Acer Aspire uppgraderade ram win startar inte.

Permalänk
Medlem

Acer Aspire uppgraderade ram win startar inte.

Hej!

Jag har då køpt mig nya ram minnen (från 4gb samsung till 8gb corsair)
Jag tar och stoppar in dom i datorn och då bootar inte windows, kommer till window ikonen sen startar den om och upprepar sig..

Har provat lite olika løsningar.. bytte plats på minnerna, och provar 1 och 1 æven att sætta i 1 av dom nya och 1 av dom gammla, samma sak upprepar sig.
Så bestæmde mig før att då formatera datorn, men nær den børjar loading windows files, så rebootar den och børjar om..
Har tagit ut minnerna ur min andra laptop som ær av samma merke som dom gammla alltså samsung men med en hastighet på 1600mhz istællet før 1066 som Acern har.. och æven då hænder samma problem.

Har æven kollat om jag kunde uppdatera bios eller ændra några instællningar i bios men ingen lycka.
Och nær jag då stoppar i dom gammla minnerna så funkar allt som det ska igen!

Up to 4 GB of DDR3 system memory, upgradable to 8 GB using two soDIMM modules5
(only for models with Intel® Core™ i7-620M, i5-430M/i5-520M/i5-540M, or i3-330M/i3-350M processor) står det på specs..

http://support.acer.com/acerpanam/notebook/2010/Acer/Aspire/A...

Hoppas nån kan hjælpa mig!
Ursækta stavfel och annat som kan støra med texten.

MVH Spekke

Permalänk
Medlem

Stäng av datorn, dra ut batteriet och håll i startknappen i 30 sekunder. Blås rent slotsen för minnena och använd bara de gamla igen. När du gjorde en formatering, gjorde du med kommandot alt+F10 när den bootar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xieliand:

Stäng av datorn, dra ut batteriet och håll i startknappen i 30 sekunder. Blås rent slotsen för minnena och använd bara de gamla igen. När du gjorde en formatering, gjorde du med kommandot alt+F10 när den bootar?

Har provat blåsa rent och sætta i dom ordentligt, det ær dom som sitter i nu, har væl iofs inte hållt in knappen i 30 sec men det kan gøra stor skillnad?

Nej utan jag ændrade i bios så att den skulle boota frå USB-stickan.

Tusen tack før hjælpen!!:)

Permalänk
Medlem

Det är en metod att "resetta" laptopens minne, ibland kan det störa något när man byter delar då den tror något annat.

Har du möjligtvis en chans att göra en checkdisk och kolla om det kan vara någon sektion som är skadad på HDDn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xieliand:

Det är en metod att "resetta" laptopens minne, ibland kan det störa något när man byter delar då den tror något annat.

Har du möjligtvis en chans att göra en checkdisk och kolla om det kan vara någon sektion som är skadad på HDDn?

Aha okej, får prova det!
Men jag stoppar i dom nya minnerna innan jag gør denna resett? eller skall jag låta dom gammla sitta kvar?

Nej inte just nu sitter fortfarande på jobbet men ska sluta på en stund kikar på de nær jag kommer hem.
Och vet væl inte heller hur man gør en sån dær checkdisk:P

Men jag tænker att HDDn bør ju vara OK nær datorn startar som vanligt nær jag stoppar i dom gammla minnerna?

MVH Spekke

Permalänk
Medlem

Jo men aldrig fel att testa allt, datorn verkar starta, men får problem när den ska ladda windowsfiler/boot som kan tyda på HDDn, men då det kom med att du bytt minnena så kan det vara annat. Har du testat minnena på den andra laptopen? i värsta scenario kanske du har råkat kortsluta något när du pillat där bak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xieliand:

Jo men aldrig fel att testa allt, datorn verkar starta, men får problem när den ska ladda windowsfiler/boot som kan tyda på HDDn, men då det kom med att du bytt minnena så kan det vara annat. Har du testat minnena på den andra laptopen? i värsta scenario kanske du har råkat kortsluta något när du pillat där bak.

Jo sant!
Ska æven testa det nær jag kommer hem!
Kommer med en uppdate om hur de gick efter!

Stort tack før att du tar dig tid att hjælpa mig!

Permalänk
Medlem

Hej igen!

Har nu testat dina råd men fortfarande ingen lycka..
Prövade att stoppa minnerna i den andra datorn och allt funkade som de ska..
och att "resetta" men inte heller då någon lycka, håller på med en diskcheck nu.

Verkar ju helt sjukt att de inte ska funka...:/

har du något mer förslag?:)

Permalänk
Medlem

Ja men då är ja slut på idéer verkar som något inte har gått som det skulle när du öppnade luckan. Har du kanske någon garanti kvar på den?

Det var mig en tankeställare

Permalänk
Medlem
Skrivet av xieliand:

Ja men då är ja slut på idéer verkar som något inte har gått som det skulle när du öppnade luckan. Har du kanske någon garanti kvar på den?

Det var mig en tankeställare

På datorn nej..
Men tänkte gå in och byta till andra minnen, hoppas dom har något annat märke.
Bara så skumt att allt funkar som de ska nu när jag har stoppat i dom gammla:P

Hade nu inte bios varit helt värdelöst så hade jag ju kunnat pröva ändra lite grejer där.. går knappt att göra några manuella inställningar..

Tack för att du tog dig tid!

Skriver om jag lyckas få till de med nya minnen eller vad.