Permalänk

Det konstiga är att youtube fungerade perfekt efter fixen som de gjorde. Men nu verkar det gå sämre igen, även om det kanske är lite bättre. Dock pratade väl telia och youtube om en temporär lösning först. Lite senare kommer en permanent..

Permalänk
Entusiast
Skrivet av frostfield:

Det konstiga är att youtube fungerade perfekt efter fixen som de gjorde. Men nu verkar det gå sämre igen, även om det kanske är lite bättre. Dock pratade väl telia och youtube om en temporär lösning först. Lite senare kommer en permanent..

Ja jag tror de har eadline den 15e denna månad. Vi får hoppas på det bästa

Permalänk
Medlem

Jag blir galen!!!!!
Jag har 100/100 och kan inte ens stream 360p. när jag startar videon så tar det 1 sek så är 15% redo att spelas sedan händer det inget på fören videon kommer till 15% och videon stannar och ytligare 15% blir färdigt för att spelas.. Så kort sagt så kan jag spela 15% i taget...

4p, 7p och 10p kan inte spelas alls.

Vimeo.com som har en mindre komprimering (alltså större filer) går skit fint, 4p 7p och 10p inga problem!
Har googlat ihjäl mig på problemet och finner ingen lösning...

Sitter jag på 3g med moblien är 7p inga problem!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vredeskaninen:

Pröva att använda detta. Funkar skit bra ! http://www.youtube.com/feather_beta

Jag testade det och nu kan jag kolla på 1080p videos utan massa lagg, gött!

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theposjo:

Jag testade det och nu kan jag kolla på 1080p videos utan massa lagg, gött!

Fungerar inte alls för mig kan inte ens streama 240p, jag har Com Hem 200/10

Permalänk
Medlem

Mitt problem med youtube är att när klippet gått EXAKT 7 sek, går tidstämpeln ner på 0:00 igen. klippet fortsätter dock 10 sek till innan det tvärdör.

Enligt buffermätaren så ska klippen vara 100% buffrade.
Någon annan med detta problem?

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk

Ja det har gått skittrögt den senaste tiden, förr laddade jag 1080p utan problem

Visa signatur

Define R4 | i5 3570K | P8Z77-V | Windforce 3x 7970 OC | Integra R2 750W | Vector 128GB | Vengeance 8GB | Hyper 412S | XL2411T @144hz | Hör av dig om du vill spela BF3, ARMA3, DCS eller UT4!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vredeskaninen:

Pröva att använda detta. Funkar skit bra ! http://www.youtube.com/feather_beta

Funkar klockrent nu med 1080p. Tusen tack

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trojancreeper:

Funkar klockrent nu med 1080p. Tusen tack

Något mer du gjorde? Testade själv men fungerar fortfarande inte att se på videos ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Något mer du gjorde? Testade själv men fungerar fortfarande inte att se på videos ...

Tyvärr inte :S, aktiverade bara betan av Feather och vips så funkar det klockrent :/

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trojancreeper:

Tyvärr inte :S, aktiverade bara betan av Feather och vips så funkar det klockrent :/

Crap, det ser ut att buffra snabbare, men inte tillräckligt snabb för att jag ska kunna se de i 720p med 100/100

Permalänk
Medlem

Har buffrat galet segt dom senaste månaderna för mig med. Numera kan jag inte ens se 240p utan lagg, på en 100/10 lina. Kontaktade min ISP (Bahnhof) om det igår, i brist på andra idéer, och även dom bekräftade att felet la på Youtube's sida. Youtube gör tydligen "sitt bästa" för att lösa problemet. Helvete heller att dom gör!

Det här är fan helt sjukt. Nu får dom fan göra något åt saken!

För er som tror feather_beta gör något, så laddas bara en annan sida (mindre, mer kompakt), men det är samma video.

Visa signatur

Moderkort: ASUS P7P55D-E Pro, Grafikkort: Gigabyte HD6950 2GB, Processor: Intel i5 760 2,8GHz (3,6 GHz), Kylning: Noctua NH-U12P SE2, RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DDR3, Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint, Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W 80+, Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theposjo:

Jag testade det och nu kan jag kolla på 1080p videos utan massa lagg, gött!

funkade för mig med i 2 dagar...

ja sitter på adsl 60mibts

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Började få samma problem idag. Jag hoppas personalen hos Youtube är medvetna om problemet.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Same here folks! Kan det ha något att göra med att dom funderar på att börja ta betalt för någon form av premium tjänst? :S Bara fundering, paranoid som man e...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1980:

Same here folks! Kan det ha något att göra med att dom funderar på att börja ta betalt för någon form av premium tjänst? :S Bara fundering, paranoid som man e...

Det kommer dom inte göra. Det är dock snack om att partner kaneler kommer få möjligheten att ta betalt för att se deras filmer, men det kommer endast gälla dom kanaler som själva väljer att göra det, och dom flesta inser nog att ingen kommer betala för att se deras klipp, så det lär vara ytterst få kanaler som gör detta. Det kommer troligtvis gälla TV-ich-kanaler, där dom kan ladda upp fulla avsnitt av serier m.m. Det skulle möjligtvis fungera. Ta't lugnt.

Visa signatur

Moderkort: ASUS P7P55D-E Pro, Grafikkort: Gigabyte HD6950 2GB, Processor: Intel i5 760 2,8GHz (3,6 GHz), Kylning: Noctua NH-U12P SE2, RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DDR3, Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint, Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W 80+, Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk

Bahnhof 100/10, kan se 3sek innan youtube buffrar i all evighet Kan inte ens se på 240p.

Visa signatur

[Bärbar1]: Steam Deck | SteamOS
[Bärbar2]: Macbook Air | M2 | Sonoma
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Entusiast
Skrivet av FreakyLeo:

Bahnhof 100/10, kan se 3sek innan youtube buffrar i all evighet Kan inte ens se på 240p.

Ja, det är något med Bahnhof fiber (i göteborg) när det kommer till Youtube idag. Har vanligtvis inga som helst problem att streama 1080p, men idag kan jag inte se mer än några sek innan den i oändlighet.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Ja, det är något med Bahnhof fiber (i göteborg) när det kommer till Youtube idag. Har vanligtvis inga som helst problem att streama 1080p, men idag kan jag inte se mer än några sek innan den i oändlighet.

Samma här i Östersund. Bahnhof 30/30. Helt hopplöst.

Edit: det var som.. verkar funka nu.

Permalänk
Medlem

Det har börjat fungera igen för mig!! 100/10 Telia

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Skrivet av vobpler:

Det kommer dom inte göra. Det är dock snack om att partner kaneler kommer få möjligheten att ta betalt för att se deras filmer, men det kommer endast gälla dom kanaler som själva väljer att göra det, och dom flesta inser nog att ingen kommer betala för att se deras klipp, så det lär vara ytterst få kanaler som gör detta. Det kommer troligtvis gälla TV-ich-kanaler, där dom kan ladda upp fulla avsnitt av serier m.m. Det skulle möjligtvis fungera. Ta't lugnt.

Säkert, vänta och se...

Permalänk
Skrivet av tregota:

Samma här i Östersund. Bahnhof 30/30. Helt hopplöst.

Samma bahnhof 100/10 har varit så här i flera dagar nu.

Permalänk
Medlem

Funkar perfa för mig nu efter jag clearat cachen i Chrome, kan vara så enkelt gott folk. Laddar max vad min lina orkar med 840KB/s.

EDIT: Telia ADSL

Permalänk
Medlem
Skrivet av siefer:

Funkar perfa för mig nu efter jag clearat cachen i Chrome, kan vara så enkelt gott folk. Laddar max vad min lina orkar med 840KB/s.

EDIT: Telia ADSL

Det är inte cachen.

Sedan igår (eller idag, minns ej) har det fungerat mycket bättre för mig. 1080p buffrar utan problem. Fan på tiden! Har 100/10 lina hos Bahnhof.

Visa signatur

Moderkort: ASUS P7P55D-E Pro, Grafikkort: Gigabyte HD6950 2GB, Processor: Intel i5 760 2,8GHz (3,6 GHz), Kylning: Noctua NH-U12P SE2, RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DDR3, Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint, Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W 80+, Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk

Nu fungerar det!

Jag har haft problem en längre tid, idag verkar problemen som bortblåsta, fungerar helt perfekt!
Har Telia VDSL 30 Mbit

Permalänk

Mitt fungerar perfekt också nu. Återstår att se om det fortsätter.

Permalänk
Medlem

Mitt funkar fortfarande inte iaf

Permalänk

Igår kvälll funkade det faktiskt bra för mig med! Då kunde jag köra ett 720p klipp utan att det buffrade alls.
Ökade även buffersize till 10MB i Flash...vet dock inte om det var just den settingen som avgjorde något. Ska testa mer ikväll...

Bahnhof 100/100 Gbg.

Permalänk
Medlem

Detta är väl inget problem med våra fiber när att youtube buffrar i evigheter väl eller? varför har man bara det problemet på den sidan och ingen annan... fattar inte.

Permalänk
Medlem

Ville bara uppdatera att för mig med Bahnhof 100/100 har det fungerat bra två dagar i rad nu, så problemet verkar vara löst hos mig, men jag tvivlar på att det är löst för alla.