Permalänk

Jo, får väll kanske ta o göra det.
Så oerhört frustrerande bara, vill ju att allt ska funka!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Mysbubblan:

Har pratat med min ISP nu, och enligt dom så har dom kontakt med mig och finner det väldigt mystiskt att jag inte får tillgång till internet.
Dom vill plocka in min dator för att kolla på den på deras kontor.. Men jag har precis fått ordning på datorn(inget internet dock) med alla setups osv osv.

Så en sista bedjan om något förslag som kan hjälpa!?

PS: Har nu även testat att avinstallera mitt nätverkskort och installerat det igen med senaste drivrutinerna, men fortfarande inget internet!
Hur gammal måste en så ny dator vara innan den lär sig konsten med surfing?..

Om du nu inte har en router och testar en internetansluten dator mot tex http://www.whatismyip.com/ som visar din publika ip och sedan läser av datorns ip med ipconfig och det ger olika adresser så har din isp en router mellan internet och dig.
Har du frågat ispn om de på något sätt låser ip mot mac och i så fall hur länge ?
Har du frågat ispn om du får 14 interna ip så som nätmasken antyder?
För att utesluta obskyra drivrutinsfel skulle du kunna ladda hem en livelinux och testa med den, lägg den på ett usbminne eller bränn en skiva bota sedan i linuxen och se om internetanslutningen funkar, gör den det så är det nått konstigt/ovanligt mjukvarufel i win installationen pch då kan man börja nysta i den änden.
En livelinux är oerhört bra att ha på usbminne för felsökning och katastrofräddning, alla borde ha en sån liggande färdig.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har du ett inbyggt nätverkskort? Eller är det ett PCI-kort?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Borenet har inga egentliga publika IP i den benämningen.
Och det är till 99% uppgrad av ditt windows som ställt till det!
Som sagts i tidigare inlägg kör dom drivrutiner som ska va till moderkortet från tillverkarens hemsida

Visa signatur

Vedeldad 486:dx. Jag klockar o jag klockar... allt laggar ändå.

Permalänk

Lösningen va att ISP'n hämtade min dator, startade den på deras kontor, såg att det va lösen på datorn och ringde mig..

Under det samtalet så sa jag mitt lösen, och när han loggades in sa han "Det verkar inte vara några problem med internet?".

Så inget har gjorts med den, men det funkar fel fritt nu?..

Permalänk
Skrivet av Roxxer:

Borenet har inga egentliga publika IP i den benämningen.
Och det är till 99% uppgrad av ditt windows som ställt till det!
Som sagts i tidigare inlägg kör dom drivrutiner som ska va till moderkortet från tillverkarens hemsida

Antar att du inte läst igenom tråden..

Tack iaf!

Skrivet av mrqaffe:

Om du nu inte har en router och testar en internetansluten dator mot tex http://www.whatismyip.com/ som visar din publika ip och sedan läser av datorns ip med ipconfig och det ger olika adresser så har din isp en router mellan internet och dig.
Har du frågat ispn om de på något sätt låser ip mot mac och i så fall hur länge ?
Har du frågat ispn om du får 14 interna ip så som nätmasken antyder?
För att utesluta obskyra drivrutinsfel skulle du kunna ladda hem en livelinux och testa med den, lägg den på ett usbminne eller bränn en skiva bota sedan i linuxen och se om internetanslutningen funkar, gör den det så är det nått konstigt/ovanligt mjukvarufel i win installationen pch då kan man börja nysta i den änden.
En livelinux är oerhört bra att ha på usbminne för felsökning och katastrofräddning, alla borde ha en sån liggande färdig.

Du ska ha speciellt stort tack! Du har vart väldigt påhittig och hjälpt mig med mängder av ev. lösningar och information!
Tack!