Intern DvD, förslag önskas!

Permalänk

Intern DvD, förslag önskas!

Hej på er Swec medlemmar!
Letar nu efter en bra DvD brännare till mitt bygge och är öppen för förslag!

Moderkort: Rampage III Extreme

Tack på förhand!
Med vänlig hälsning,
- K

Permalänk
Inaktiv

Jag skulle rekommendera en Sony NEC Optiarc AD-7261S (eller någon annan från Optiarc-serien). De är billiga och stilrena, jag gillar själv inte alla ASUS och LG-brännare med sina glansiga fronter och stora logos. Tyvärr lägger Sony ner Optiarc men det går fortfarande att få tag på dem :). Har en AD-7261S själv och den har visat sig riktigt stabil.

Permalänk
Skrivet av anon181280:

Jag skulle rekommendera en Sony NEC Optiarc AD-7261S (eller någon annan från Optiarc-serien). De är billiga och stilrena, jag gillar själv inte alla ASUS och LG-brännare med sina glansiga fronter och stora logos. Tyvärr lägger Sony ner Optiarc men det går fortfarande att få tag på dem :). Har en AD-7261S själv och den har visat sig riktigt stabil.

Tack för rekomendationer!
Märke och estetik har egentligen ingen betydelse då den enbart kommer användas ett fåtal gånger, ex att installera win8 enterprise med! (Har inte ISO filen så den kan avbildas på ett USB(?) Utan istället installations skivan med en mängd systemfiler.. )

Nog om det!
http://www.inet.se/produkt/7100568/plextor-px-891sa
Vad säger du/ni om denna ? Har tydligen OK recensioner

Med vänlig hälsning,
- K

Permalänk

Svarar med http://www.inet.se/produkt/7104250/dvd-rw-samsung-24x-dl-svar... den här
Om du endast ska använda den ett fåtal gånger så är det onödiga pengar att slänga ut...

Visa signatur

NZXT Phantom Spec.Edit. Red Stripes | MSI Z77A-GD65 | i5 3570K 4.4 GHz | Corsair H100 | Corsair Vengeance LP 1600 MHz 16 GB | R9 290 MSI Twin Frozr 4 | Samsung 860 EVO 500 GB x2 RAID 0 | Corsair RM1000x 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av Kalliniho:

Svarar med http://www.inet.se/produkt/7104250/dvd-rw-samsung-24x-dl-svar... den här
Om du endast ska använda den ett fåtal gånger så är det onödiga pengar att slänga ut...

Finner själv att Samsungs billigaste brännare funkar år efter år, det är inte ofta man använder den - men när det väl behövs så vill den alltid göra jobbet.

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vågar nästan lova dig att det inte spelar någon som helst roll vilken du väljer. Ta den billigaste med SATA bara.

Permalänk
Lego Master

Den här tjänar i mitt nybygge. Funkat för att installera Windows, ett gäng spel och lira filmer hittills. ^^

Den här funkar säkert lika bra (men tänk på att skaffa egen kabel, eftersom det är OEM) och den finns dessutom i lager.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Den här funkar säkert lika bra (men tänk på att skaffa egen kabel, eftersom det är OEM) och den finns dessutom i lager.

Kör själv på denna och den gör sitt jobb utan problem vilket är det man egentligen kan kräva av en optisk enhet i dagsläget, inte mycket spännande i det området.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem

Det är väldigt lite skillnad på dem. Har själv en Sony Optiarc som jag köpte i samma syfte. Plus att man hittar obland gamla skivor som kan vara kul att öppna. Hugg en Sony medan de ännu finns. Jag tycker inte heller om DVD-enheter med för mycket märken och skit på, vill håller helst framsidan helt svart. Sony Optiarc 7280S ligger litet under 200-lappen (en sedel som faktiskt kommer snart, suck) och enheten gör precis det du vill att den ska göra. Så länge du inte ska starta en egen fabrik för att bränna ut skivor på löpande band så kommer alla dessa enheter i denna prisklass att göra dig ganska precis lika glad. Inte så mycket att jämföra i min mening.

Sony Optiarc AD-7280S-0B:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/143311-sony_optiarc_i...

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem

Som andra har sagt så tror jag det inte spelar någon roll på en DVD enhet, är det däremot en med Blu-Ray är det skillnad, jag tar alltid den absolut billigaste man kan hitta, funkar lika bra varje gång.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Hej

Jag kan bara rekommendera lg bluray läsare
Den läser nästan allt och snabbt.
Jag har testat många senaste året då jag backar upp väldigt mycket i skivformat
Asus ,freelance mm fungerar men jag tycker dom är mycket känsligare för skit och repor
Och dessutom låter de jag testat mycket mer en lg.

https://www.inet.se/produkt/7104240/lg-ch10ls28-blu-ray-lasar...

OBS jag har ej läst tråden utan bara det du frågar om

/aragon

Skrivet av Kevin Ohlsson:

Hej på er Swec medlemmar!
Letar nu efter en bra DvD brännare till mitt bygge och är öppen för förslag!

Moderkort: Rampage III Extreme

Tack på förhand!
Med vänlig hälsning,
- K

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.