Razer Blade VS Asus Zenbook U500VZ

Permalänk
Medlem

Razer Blade VS Asus Zenbook U500VZ

Hej.
Ska införskaffa något bärbart för gaming. kollat runt lite har nästan bestämt mig för en Asus Zenbook U500VZ men är lite orolig för att den inte räcker till riktigt. Jag spelar huvudsakligen RPG spel väntar nu på Elder Scrols Online. Jag har också funderat lite på en Mac Book pro men Mac är ju inte riktigt för gaming. Kollade nu och såg att Razer Blade kommer ut lite uppdaterad. Någon som har erfarenhet av Razer Blade?

Permalänk
Medlem

Razor blade har ju inte dom bästa komponenterna för pengarna har jag hört Har du kollat på Msi ? Dom har bra spel laptops för priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murkan:

Razor blade har ju inte dom bästa komponenterna för pengarna har jag hört Har du kollat på Msi ? Dom har bra spel laptops för priset.

Msi har väl ingen dator i det formatet, ultrabook liknande

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAZ:

Msi har väl ingen dator i det formatet, ultrabook liknande

Skickades från m.sweclockers.com

Finns det någon ultrabook som klarar av att kyla under en längre spelperiod?

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Finns det någon ultrabook som klarar av att kyla under en längre spelperiod?

Man får väl utgå i från att dessa två klarar det. OBS! dom är ultrabooks "liknande", tunna och smidiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murkan:

Razor blade har ju inte dom bästa komponenterna för pengarna har jag hört Har du kollat på Msi ? Dom har bra spel laptops för priset.

Komponent prestanda är ju inte allt, jag köpte min just för att den är betydligt mycket lättare än resten, ljudkvaliteten är mycket bra, mycket bra batteritid och riktigt snygg för den delen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Komponent prestanda är ju inte allt, jag köpte min just för att den är betydligt mycket lättare än resten, ljudkvaliteten är mycket bra, mycket bra batteritid och riktigt snygg för den delen.

Är den välbyggd? Jag antar att det är typ 1 du har för den nya säljs väl inte här än.

Permalänk
Medlem

Har en Zenbook

Skrivet av HAZ:

Hej.
Ska införskaffa något bärbart för gaming. kollat runt lite har nästan bestämt mig för en Asus Zenbook U500VZ men är lite orolig för att den inte räcker till riktigt. Jag spelar huvudsakligen RPG spel väntar nu på Elder Scrols Online. Jag har också funderat lite på en Mac Book pro men Mac är ju inte riktigt för gaming. Kollade nu och såg att Razer Blade kommer ut lite uppdaterad. Någon som har erfarenhet av Razer Blade?

Jag har en Asus Zenbook U500VZ och testade Amnesia med högsta upplösningen på grafiken. Det lät rejält om fläkten, men jag köpte inte datorn främst för att spela grafikkrävande spel på den. Jag upplevde att datorn blev varm också. Har föresten ingen aning om Amnesia är ett grafikkrävande spel.

Jag är väldigt nöjd med datorn i alla fall. Ångrar inte att jag köpte den.

Skulle jag köpa en dator för att spela skulle jag köpa de lite tjockare varianterna med vanlig hårddisk och ett bra grafikkort. Då lär kylningen inte vara ett problem i alla fall. Jag skulle aldrig drömma om att t.ex. Battlefield 3 på min Zenbook, och inte heller andra spel som är krävande.

Fast jag har tänkt att redigera videofiler...hur tänkte jag egentligen när jag köpte datorn? Får väl testa och se vad som händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Totteman:

Jag har en Asus Zenbook U500VZ och testade Amnesia med högsta upplösningen på grafiken. Det lät rejält om fläkten, men jag köpte inte datorn främst för att spela grafikkrävande spel på den. Jag upplevde att datorn blev varm också. Har föresten ingen aning om Amnesia är ett grafikkrävande spel.

Jag är väldigt nöjd med datorn i alla fall. Ångrar inte att jag köpte den.

Skulle jag köpa en dator för att spela skulle jag köpa de lite tjockare varianterna med vanlig hårddisk och ett bra grafikkort. Då lär kylningen inte vara ett problem i alla fall. Jag skulle aldrig drömma om att t.ex. Battlefield 3 på min Zenbook, och inte heller andra spel som är krävande.

Fast jag har tänkt att redigera videofiler...hur tänkte jag egentligen när jag köpte datorn? Får väl testa och se vad som händer.

Jo det är som du säger. Ska man ha en riktig gaming dator så bör den vara lite större. Nu är det så att jag har en stationär i så fall. Jag vill ha en riktigt smidig dator med bra bygg kvalitet för att kunna spela på hjälpligt på. U500VZ har jag tummat på en hel del, riktigt trevlig dator fullt jämförbar med Mac Book. Razern verkar vara snäppet värre lite synd bara att det inte går att tumma på en sån i Europa.