Microsoft tillkännager Xbox One

Permalänk
Medlem

Inkommande konsol-faceplant!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av FyoDisco:

Om man inte kan spela äldre spel, d.v.s. xbox- och xbox360 spel, på One. Då kan Microsoft glömma att jag köper den.

Iom att Xbox One är en "PC" med x86-arkitektur ska du verkligen inte räkna med att den kan spela gamla 360-spel...men..varför vill man spela gamla spel på en ny konsol över huvud taget? Är det så hemskt att ha kvar den gamla konsolen om man nu vill spela gamla spel? Vilka konsoler har egentligen haft bakåtkompatibilitet? GC-spel fungerade på Wii, fungerar Wii-spel på Wii U? PS1-spel fungerar på PS2? PS2 fungerar på de tidiga PS3? PS3 lär inte fungera på PS4 iom arkitekturbyte från Cell till X86... Ett begränsat antal Xbox-spel fungerade på Xbox360 om jag inte minns fel?

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur de satt och kom fram till namnet, passar inte för fem öre.
Förutom det, högblank plast (?) och onödiga, "coola" funktioner funkar den väl för de som vill ha xbox för att..tja, den heter ju xbox.

Fast jag förstår inte varför man inte bara gör en konsol istället för en underhållningsplattform som inte verkar speciellt inriktad på det folk vill ha.

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Medlem

Undrar om den här har stöd för ett sketet tangentbord för det gilla jag med PS3:an, tog ett skruttigt jag hade och det funka klockrent till och med touchpaden.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

"If you were to go by raw transistor count, that performance jump would be closer to tenfold: the Xbox One boasts 5 billion to the 360’s 500 million."

http://www.wired.com/gadgetlab/2013/05/xbox-one/

Skrivet av '[SH:

;13538597']Tror du får läsa en gång till...

Xbox 360 hade 500 miljoner transistorer. Xbox One har 5 miljarder transistorer.

Skrivet av betan:

http://www.engadget.com/2013/05/21/xbox-one-hardware-and-spec...
Engadget(med flera) påstår "5 billion" alltså fem miljareder transistorer. Inte 500 miljoner.

Skrivet av Klimpen2:

Xbox360 hade 500 miljoner transistorer. Xbox One kommer att ha 5 miljarder transistorer. Vilket alltså är mer än i PS4:ans APU. Däremot vet vi ju inte vilka chip Microsoft har räknat med när de kom fram till dessa siffror.

Jag kommenterade uppgiften att det var 500 miljoner, nu är uppgiften 5 miljarder, vilket är en helt annan sak.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad det är för anslutning längs på vänster sida längst fram? Varför inte ha allt på baksidan?

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Inaktiv

Call of Duty: Splinter Cell?
Och röst-funktionerna med "Xbox, end call" påminner extremt mycket om "Google, do this and that" från Google Glass och nu även andra delar av Google...

Annars, kul att se hur detta påverkar PC Spel utvecklandet; om det blir fler eller färre exklusiva titlar samt prestandamässigt...
Undrar även vad detta innebär för windows phone

Permalänk
Medlem

tror dom tänkte mer på htpc än gaming consol

Permalänk
Medlem

undra om de ska ta betalt 2ggr då på begagnade spel. en för att ens installera den och en för att få tillgång till MP delen. Blir det så
kan de stoppa upp den i mumindalen!

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Bara Sony som kan sätta riktiga namn på sina konsoler... 1 2 3 4, hur svårt kan det vara?

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Skrivet av FyoDisco:

Om man inte kan spela äldre spel, d.v.s. xbox- och xbox360 spel, på One. Då kan Microsoft glömma att jag köper den.

lolnope http://www.ign.com/articles/2013/05/21/xbox-one-not-backwards...

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

Just nu känns PS4 bra mycket hetare, men då ska vi inte glömma Sony faktiskt inte har visat sin konsoll än.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jenka27:

Någon som vet vad det är för anslutning längs på vänster sida längst fram? Varför inte ha allt på baksidan?

Kanske några usbuttag? Det finns i alla fall 2 i fronten på 360.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exigo:

Bara Sony som kan sätta riktiga namn på sina konsoler... 1 2 3 4, hur svårt kan det vara?

Nästa generation kommer heta xbox zero. Fast nej, de skulle ju aldrig fortsätta något mönster utan det skulle heta något helt annat!

btw, 720 hade varit mycket bättre. :/

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Avstängd

Som det ser ut nu kommer ev. Xbox One bli svagare än PS4 och då är ju köpet (av PS4) givet. Dessutom måste jag säga att Xbox One ser ut som något från tidigt 90-tal. Att deras avtäckning var totalt värdelös höjer ju inte känslan direkt. De tog upp mer hur Xboxen ska agera som dekoder än som spelmaskin. I slutet visade de upp ett par titlar och ett Call of duty vars "nya" grafikmotor ser ut som något från Crysis ett. Crysis ett var snyggt när det lanserades men nu.. Njae inte direkt. Frågan är ju om Microsoft verkligen tänkt igenom detta eller förväntar sig att folk ska blunda för att konsolen ev. är svagare än PS4 och gå på Xboxet som en mediaPC?

Skrivet av FyoDisco:

Om man inte kan spela äldre spel, d.v.s. xbox- och xbox360 spel, på One. Då kan Microsoft glömma att jag köper den.

Det var väl väntat eftersom det krävs en port för att spelet ska gå att spela på x86.. och båda konsolerna kommer att vara i x86 vilket motsäger bakåtkompatibilitet.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd

Hade "The Xbox" som tanke. Mer som inspiration av La Ferrari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Som det ser ut nu kommer ev. Xbox One bli svagare än PS4 och då är ju köpet (av PS4) givet. Dessutom måste jag säga att Xbox One ser ut som något från tidigt 90-tal. Att deras avtäckning var totalt värdelös höjer ju inte känslan direkt. De tog upp mer hur Xboxen ska agera som dekoder än som spelmaskin. I slutet visade de upp ett par titlar och ett Call of duty vars "nya" grafikmotor ser ut som något från Crysis ett. Crysis ett var snyggt när det lanserades men nu.. Njae inte direkt. Frågan är ju om Microsoft verkligen tänkt igenom detta eller förväntar sig att folk ska blunda för att konsolen ev. är svagare än PS4 och gå på Xboxet som en mediaPC?

Det var väl väntat eftersom det krävs en port för att spelet ska gå att spela på x86.. och båda konsolerna kommer att vara i x86 vilket motsäger bakåtkompatibilitet.

Känns som det gynnar oss PC-spelare iaf, det är jag gladast över.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F / Ryzen 7 3700X @4.3 / Hyperx 16 Gig / ASUS RTX 2070 SUPER 8 gig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Det är VÄLDIGT VIKTIGT att poängtera det här. Det är riktigt sjukt. Varför ska man inte få låna ut spel till sina kompisar?!

Ja, eller till sina barn..
Så alla som vill spela på sitt eget konto på samma Xbox måste betala en avgift..
Nä man måste ju få spela inom hushållet iaf!! Oavsett om man äger flera konsoller..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk

Ptja, jag blev sugen iaf.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Jag tror minsann å da' att jag har hittat Microsofts inspirations källa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shaboo:

Känns som det gynnar oss PC-spelare iaf, det är jag gladast över.

Det får man ju hoppas. Nu när de nya konsolerna har gått över till x86 så borde det innebära slutet på värdelösa portar.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Entusiast
Skrivet av pellen:

Iom att Xbox One är en "PC" med x86-arkitektur ska du verkligen inte räkna med att den kan spela gamla 360-spel...men..varför vill man spela gamla spel på en ny konsol över huvud taget? Är det så hemskt att ha kvar den gamla konsolen om man nu vill spela gamla spel? Vilka konsoler har egentligen haft bakåtkompatibilitet? GC-spel fungerade på Wii, fungerar Wii-spel på Wii U? PS1-spel fungerar på PS2? PS2 fungerar på de tidiga PS3? PS3 lär inte fungera på PS4 iom arkitekturbyte från Cell till X86... Ett begränsat antal Xbox-spel fungerade på Xbox360 om jag inte minns fel?

Fast med så mycket mer prestanda hade de kunnat slänga in en emulator om de ville.

Wii U tar Wii-spel men inte Gamecube. Gameboy har varit duktiga på bakåtkompatibilitet fast det är en djungel.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jag tror på Steambox.

Permalänk

Aha, en tegelsten i plast.

Permalänk
Medlem

360 var min spelmaskin den här generationen...

Men det verkar som PS4 är spelmaskinen nästa generation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kanske några usbuttag? Det finns i alla fall 2 i fronten på 360.

Så är det nog. Lite konstigt att bara ha ett uttag dock med ett så stort hål.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem

Det är inte mycket som lockar med denna konsol. Massor med onödiga funktioner som inte kommer att funka i sverige.
Inga spel, än. Hoppas att det kommer på E3 då så att floppen syns mindre tydligt.
Designen... Det ser ut som en VHS.
Och att betala avgifter för att spela ett spel man själv har hos en kompis och att Microsoft i princip vill stoppa begagnatmarknaden i och med detta är ju bara för mycket.

Permalänk
Medlem

Har haft Xbox och 360, men näe blir PS4 nu.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Fast med så mycket mer prestanda hade de kunnat slänga in en emulator om de ville.

Wii U tar Wii-spel men inte Gamecube. Gameboy har varit duktiga på bakåtkompatibilitet fast det är en djungel.

Jag tror inte det är så enkelt. Det finns en orsak varför det inte finns en xbox360 emulator ute eller en PS3 emulator ute.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Intressant med IR Out på baksidan. Betyder det att man kan styra TVn, förstärkare mm. med Xboxet?

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer