Spelveckan: Star Trek, Dead Island Riptide, Monaco

Permalänk
Melding Plague

Spelveckan: Star Trek, Dead Island Riptide, Monaco

Det vankas Frostbite med Oculus Rift, zombieslakt i Dead Island Riptide och storslagna rån i Monaco: What's Yours Is Mine. Dessutom blir det ett nytt äventyr med kapten Kirk och Star Trek.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Är en riktigt Star Trek nörd.. Å kan tänka mig att det spelet är riktigt skoj å spela Co-Op

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Ritiga lågvattenmärken till spel denna vecka verkar det som, både Star Trek eller Dead Island har fått dålig kritik.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Är en riktigt Star Trek nörd.. Å kan tänka mig att det spelet är riktigt skoj å spela Co-Op

Undvik nya Star Trek spelet.. Det är fullt med buggar.. Och co-op funkar inte ens på PC versionen..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Administrativ avgift

Seriöst dice vrf bygga in allt men inte släppa det? Tänk vilken esport bf3 kunde blivit...

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Skulle inte ens ta i Riptide med radiostyrd tång efter besvikelsen på det första Dead Island spelet, 150 spänn åt helvete

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Dead Island var grymt. Men slutade spela när jag upptäckte att alla zombies man slaktade: 1. Respawnades 2. Liken från de man dödat låg inte kvar.

De borde ha gjort ett fritt moddsystem för alla vapen redan från dag ett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Är en riktigt Star Trek nörd.. Å kan tänka mig att det spelet är riktigt skoj å spela Co-Op

Köp inte skiten!
http://www.ign.com/articles/2013/04/27/star-trek-the-game-rev...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Trist men sant så har inte Techland och Deep Silver förbättrat de mest enerverande buggarna som finns i spelet utan dom har bara ignorerat viktig feedback från communityt så jag rekommenderar att inte köpa spelet först det gått ned 25/50 % i pris.

Jag är en riktig Dead Island nörd jag gillar spelet även fast det är en riktig soppa på vissa områden men om man vill ha ett roligt spel som man inte känner att man springer på buggar eller frustrerande element samtidigt som man har skoj så är detta inte att rekommendera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MyZk0:

Är en riktigt Star Trek nörd.. Å kan tänka mig att det spelet är riktigt skoj å spela Co-Op

Star Trek är ju klart värt att vara nördig för, ser dock fram emot nya filmen mer även om ett nytt spel alltid är trevligt

Skrivet av fantomsmurfen:

Ritiga lågvattenmärken till spel denna vecka verkar det som, både Star Trek eller Dead Island har fått dålig kritik.

Kritiker är inget att lyssna på, man ska ta reda på själv

Skrivet av ParasiteX:

Undvik nya Star Trek spelet.. Det är fullt med buggar.. Och co-op funkar inte ens på PC versionen..

Buggar är väl till för att fixas och för att upptäcka dem så måste de ut på storskalig marknad och inte bara betatestas av en liten grupp, de buggar de går igenom är de största sen finns alltid småbuggar här och där. Säg en sak som varit 100% buggfri vid release...varför tror du det kommer patchar?!

För att IGN säger det då eller?! Jag och de tycker ju likadant eftersom våra hjärnor är sammanlänkade. Recensioner är skit, man ska ta reda på själv för ingen kan talla om för mig eller dig vad vi ska tycka

Visa signatur

Oborstade tänder och stinker som en pantmaskin, design à la sopstation men jag har hela universum i en kub

Permalänk
Medlem

Dead island: Yay det finns alldeles för få spel med zombies eller ailiens i, har ingen sagt någonsin....

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Riktig trevlig trailer för Metro Las Night! Ser fram emot spelet men lär få sänka inställningarna ordentligt med GTX 570 samt 2560x1440. Hoppas Nvidia släpper Titan "Junior" med ett human pris :)...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av D3V1£:

Star Trek är ju klart värt att vara nördig för, ser dock fram emot nya filmen mer även om ett nytt spel alltid är trevligt

Kritiker är inget att lyssna på, man ska ta reda på själv

Buggar är väl till för att fixas och för att upptäcka dem så måste de ut på storskalig marknad och inte bara betatestas av en liten grupp, de buggar de går igenom är de största sen finns alltid småbuggar här och där. Säg en sak som varit 100% buggfri vid release...varför tror du det kommer patchar?!

För att IGN säger det då eller?! Jag och de tycker ju likadant eftersom våra hjärnor är sammanlänkade. Recensioner är skit, man ska ta reda på själv för ingen kan talla om för mig eller dig vad vi ska tycka

Problemet är ju att om man köper det, och inser att alla andra har haft rätt (dom är ju ganska enade, kritikerna) så sitter man där med -400 (ca) SEK på kontot och känner sig lurad. Eftersom man som kund inte har lust att bara betala, betala och betala hela tiden så måste man ju leta info innan man köper, eller hur?
O det gör man på steamforumet, detta forum, youtube, metacritic, ign, gametrailers etc etc.

Här har vi en kille som tröttnat (även om han nu alltid är arg..)
http://youtu.be/ZB7r9m9vYNA

Många som köpt är allt annant än nöjda:
http://steamcommunity.com/app/203250/discussions/

Därtill har vi problemet att en av utvecklarna (japp) gick in på steamforumet och sa att spelet var jättebra och inte hade några buggar osv..ca 5.30 in i klippet ovan. (http://youtu.be/ZB7r9m9vYNA?t=5m30s)
http://www.giantbomb.com/reviews/star-trek-the-video-game-rev...

Se lite längre än att IGN är opartiska och att man inte själv kan bilda sig en uppfattning genom andra, o varför finns det inget demo eller recensioner innan release? Finns andra spel som förtjänar ens pengar istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3V1£:

Buggar är väl till för att fixas och för att upptäcka dem så måste de ut på storskalig marknad och inte bara betatestas av en liten grupp, de buggar de går igenom är de största sen finns alltid småbuggar här och där. Säg en sak som varit 100% buggfri vid release...varför tror du det kommer patchar?!

Små buggar finns alltid på release dan vid flesta spel. Och det kan man acceptera till viss grad... Men buggarna i Star Trek är alltifrån små.. Du kanske ska göra lite mer utforskning, innan du snackar om saker du inte har någon koll på.

Jag har för mig att dom till och med försenade spelet.. Bara för att tima in det för release med filmen.. Så dom har haft gott om tid på sig att fixa till buggarna.. Samt kör dom väldigt typiska bullshit taktiker med att inte skicka ut recensions kopior till recensenter. Flesta recensenter har varit tvungna att gå ut och köpa spelet själva..

Denna videon showcasar en del av buggarna i spelet.
http://www.gametrailers.com/videos/4a4hxh/star-trek-launch-bugs-gameplay

Sen är det inte bara IGN som säger spelet är skit.. ALLA som har recenserat det, tycker det är en massiv katastrof.. Och buggarna i spelet är långt över en acceptabel nivå vid release.. Man ska inte behöva konstant starta om checkpoints, och ibland hela konsolen. När nått buggar sönder..

Eller är du typen som glatt accepterar att någon probar dig i röven mot din vilja, utan protest eller? Och bara accepterar all skit i världen?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3V1£:

För att IGN säger det då eller?! Jag och de tycker ju likadant eftersom våra hjärnor är sammanlänkade. Recensioner är skit, man ska ta reda på själv för ingen kan talla om för mig eller dig vad vi ska tycka

Haha Nä, men det är en fingervisning och nu är det uppenbart att det är inget att ha. Men betala du 400 kr för att ta reda på det själv, ren idioti! Sånna som dig som gör att de kan släppa sån här skit.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Tack för att du skriver Windows istället för pc, de flesta fattar inte att det finns mer än ett operativ system till en pc.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

"Jobbet är dock ett obetalt examensarbete" jag fattar grejen, men satan vad otacksamt.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Om det är någon som vill prova riptide så står CDON som vanligt för prisstrul/generositet.

15 kr vill de ha för en steamkey.

var så goda!

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Att splinter cell är svårt är sant. Men till största delen beror det på att spelen är för linjära och inte tillåter många alternativ. Jämför med hitman där man har mer rörlighet och frihet. Conviction var bättre, men det hade varit ännu bättre om det varit som de tidigaste förhandsbilderma visade.

Någon ska jobba med oculus gratis? WtH dice?! Har EA strypt er budget nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Spelade Dead island, dvs första spelet ca: 25-30 timmar älskade verkligen det spelet, hur skoj som helst i Co-op
Dead island - riptide så hade jag stora förhoppningar om förbättringar osv, men det enda jag såg utav spelet var samma stil, samma fiender, samma vapen, samma miljö, samma karaktärer förutom 1 ny, spelet känns som en expansion känns verkligen inte som ett fristående spel och att det nästan gått 4 år sedan förra dead island släppet så hade jag som sagt större förväntningar, men spelet lever iallfall upp till pengarna man betalade.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Skrivet av Devildoll:

Om det är någon som vill prova riptide så står CDON som vanligt för prisstrul/generositet.

15 kr vill de ha för en steamkey.

var så goda!

Tack för tipset, jag har köpt det men inte fått någon Steamkey? Bara nån .pdf på hur man laddar ner själva steam. Om du köpt det, hur fick du nyckeln?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ericobarco:

Tack för tipset, jag har köpt det men inte fått någon Steamkey? Bara nån .pdf på hur man laddar ner själva steam. Om du köpt det, hur fick du nyckeln?

Nu blev jag också rätt intresserad. Är det någon hake, eller ska man genomföra ett köp lungt?

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Asus Strix 980 Ti | Asus Maximus VIII Gene | EVGA SuperNova 750 G2 | Kingston HyperX Fury DDR4 32GB | WD Green 3TB | Samsung M.2 256GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Scirocco:

Tack för att du skriver Windows istället för pc, de flesta fattar inte att det finns mer än ett operativ system till en pc.

Så du menar att en PC som har tex. Linux på sig per automatik inte är en PC?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Splinter Cell för komplext och svårt? Ja jösses nu har man minsann hört allt. Jag kan köpa att första, andra och tredje gav lite mer utmaning än andra spel om man så ville, men sen har det bara gått utför. När dom sen fortsätter med att även Conviction är för svårt kan jag inte ta det på allvar längre.

Splinter Cell ligger mig varmt om hjärtat och även om jag spelat igenom och till en viss grad även gillade Conviction var det banne mig inte Splinter Cell. Köper jag ett spel med titeln "Splinter Cell" förväntar jag mig valmöjligheter och ett visst mått av eftertanke som Sam Fisher, inte Jack Bauer på speed som i Conviction.

Jag håller innerligt tummarna för att nästa Splinter Cell går tillbaka till hur dom första spelen var, med med detta uttalande kan man nog glömma det. Synd, för enligt mig behöver vi inte mer nerdummade rälsspel. Jag vill spela spel och bli utmanad, vill jag koppla av kollar jag film på tvn istället!

Ja jag är en smula bitter, men kan man bli annat närmman efter många års pc-spelande märker hur vårt kära intresse "utvecklas". Grafiken må bli bättre och bättre, men detsamma kan inte sägas om spelmekanik och nya ideer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Jag har endast kört Splinter Cell 1 o 2 o pallade inte med ettan. Fastnade nånstans på Kinas ambassadbanan. Tvåan klarade jag men det blev trist efter ett tag, jag tappade tålamodet o dog en jäkla massa.

Hörde att fyran o femman blev enklare. O nu säger Ubisoft att serien ska bli ÄNNU enklare....Nej, det funkar inte.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk

Sheldon Cooper drömmer nog mardrömmar om Star Treck spelet..

Permalänk
Skrivet av Devildoll:

Om det är någon som vill prova riptide så står CDON som vanligt för prisstrul/generositet.

15 kr vill de ha för en steamkey.

var så goda!

funka det för dig? för mig har det tagit 14,99kr men jag kan bara ladda ner en manual

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ericobarco:

Tack för tipset, jag har köpt det men inte fått någon Steamkey? Bara nån .pdf på hur man laddar ner själva steam. Om du köpt det, hur fick du nyckeln?

Skrivet av Marelix:

Nu blev jag också rätt intresserad. Är det någon hake, eller ska man genomföra ett köp lungt?

Skrivet av tobbelias1:

funka det för dig? för mig har det tagit 14,99kr men jag kan bara ladda ner en manual

Ja, jag köpte det och matade in nyckeln i steam direkt.

precis till höger om manualen står en cdkey.
Antagligen var det så högt tryck på spelet att de tog slut, ni lär få en key sen när de fyller på, eller pengarna tillbaka.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Trött man blir, trycker på "lägg till spel -> aktivera en produkt på steam" Då kommer det bara upp en ruta där det står "Söker efter uppdateringar av Steam spel". Har det hängt sig eller ska den söka i 25 minuter utan att något händer? Ps. Fick en kod till Riptide, thank you!

En enkel omstart av datorn funkade, laddar ner spelet nu

Känner mig som en pensionär som ringer support, "har du testat starta om det?"

Edit
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Så du menar att en PC som har tex. Linux på sig per automatik inte är en PC?

Det var ju precis så han inte sa. Han menar att en PC är en PC oavsett OS.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold