellen är två saker bara genom att titta på bilderna. (F-serien)
1. Armstöden. De nya har märken i dem, vilket jag antar också kommer synas på underarmen.
2. Hjulbasen. Det ser ut som om hjulbasen är i någon slags metall istället för plast.

Själv föredrar jag släta armstöd för att slippa märken och rodnad på armbåge/underarmarna. (Kanske bara är jag)
Å än så länge tycker jag att hjulbasen gör sitt jobb och inte låtit mig välta! Även när man ligger ner i stolen!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. | Moderkort: Asus Maximus V Gene. | Processor: Intel® Core i5-3570K. | CPU-kylare: Noctua NH-D14. | Grafikkort: MSI GeForce GTX 660Ti OC Twin Frozr II 2GB. | RAM-Minnen: 8GB Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz. | SSD: Samsung 830 128GB. | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W. |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konditorn7:

Ja, jag sitter bekvämt i den. Har dock inte bestämt mig för om jag gillar svank-kudden som medföljer. Kanske passar den mig inte eller så måste man sitta in den någon dag för att 'mjuka' upp den. Men den är helt frivillig, höj/sänkbar och löstagbar! Huvudstödskudden gillar jag dock!

Jag är 180cm lång och sitter fint i stolen, den Går att höja så att jag inte når ned med hälarna till marken om man fördrar att dingla med benen. Så tycker den helt klart skulle passa längre personer. men också kortare, då också armstöden går att sänka/höja för att passa skrivbordsnivån!

Såg nu att samma stol som jag har faktiskt kostar 200kr mindre hos Chilli. Utan frakt då. (Men bensin)

Den enda skillnaden jag kan se mellan de nya kommande stolarna och den äldre modellen är två saker bara genom att titta på bilderna. (F-serien)
1. Armstöden. De nya har märken i dem, vilket jag antar också kommer synas på underarmen.
2. Hjulbasen. Det ser ut som om hjulbasen är i någon slags metall istället för plast.

Själv föredrar jag släta armstöd för att slippa märken och rodnad på armbåge/underarmarna. (Kanske bara är jag)
Å än så länge tycker jag att hjulbasen gör sitt jobb och inte låtit mig välta! Även när man ligger ner i stolen!

Tack för svaret! Ok men då vet jag lite mer.
Och angående skillnaderna så verkar det ju inte vara mycket. Funderar på att åka upp o testa någon av stolarna i butik (Chilli).
Gött att man också kan ligga ner i stolen om man vill se film eller så.

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Blev sugen på en racer och tänkte beställa men såg att den inte fanns i lager. Får nog bli att vänta en vecka så ska jag nog lägga en order.

http://www.dxracer.net/gallery/s1365431161.jpg

Priserna på deras officiella butik verkar vara bättre än motsvarande på netonnet och maxfps. Så får nog bli online och passa på att köpa stöd för mus och tangentbord så kan man byta ut läderfåtöljen och använda den här till gaming också. Spara lite plats i gaminghörnan.

Hoppas bara M serien som lockat mig mest kommer vara av riktig kvalitet så man kommer vara nöjd i några år.

Kolla in Netonnets sortiment på gaming stolar de har 11 st varianter

http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingstolar#

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bideberg92:

Kolla in Netonnets sortiment på gaming stolar de har 11 st varianter

http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingstolar#

Dom har inte m serien. Bara den lite billigare varianterna.
Väntar nog på att dom släpper m serien på hemsidan så beställer ja g därifrån.
Blir billigate och så levererar dim hem den. Slipper man trängas i Ica som är värsta jävla stället att hämta paket från.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Jag har en Dxracer D03 för drygt 2000 hemma och en kinnarps för säkert 12-15000 på jobbet. Jag hade valt min Dxracer framför kinnarpsstolen utan tvekan. Hade gärna bytt ut kinnarpsstolen till en dxracer.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

1. Köp valfri bilstol (bilskrotar är rätt billiga på sånt)
2. Montera på valfri kontorsstolsfot
3. ??????????
4. Profit!

Vill minnas att min landade på 400kr att bygga, 200kr för stolen, gratis stolsfot från en "markus", svetsa lite plattjärn för att bygga en adapter mellan bilstolen och stolsfoten, 4 bultar med mutter och brickor.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

Jag har en Dxracer D03 för drygt 2000 hemma och en kinnarps för säkert 12-15000 på jobbet. Jag hade valt min Dxracer framför kinnarpsstolen utan tvekan. Hade gärna bytt ut kinnarpsstolen till en dxracer.

Ok intressant och höra!
Blir nog en DXRacer stol då. Jag har funderat ett tag men nu kändes det som att de är inte så pjåkiga trots allt!

Permalänk
Medlem

Väldig mycket hat i den här tråden... 2-3 tusen kronor för en stol är ju ett jättebra pris. Man får ingen Kinnarps för det priset och DXracer låter ju som ett jättebra budgetalternativ.

Ni är villiga att spendera åtskilliga tusenlappar på grafikkort och andra datorkompenenter med en livslängd på några år (om ens det), men en stol för 2k+ är helt orimligt för att Ikea har billigare allternativ? Varför köpa en GTX 780 när man lika gärna kan köpa en Radeon HD5850? Spelen är fullt spelbara med låga inställningar precis på samma sätt som en Ikeastol är sittbar utan justeringsmöjligheter Det handlar väl om vad man prioriterar, men jag kan lova er som sitter obekvämt eller i en dålig sittställning att det med åren kommer att märkas av.

Hur mycket justeringsmöjligheter man behöver varierar väl från person till person. Jag själv upplever att höjden på armstöden aldrig går att sänka tillräckligt mycket. Någon som vet hur det ser ut med DXracers stolar? Vilken serie rekommenderas för en person på blyga 171 cm? Jag blev ju riktigt sugen nu!

Visa signatur

>> AUK <<

Permalänk
Skrivet av Sane:

Väldig mycket hat i den här tråden... 2-3 tusen kronor för en stol är ju ett jättebra pris. Man får ingen Kinnarps för det priset och DXracer låter ju som ett jättebra budgetalternativ.

Ni är villiga att spendera åtskilliga tusenlappar på grafikkort och andra datorkompenenter med en livslängd på några år (om ens det), men en stol för 2k+ är helt orimligt för att Ikea har billigare allternativ? Varför köpa en GTX 780 när man lika gärna kan köpa en Radeon HD5850? Spelen är fullt spelbara med låga inställningar precis på samma sätt som en Ikeastol är sittbar utan justeringsmöjligheter Det handlar väl om vad man prioriterar, men jag kan lova er som sitter obekvämt eller i en dålig sittställning att det med åren kommer att märkas av.

Hur mycket justeringsmöjligheter man behöver varierar väl från person till person. Jag själv upplever att höjden på armstöden aldrig går att sänka tillräckligt mycket. Någon som vet hur det ser ut med DXracers stolar? Vilken serie rekommenderas för en person på blyga 171 cm? Jag blev ju riktigt sugen nu!

Mina armstöd går att sänka så de blir ca 20cm från sittdynan. Eller ca 12cm hög från de 'uppvikta sidorna'.
Jag på 180cm når i alla fall inte ner till armstödet med armbågen på det lägsta.
Tror att alla modeller passar dig om du är 171cm.
Både svank och huvudstödet går ju att flytta!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. | Moderkort: Asus Maximus V Gene. | Processor: Intel® Core i5-3570K. | CPU-kylare: Noctua NH-D14. | Grafikkort: MSI GeForce GTX 660Ti OC Twin Frozr II 2GB. | RAM-Minnen: 8GB Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz. | SSD: Samsung 830 128GB. | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W. |

Permalänk
Medlem

Jag var inne hos Chillibutiken i Uppsala och provsatt stolarna "Silverstone" och "Cadwell" bla annat.

Stolarna köper dom tydligen in direkt från fabriken i Kina sa hon, går man in på hemsidan kan man ju se att produktbladen är från Dxracers kinesiska hemsida.

http://www.chilli.se/sv/artiklar/arbetsplats/silverstone-kont...

Permalänk
Skrivet av Zache_:

En stol är inget man bara köper. En stol är något som ska vara med dig under dina allra heligaste stunder. Du ska behandla den väl, likt ett barn.

Best call child's protective service...

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

Jag har haft några halvbilliga kontorsstolar men alla har varit kassa. Nu sitter jag på en Kinnarps 9000 syncro och får aldrig ont någonstans. Kan ibland sitta 15h per dag utan problem (jag styrketränar, cykler, spelar golf och mycket annat )

Wow mångsidig stol det där!
Kan du inte posta en bild när du cyklar i din stol?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Skuggan74:

Wow mångsidig stol det där!
Kan du inte posta en bild när du cyklar i din stol?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Haha Glömde nämna synkronsimning (stolen är ju en syncro). Kan lägga upp en video sen.

Hade man skrivit att man sitter 15h framför datorn hade det säkert kommit nån moralkärring och börjat gnälla. Kunde dock ha formulerat mig lite bättre...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

Haha Glömde nämna synkronsimning (stolen är ju en syncro). Kan lägga upp en video sen.

Hade man skrivit att man sitter 15h framför datorn hade det säkert kommit nån moralkärring och börjat gnälla. Kunde dock ha formulerat mig lite bättre...

Haha ja gör det, lär få en del träffar på youtube.

Men jo jag förstår dig, satt väldigt länge förr i tiden, slutade spela för att sova, och när jag vaknade åkte den igång igen. En bra stol är väldigt viktigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ställde i en annan tråd frågan om hur det syntetiska lädret är i stolarna? Fick inget svar så provar här istället. Sitter i en stol nu som har syntetiskt läder som inte andas för fem öre vilket gör att jag vill slänga ut den från balkongen, men frågan är ju då om jag vågar köpa en dxracer stol eller om jag kommer svettas lika mycket i den?

Visa signatur

Nybörjare som gärna vill lära sig.

Permalänk
Medlem

Ingen som har svar på det?

Vill inte lägga så mycket mer än runt 2000kr brukar kolla lite på blocket ibland men hittills inte hittat något. DxRacer stolarna ser inbjudande ut och har provsuttit på chilli och tyckte jag satt bra men är fortfarande väldigt rädd för det syntetiska lädret då min jysk stol är totalt värdelös på sommaren.. sitter just nu i en regisörsstol för balkong ifrån ÖoB...

Visa signatur

Nybörjare som gärna vill lära sig.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en http://www.maxfps.se/produkt/6320 hoppas den är bra får väll se när den dyker upp. Ser fram emot höj o sänkbara armstöd, min ikea stol gör att jag sitter med ena axeln 5 cm högre än den andra. Buy crap you get crap i suppose!

Permalänk
Skrivet av Tribbe:

Ingen som har svar på det?

Vill inte lägga så mycket mer än runt 2000kr brukar kolla lite på blocket ibland men hittills inte hittat något. DxRacer stolarna ser inbjudande ut och har provsuttit på chilli och tyckte jag satt bra men är fortfarande väldigt rädd för det syntetiska lädret då min jysk stol är totalt värdelös på sommaren.. sitter just nu i en regisörsstol för balkong ifrån ÖoB...

Kör på en med tyg istället om du är osäker då?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. | Moderkort: Asus Maximus V Gene. | Processor: Intel® Core i5-3570K. | CPU-kylare: Noctua NH-D14. | Grafikkort: MSI GeForce GTX 660Ti OC Twin Frozr II 2GB. | RAM-Minnen: 8GB Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz. | SSD: Samsung 830 128GB. | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W. |

Permalänk
Medlem

Jag letar nu även jag efter bra gamingstol! Budget på ~2400kr, max. (Viktigt att den är skön och bra för ryggen att använda i många timmar streck)

Jag har funderat på tre stycken olika, men kan inte bestämma mig för vad som är värt eller vad som är bra.
http://www.maxfps.se/formula-series/dxracer/formula-gaming-ch... 2 390:- :(, ser ruskigt bekväm och snygg ut dock.
http://www.trademax.se/mobler/fatoljer/new-node/skrivstol-sva... 1 195:-, ser mindre bekväm och halvful ut.
http://www.trademax.se/mobler/fatoljer/new-node/harrie-skrivb... 1 295:-, ser bekvämare och snyggare ut än förra.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Jag letar nu även jag efter bra gamingstol! Budget på ~2400kr, max. (Viktigt att den är skön och bra för ryggen att använda i många timmar streck)

Jag har funderat på tre stycken olika, men kan inte bestämma mig för vad som är värt eller vad som är bra.
http://www.maxfps.se/formula-series/dxracer/formula-gaming-ch... 2 390:- :(, ser ruskigt bekväm och snygg ut dock.
http://www.trademax.se/mobler/fatoljer/new-node/skrivstol-sva... 1 195:-, ser mindre bekväm och halvful ut.
http://www.trademax.se/mobler/fatoljer/new-node/harrie-skrivb... 1 295:-, ser bekvämare och snyggare ut än förra.

I den prisklassen skulle jag nog råda dig att ta en tur till Chilli om du har nån i närheten och ta en titt på den här DXRacer i D serien:

http://www.chilli.se/sv/artiklar/silverstone-kontorsstol-pu-n...

Bekvämare än F serien och lite rymligare likaså. D serien kostar hos Maxfps och netONnet 2690 Kr så Chilli är billigast samt kan man provsitta en stol där. Dock så har de endast vanlig svart färgvariant.

De övriga stolarna som du valde emellan kan du skippa, billigt skräp.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

I den prisklassen skulle jag nog råda dig att ta en tur till Chilli om du har nån i närheten och ta en titt på den här DXRacer i D serien:

http://www.chilli.se/sv/artiklar/silverstone-kontorsstol-pu-n...

Bekvämare än F serien och lite rymligare likaså. D serien kostar hos Maxfps och netONnet 2690 Kr så Chilli är billigast samt kan man provsitta en stol där. Dock så har de endast vanlig svart färgvariant.

De övriga stolarna som du valde emellan kan du skippa, billigt skräp.

Tack. Får kolla någon dag.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500