Permalänk
Medlem

Nice bygge ! Helt klart någon som rånar banker på fritiden...

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem

Bra skit!

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Skrivet av tal666:

Nice bygge ! Helt klart någon som rånar banker på fritiden...

Helikopter-rånet chansar jag på

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Frågan är vad du ska med tre titan till och all den prestandan? Lirar du änns spel, eller är detta ett hobby?

Lite komiskt att du har en Supra (eller vad det nu är) som avatar. Frågan är vad du ska med den till?

Permalänk

Riktigt snyggt.
Hur många Watt drar kraftverket?

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

Kan inte sluta dregla.. slörp

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Mäktigt, snyggt och stilrent. Precis som det ska vara.
Enda nageln i ögat är ROG loggan.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk

Snyggt!

Får ens egen dator att börja kännas långsam

5/5

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga, Är Little Dot MK IV SE ampen bättre än den som finns i din Xonar STX?
Märkte att du kör RCA från STX och använder den som en DAC till Little Dot MK IV SE men är det märkbart bättre?

Visa signatur

Macbook Pro 15'' Early 2013 2.4Ghz Core i7, 8GB RAM, 256GB SSD kopplad till Belkin Thunderbolt express.
Dell U2711, AKG K712 Pro, Beyerdynamic DT-1350, Audiolab M-DAC, ELAC AM-180 Aktiva Högtalare.
Ducky TKL PBT Engraved Cherry Brown, Logitech G700

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Fernlund:

Måste bara fråga, Är Little Dot MK IV SE ampen bättre än den som finns i din Xonar STX?
Märkte att du kör RCA från STX och använder den som en DAC till Little Dot MK IV SE men är det märkbart bättre?

Jag tycker verkligen att Little Dot'en är bättre. Det blir en annan karaktär på ljudet med rörstärkare. Funderar även på att köpa Little Dot Dac 1, mest för att kunna köra mina gpu's i 16x8x16 ist för 16x8x8 som jag gör nu.
Vet dock inte hur stor skillnad det skulle göra om man hade lurar med lägre impedans, mina har 600ohm.

Permalänk
Medlem

Herregud, allt detta tjat om vad datorn kostade...Ta fram en miniräknare !

5 Poäng ifrån mig btw MisterX!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av F.Fairlane:

Riktigt snyggt.
Hur många Watt drar kraftverket?

Lär väll dra runt 1000w- 1200w beroende på överklocking.

Om man kör alla korten maxade och CPU samtidigt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

En sak som jag inte fattat när man kör vattenkylning på GPUs. Vattnet blir väl varmare o varmare efter varje kort eller?

GPU 1 kallt vatten, GPU 2 varmt vatten, GPU 3 ännu varmare vatten.

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/25/Dsc_0471....

Visa signatur

Chassi: CM 690 II Advanced | CPU: i-5 3570K 3.8 Ghz | CPU Cooler: CM Hyper 212 Evo | GPU: Gigabyte Geforce GTX 670 x3 | PSU: Corsair AX 750W | MB: Gigabyte Z77X-UD5H | SSD: Samsung 830 256gb | RAM: Corsair Vengeance LP 4x4gb | Skärm: 1 Acer 24¨ GD245HQAbid 120Hz | Skärm: 2 LG 22¨ Flatron L222WS | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Razer Diamondback 3G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskeen:

En sak som jag inte fattat när man kör vattenkylning på GPUs. Vattnet blir väl varmare o varmare efter varje kort eller?

GPU 1 kallt vatten, GPU 2 varmt vatten, GPU 3 ännu varmare vatten.

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/25/Dsc_0471....

Ja men vattnet cirkulerar så fort så det blir kanske någon grads skillnad. Har ingen erfarenhet själv så kan inte svara exakt.

Permalänk

sli/slivatten kanal

Skrivet av Xiqt:

Ja men vattnet cirkulerar så fort så det blir kanske någon grads skillnad. Har ingen erfarenhet själv så kan inte svara exakt.

har kört 2st nvidia 8800gtx sist som jag kylde på detta sett och det blir bara marginellt varmare från ett kort till det andra men tredje kommer bli 4-5 grader varmare beroende på pump, dock skall jag säga att jag tog ut allt 8800gtx hadde och jag tror inte titan blir så varma som 8800gtx blev : ), han behöver nog inte trimma sin set upp något speciellt utan kan ha den tuffande på minimal fläkt hastighet istället.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Fiskeen:

En sak som jag inte fattat när man kör vattenkylning på GPUs. Vattnet blir väl varmare o varmare efter varje kort eller?

GPU 1 kallt vatten, GPU 2 varmt vatten, GPU 3 ännu varmare vatten.

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/25/Dsc_0471....

Nej, vattnets temperatur stabiliseras i loopen. Det skiljer max 1C i temp på korten, såväl i idle som i load.

Permalänk
Medlem

Snyggt (tom väldigt snyggt för så mkt pryttlar i burken).
Sjukt (trippel SLI FTW).
Repsekt (mest för hörlursförsärkaren).

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fiskeen:

En sak som jag inte fattat när man kör vattenkylning på GPUs. Vattnet blir väl varmare o varmare efter varje kort eller?

GPU 1 kallt vatten, GPU 2 varmt vatten, GPU 3 ännu varmare vatten.

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/25/Dsc_0471....

Som andra sagt så blir vattentemperaturen ganska så jämn i loopen. Jag och någon annan diskuterade och räknade ganska mycket i någon tråd om du är intresserad av att läsa på noggrant om hur det fungerar.

Permalänk

Fyfan så snyggt Fan skiter du i pengar lr xD?

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Nej, vattnets temperatur stabiliseras i loopen. Det skiljer max 1C i temp på korten, såväl i idle som i load.

Det är jävligt skumt att vattnet inte värms upp mer än en grad efter att ha gått genom två kort vid full load. Kanske inte är jämn belastning mellan korten eller så har du nån superpump på en halvliter i sekunden eller nått, men jag skulle gärna vilja se bildbevis på det iaf.

Jag hade kört dom parallellkopplat om jag vore dig, då du förmodligen kör med en centrifugalpump så får du ett mycket högre flöde när du parallellkopplar då motståndet blir markant mindre. Å andra sidan så funkar det ju som det är nu, är ju knappast så att du ligger på maxgränsen för överklockning och måste få ner korten ett par grader, så en ändring är rätt onödigt.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av FL3JM:

Det är jävligt skumt att vattnet inte värms upp mer än en grad efter att ha gått genom två kort vid full load. Kanske inte är jämn belastning mellan korten eller så har du nån superpump på en halvliter i sekunden eller nått, men jag skulle gärna vilja se bildbevis på det iaf.

Jag hade kört dom parallellkopplat om jag vore dig, då du förmodligen kör med en centrifugalpump så får du ett mycket högre flöde när du parallellkopplar då motståndet blir markant mindre. Å andra sidan så funkar det ju som det är nu, är ju knappast så att du ligger på maxgränsen för överklockning och måste få ner korten ett par grader, så en ändring är rätt onödigt.

Inte skumt alls. Vattnet värms inte upp från kort till kort, vattentempen stabiliseras efter en stund vid load. Kör med en D5 pump. Vet inte exakt spec på pumpen men jag kör den på halvfart vilket räcker gått och väl.

Korten är parallellkopplade. Men det har ingen betydelse för tempen i min setup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Inte skumt alls. Vattnet värms inte upp från kort till kort, vattentempen stabiliseras efter en stund vid load. Kör med en D5 pump. Vet inte exakt spec på pumpen men jag kör den på halvfart vilket räcker gått och väl.

Korten är parallellkopplade. Men det har ingen betydelse för tempen i min setup.

Eh, jo, vattnet värms visst upp från kort till kort. Inte om du kör parallellkopplat dock. Men det är klart att vattentemperaturen stabiliseras efter ett tag, så det är X grader innan korten, Y grader efter kort 1, Z grader efter kort 2 osv. MEN du kan aldrig ha X = Y = Z om korten alstrar värme. Det är rätt enkel termodynamik.
Däremot kan det vara så att X ~= Y ~= Z (dvs temp innan och efter varje kort är nästan samma) om man har ett riktigt fläskigt flöde på vattnet, då vattnet inte hinner värmas upp så mycket.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av FL3JM:

Eh, jo, vattnet värms visst upp från kort till kort. [U]Inte om du kör parallellkopplat dock[/U]. Men det är klart att vattentemperaturen stabiliseras efter ett tag, så det är X grader innan korten, Y grader efter kort 1, Z grader efter kort 2 osv. MEN du kan aldrig ha X = Y = Z om korten alstrar värme. Det är rätt enkel termodynamik.
Däremot kan det vara så att X ~= Y ~= Z (dvs temp innan och efter varje kort är nästan samma) om man har ett riktigt fläskigt flöde på vattnet, då vattnet inte hinner värmas upp så mycket.

Precis:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Hmm, jag måste ha blandat ihop något här, är nästan säker på att jag såg exakt samma setup fast med seriekopplade grafikkort.
Edit: Jag tittade på denna bild: http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/25/Dsc_0471....

Nu såg jag ju att i "Classic V1.1" så är det parallellkopplat.

Aja, man kan inte vara nykter jämt!

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt snyggt gjort :).

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Jäklar vilket arbete, prislapp på denna?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Satan vad nice rig!

En fråga dock, ehm.. vad.. jobbar du med? eller iaf vad kosta allt ihop? ^^

Visa signatur

Once a gamer always a gamer.

Permalänk
Medlem

Förmodligen har det frågats tidigare, men vad använder du allt det här till?
Mer än att vinna galleritävlingen här på Sweclockers..

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Buttlern:

Förmodligen har det frågats tidigare, men vad använder du allt det här till?
Mer än att vinna galleritävlingen här på Sweclockers..

Konstig fråga. Det är en speldator, så jag spelar på den. Kan inte påstå att jag är någon "hardcore gamer" direkt, men detta är min hobby och det är ganska fränt att spela i 4800x2560, tycker jag=) För att driva spel i den upplösningen krävs det kräm och lite mer kräm;)

Permalänk

Underbart bygge! 5 stars!

Till er som undrar vad ett sådant bygge kostar. Kan ni inte räkna? Inte direkt jobbigt att räkna ut ett ungefärligt pris iaf!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz