Permalänk

Problem med monitorn!

Tjena!

Jag har haft ett riktigt irriterande problem med mina monitors. När jag startar datorn visar båda moderkortssymbolerna samt windows loggan. Men sedan när jag ska logga in så släcks den sekundära monitorn helt. Den har ström, det står att den är hittad, men ej tillgänglig. Sedan när jag kopplar ut huvudmonitorn så fungerar den släckta igen, men sen när jag har båda inkopplade igen släcks den. Detta löser sig efter jag oftast installerar om drivrutinerna för mitt grafikkort. Detta är SJUKT irriterande, så om någon har haft detta förut, please help me...

/ben

Moderkort: AsRock z77 extreme 6
Monitorn som stängs ner; Flatron W2234S
Grafikkort: AMD Radeon hd7970 matrix

Permalänk
Medlem

Kolla så inte sladdarna sitter löst, kanske har glappsladd som gör att drivrutinerna får damp, testa byt plats på dom. Brukar vara ett glappfel när det blir så. Annars kan du testa något äldre drivrutiner och se om det fungerar, glöm inte att använda driver sweeper när du ska installera om så du tar bort allt det gamla först.

Permalänk
Medlem

Har du 2st DVI sladdar? Vet att jag behövde byta sladdar någon gång från dvi till vga tror jag det var då 'något' bråkade.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

BenQskärmen är dvi, LG är vga med en vga till DVI adapter. Bytte DVi adapter nyligen, och det fungerade då ett tag. Nu när jag startade datorn fick jag samma problem som förr.