Ny Dator - 15 000 - 20 000 + moms.

Permalänk

Var en del snack om hur ett 7970 skulle hantera trippel skärms upplösningar ovan. Tänkte att jag kunde nämna att jag sitter på gigabyte 7970 1000mhz och har då inte hatt några som helst problem med laggs, visserligen har jag inte spelat bf3 online som folk oftast brukar referera till när det gäller just fps. Har spelat allt från cs till metro på väldigt höga upplösningar med väldigt bra flyt. Så jag tycker absolut att ett 7970 kan räcka och om man nu känner att det inte fungerar så sätt in ett till!

Permalänk

15k - 20k+ blev 30k +.
Vad hände med budgeten? Det verkar inte vara några ekonomiska bekymmer i den plånboken.
Tänk om man kunde lägga de pengarna på en burk. Jag blir både avundsjuk och gläds med dig att du får rejält med kul teknik att leka med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.

Ifåne 4s
Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE, Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heligsomfan:

15k - 20k+ blev 30k +.
Vad hände med budgeten? Det verkar inte vara några ekonomiska bekymmer i den plånboken.
Tänk om man kunde lägga de pengarna på en burk. Jag blir både avundsjuk och gläds med dig att du får rejält med kul teknik att leka med.

Skickades från m.sweclockers.com

15-20k utan moms Inet är med moms

Permalänk

Mitt förslag: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2941360/bossen
2 st 7970 klarar 3 skärmar mycket bättre än 2 680.
32 gig ram så borde du klara dig.
Kan väll byta till en vattenkylare om du vill tex h80.h100 går inte in i r4-an
Såg att du ville ha mekanskis hårdisk med.kostar ju inte månaga 100 lappar till om du vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dackejocke:

Mitt förslag: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2941360/bossen
2 st 7970 klarar 3 skärmar mycket bättre än 2 680.
32 gig ram så borde du klara dig.
Kan väll byta till en vattenkylare om du vill tex h80.h100 går inte in i r4-an
Såg att du ville ha mekanskis hårdisk med.kostar ju inte månaga 100 lappar till om du vill ha.

sli > cf anyday pga ms, usla amd drivrutiner och strömförbrukning/värme. tänk efter vad du säger, är det en åsikt så påpeka det, ifall du ska komma med konkret fakta så ange källa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

sli > cf anyday pga ms, usla amd drivrutiner och strömförbrukning/värme. tänk efter vad du säger, är det en åsikt så påpeka det, ifall du ska komma med konkret fakta så ange källa

Skickades från m.sweclockers.com

bättre drivrutiner? nej och ms är fixat med senaste beta version! det är du som borde tänka på vad du skulle säga

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

bättre drivrutiner? nej och ms är fixat med senaste beta version! det är du som borde tänka på vad du skulle säga

Jag läser dagligen om folk som har problem med sina drivrutiner och andra kompabilitetsproblem (även MS) både på swec men även på andra forum från amd användare. Allt jag kan tyda från dig är hur mycket du beundrar AMD och dem inte alls har några problem utan någon konkret fakta eller underlag.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Jag läser dagligen om folk som har problem med sina drivrutiner och andra kompabilitetsproblem (även MS) både på swec men även på andra forum från amd användare. Allt jag kan tyda från dig är hur mycket du beundrar AMD och dem inte alls har några problem utan någon konkret fakta eller underlag.

har aldrig sagt att dem funkar till 100%, men tänk dig att det kanske är något annat som orsakar drivrutincrasher... det kan vara gamla drivrutiner, sedan så har amd fixat sina drivrutiner och med senaste beta så är det ca 80% bättre med MS, så kom inte hit o säg att amds drivrutiner är kassa, har haft amd i flera år o dem har inte krashat en enda gång! och vad jag läser här på SWEC så är det inte så många som har problem med AMDs drivrutiner!!

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

har aldrig sagt att dem funkar till 100%, men tänk dig att det kanske är något annat som orsakar drivrutincrasher... det kan vara gamla drivrutiner, sedan så har amd fixat sina drivrutiner och med senaste beta så är det ca 80% bättre med MS, så kom inte hit o säg att amds drivrutiner är kassa, har haft amd i flera år o dem har inte krashat en enda gång! och vad jag läser här på SWEC så är det inte så många som har problem med AMDs drivrutiner!!

Fortfarande inte underlag, bara dina egna erfarenheter.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Fortfarande inte underlag, bara dina egna erfarenheter.

nej det är inte bara min erfarenheter, gå in på RADEON och kolla hur många som har problem med drivrutiner, sedan gå in på GEFORCE och jämför! sen kom o snacka här.

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

nej det är inte bara min erfarenheter, gå in på RADEON och kolla hur många som har problem emd drivrutiner, sedan gå in på GEFORCE och gemför! sen kom o snacka här.

Hoppas verkligen inte du jobbar inom rättsväsendet för allt du gör är att argumentera med dina ord

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Hoppas verkligen inte du jobbar inom rättsväsendet för allt du gör är att argumentera med dina ord

va?

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem

Säger bara:
2 kort = Nvidia (mindre ms vad jag har hört/läst), mindre problem.
1 kort = AMD.
MEN om du nu ska köra på 3 skärmar så kan nog 7970 cf vara något att tänka över, annars knappast.