Hörlurar ca 1.5k för spel och musik

Permalänk
Avstängd

Hörlurar ca 1.5k för spel och musik

Vill köpa ett par bra hörlurar, har en budget på 1.5k.

Sennheiser PC 360 skulle jagt köpa men den är slut överallt.

Några förslag.

Har ett Xonar Pheobus ljudkkort.

Permalänk
Medlem

Jag har haft dessa i runt fyra år, och är grymt nöjd. Till slut så köpte jag ett extra par nu för att ha ett par hemma, och ett par på jobbet.

http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/165016-akg_horlu...

Kanske finns andra återförsäljare som är billigare, men det är svårslagen kvalitet på dessa.

//Johan

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Underbar hörlur. Inte dålig på något direkt. Prova och kika på youtube videor om de.

Permalänk

Vanliga siberia duger inte eller?

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Vanliga siberia duger inte eller?

Inte om man vill ha bra ljud nej...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Vanliga siberia duger inte eller?

Sålde mina Siberia efter ett halvårs användning.. Ruskigt besviken på byggkvalitén och osköna att ha på skallen, testar du ett par Sennheiser PC 360 så kommer du aldrig vilja gå tillbaka

Visa signatur

Ryzen 1700 @ 3.9ghz | 16GB 2666mhz | Gigabyte GTX 1080 | EVGA 850w

Permalänk
Avstängd

för 1500 tvivlar jag på att du kan få en bättre lur än Sennheiser 360

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem

http://www.thomann.de/se/akg_k272_hd.htm

Hade jag köpt om jag letat hörlurar. Siberia går bort direkt pga av dåligt ljud Audio Technica går bort pga av dålig komfort. AKG K-272 HD tycker jag har både komfort och bra ljud. Men det bästa är om du kan prova så lurarna du köper sitter bekvämt på dig.

Permalänk
Medlem

När det kommer till att du ska lyssna på musik så är det på vilken nivå du vill lyssna på. Jag älskar mina PC360. Grymt bra till spel. Lyssnar inte så mycket på musik och kollar mest på serier. Lite knackig bas. Inte så djup gående.
Fast dom är framtagna för spel främst och det är vad man får. Gryma lurar med "för" bra mic. Sedan läcker dom en del pga dom är öppna. Jag bryr mig inte.

Du måste prova lurar så du vet att dom passar ditt huvud. Du kan gå till musik affär och lyssna. Köpa en separat mic för någon hundring funkar också.

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Avstängd

"Stängda" hörlurar är väl inte speciellt "bättre" än öppna va?

Permalänk

Jag kan inte ge dig några rekommendationer på vad du bör köpa, men däremot på vad du bör provlyssna.
Mina absoluta favoritlurar i "mid-end" segmentet är AKG K240 Mk2.
Rätt lika dom redan nämnda AGK 271 och 272, dock inte helt slutna.

Relativt neutral återgivning, sköna att ha på skallen, och får alla mina övriga ljudkällor att kännas otillräckliga.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Skulle föreslå Beyerdynamic DT770:s 250 eller 600ohms verisionen.
I annat fall är tex. akg 240 eller ath-m50 som nämnts tidigare i tåden bra förslag.

Inte dumt att provlyssna om du har möjligheten.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk

Älskar mina ATH M50. Sitter fantastiskt på mn skalle och har svinbra ljud, speciellt tillsammans med min FiiO. En klar rekomendation

Permalänk

Japp kolla på ATH M50

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Inaktiv

Om du är händig så skulle jag rekommendera någon Fostex T50RP mod, om du inte är ute efter mycket bas.

Permalänk
Avstängd

bas ska såklart finnas, men jag vill inte ha några hörlurar bara för bas, får ont i öronen av det, ska vara balanserat.

Annars om någon har ett par PC 360 att sälja så köper jag de gjärna.

Permalänk
Medlem

Som andra säger, ATH M50. Om de passar din skalle.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Sennheiser PC 363 fanns på CES, kanske något värt att vänta på.
Kollade upp på Webbhallen, Inet, Alina, Cdon och alla verkar har slut på PC 360.
Tror anledningen att dem är slut kan vara att dem tömmer lager för nya modeller.
Hittade en video med dem nya modellerna ifall du är intresserad.
http://www.youtube.com/watch?v=wYpmSrnvw24

Edit: Kollade igenom videon själv och där sa dem att PC 350 och PC 360 Blir ersatta av PC 350 SE och PC 363D

Permalänk
Medlem

I den prisklassen måste du provlyssna Beyerdynamic DT 770.

Permalänk

Har själv ett par Beyerdynamic DT 770 80 Ohm och är riktigt nöjd, fungerar bra både i spel och speciellt inom musik.

Permalänk
Medlem

Headset - Sennheiser PC360
Hörlurar - ATH-M50S (S för rak sladd) / Sennheiser HD598

M50 är stängda, Sennheiser öppna. För mig så har Sennheiser bäst komfort men skulle säga att det är bättre ljud i M50.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd

Det är nu mellan ATH-M50 och PC 360, hur bra är ATH-M50 för musik och spel?

dmr, vad är "rak sladd"?

när tror ni 363 kommer ut, pallar inte vänta länge, man kan vänta hela tiden för nya grejjer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loggan08:

Det är nu mellan ATH-M50 och PC 360, hur bra är ATH-M50 för musik och spel?

dmr, vad är "rak sladd"?

ATH-M50 är ju en musiklur och musik gör den riktigt bra, kan tyvärr inte svara på hur den betér sig i spel..
Problemen med komfort som nämnts, tror jag endast visar sig om man har bred skalle.

Rak sladd menas att det är en vanlig sladd, det andra alternativet är 'coiled' vilket ser ut som följande: http://imageshack.us/scaled/landing/52/cablecoiled.jpg

Permalänk
Avstängd

Siktar mest på spel, gillar självklart musik mycket om inte lika mycket som spel men bra spel lurar brukar också vara bra i musik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loggan08:

Siktar mest på spel, gillar självklart musik mycket om inte lika mycket som spel men bra spel lurar brukar också vara bra i musik.

Har hittat på Amazon att dem finns i lager, tar 2 dagar tills dem kan skicka ut.
Angående försäljning i Sverige så kunde jag inte hitta något men ifall du har tid att avvakta till slutet av veckan så kan du leta runt och kolla ifall dem finns i Sverige.
Har skickat fråga till Inet angående hörlurarna på deras tråd.

Permalänk
Avstängd

Har inte möjligheten att köpa på internet till den 25e, men jag kanske väntar tills pc 363

Permalänk

Blir lite nyfiken på sennheisers PC360 efter allt nämnande i den här tråden, tänkte att man kanske borde lyssna på dom. Men, dom verkar inte säljas av någon av dom stora ljudbutikerna? Finns mest på datorbutiker, vilket inte känns speciellt seriöst.

Finns det måhända någon annan version som är mer eller mindre samma, men inte profileras som spelheadset?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Blir lite nyfiken på sennheisers PC360 efter allt nämnande i den här tråden, tänkte att man kanske borde lyssna på dom. Men, dom verkar inte säljas av någon av dom stora ljudbutikerna? Finns mest på datorbutiker, vilket inte känns speciellt seriöst.

Finns det måhända någon annan version som är mer eller mindre samma, men inte profileras som spelheadset?

Typ Pc360= Sennheiser HD555 +mic

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Skrivet av Loggan08:

Det är nu mellan ATH-M50 och PC 360, hur bra är ATH-M50 för musik och spel?

dmr, vad är "rak sladd"?

när tror ni 363 kommer ut, pallar inte vänta länge, man kan vänta hela tiden för nya grejjer.

Jag bytade från ett par Logitech G35 lurar till ett par ATH-M50. Vilken skillnad! Ljudet är enormt mycket mer balanserat och korrekt. Spelar även BF3 med dessa lurarna och det funkar väldigt bra även där Det där med rak sladd = Du får en rak sladd. Köper du vanliga ATH-M50 får du en sladd som är spiralformad Dock är inte hela kabeln spiral utan bara en del på mitten