Blackscreen och ingen start efter uppgradering till Windows 8

Permalänk
Medlem

Blackscreen och ingen start efter uppgradering till Windows 8

Har en Acer Aspire5943g som är 2 1/2 år gammal, den har funkat väldigt bra och så vidare.
Igår var det relativt billigt att uppgradera datorn till Windows 8, jag tänkte att det kan väl inte skada och fixade detta. Fick problem med drivrutiner för mitt ATI-grafikkort och lite annat, märkte att datorn var jättevarm och att fläkten gick på högvarv, men jag tänkte inte mer på det och stängde datorn över natten.

Nu när jag försökt starta den ungefär 10 gånger, kanske mer... Blir det bara svart, jag lyckades en gång men tyckte datorn var varm igen och detsamma med fläkten då jag startade om den.
Efter det har jag inte lyckats få igång den igen och jag ångrar bittert att jag uppgraderade.

Jag har kommit in på bios men jag är rädd för att jag sabbar något, har ingen annan dator på denna platsen just nu heller och pajar denna vet jag inte vad jag ska göra.
Har dessutom alla mina filer där nu med.

Kan jag på nått sätt återställa den till win 7 igen eller åtminstone få den att starta riktigt? Jag har googlar massor men litar inte på det utan skriver därför ett inlägg här då ni kan lösa allt.

Väldigt tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem

Omdu kopplar ur HDDn och testar starta datorn får du möjligvis bild då? om inte så är det förmodligen inte Operativsystemet så gör något, men kan vara antingen något som gett vika vid installationen eller glapp.

Testa annars detta också då det är en ACER om du lyckas få fram en bild.

"If the system can not boot, you can restore it from the WinPE environment. The system starts from the hidden partition on the hard drive. To begin the restoration, press Alt + F10 (PC Tower) or F10 (laptop) to boot the PC when the ACER logo appears. This will start the system from the hidden partition the hard drive and you access its main page. The restoration will be on partition C:. The partition D: (ACERDATA) will not be formatted, and therefore documents will not be deleted but it is always prudent to think about making a backup of your most important documents.
Note: You will be asked to enter the password before the System Restore starts. If you enter the wrong password three times, the computer will restart into the operating system.
"