Permalänk
Medlem

Webbhotell för snabb trafik?

Hej!

För några år sedan hade jag en webbplats på One.com.
På denna hade jag en del media i form av bland annat bilder och inbäddade YouTube-klipp.
Jag och andra besökare upplevde det som att det gick "segt" att komma in på webbplatsen och ladda dess olika sidor.

Nu har jag tänkt starta en ny webbplats och önskar på denna kunna ha media utan att trafiken går långsamt.
Enligt One.com är deras olika paket likvärdiga vad gäller trafikhastigheten, det enda som skiljer dem åt är hur mycket lagringsutrymme man får.

Någon som vet hur de olika webbhotellen skiljer sig åt vad gäller trafikhastigheten och som kan tipsa om något där ovan nämnda önskemål tillgodoses utan att detta sker på bekostnad av trafikhastigheten?

Har för övrigt hjälpt vänner med att göra andra webbplatser på One.com och dessa fungerar utmärkt men innehåller då i princip inga större filer.

Tacksam för svar

Johan

Permalänk
Rekordmedlem

Jag vet inte hur de funkar med video, men https://www.citynetwork.se/ har vettiga kampanjerbjudanden just nu, 120kr första året, du kan ju kolla om det passar dig.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Normalt sett så är det ju rätt långsamt hos one, men särskilt om du kör tex wordpress eller liknande och då är det php och databas som är långsamma.

Bilder och youtube borde egentligen gå rätt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av der_keiser:

Normalt sett så är det ju rätt långsamt hos one, men särskilt om du kör tex wordpress eller liknande och då är det php och databas som är långsamma.

Bilder och youtube borde egentligen gå rätt bra.

Det är WordPress jag kör, vet du något annat webbhotell som är bättre?

Permalänk
Medlem

Finns väl cache plugins till wordpress så den laddar snabbare?
Fråga mig inte om det för jag har inte använt wordpress i större skala.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Skrivet av ahau:

Det är WordPress jag kör, vet du något annat webbhotell som är bättre?

Jag kör mebo.se och med cache plugin så laddar själva index-sidan på 28ms från amsterdam testat med pingdom. Efterföljande resurser laddar också kvickt. Ett nytt webbhotell är inte hela lösningen, men en flytt från one är nästan ett måste om du skall ha bra fräs på din sida. Rätt inställningar för browser cache och ett bra cachesystem i wordpress gör resten.

Skrivet av FlorrpaN:

Finns väl cache plugins till wordpress så den laddar snabbare?
Fråga mig inte om det för jag har inte använt wordpress i större skala.

Det finns ett flertal, jag kör W3TC med gott resultat. Det kanske löser lite på one, men tex blir administrationen inte snabbare och det är en riktig plåga att köra på one. Jag brukar rekommendera mebo om man vill ha billigt och oderland om man har lite mer pengar.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!

Den webbplatsen jag tänkt starta är helt ny och jag har alltså ingenting liggande på One eller något annat webbhotell.
Mebos mediumpaket ger 10000MB trafik/mån, hur långt räcker det, hur många besökare kan man ta emot på ett ungefär?

Återigen, tack för svaren!

Permalänk
Skrivet av ahau:

Tack för svaren!

Den webbplatsen jag tänkt starta är helt ny och jag har alltså ingenting liggande på One eller något annat webbhotell.
Mebos mediumpaket ger 10000MB trafik/mån, hur långt räcker det, hur många besökare kan man ta emot på ett ungefär?

Återigen, tack för svaren!

Det räcker rätt långt men det beror också på hur väl du optimerar din sida och om du har behov av att skicka många stora filer, tex om du har tänkt lagra video och visa det på din sida. Men kör man då sånt via tex youtube så påverkar det ju inte din trafikgräns på webbhotellet.

En normal förstasida på en webbplats kan vara allt mellan 50 KB och 1.5 MB, och då skulle du kunna visa den ~6.500-200.000 gånger innan du når 10.000 MB.

Permalänk
Medlem

egensajt.se

Jag tycker du ska kolla på www.egensajt.se.