Permalänk

Skärm hjälp/Rekommendationer

Goddagens alla glada Swec medlemmar!
Nu efter julpysslet, tomtens besök, klapparna och matkoman är det snart dags att smälla in det nya året.
Och med det gäller även en personlig dator-uppgradering!
Med enastående tips tidigare, återvänder jag nu till vad som blivit ett favorit forum!

The senariot,
Du har 2,5 lax, vilken skärm skulle du köpa och värför skulle du välja just den?

Själv efter att ha grötat runt bland nära alla stora namn inom branschen har jag hittat en handfull skärmar som fastnat för ögat, men vars egentliga effektivitet kanske kan ifrågasättas. Jag talar om Design-Skärmarna från de olika tillverkarna. "Asus MX239H", "LG's IPS277L", "Dell's dell S2440L". En handfull jag anser vara en fröjd för ögat i en ressonabel prisklass. Dessa kanske dock inte är det ultimata valet i jakten, då datorn & skärmen för mestadels kommer användas i redigerings program som Photoshop, Premiere, M.f.
Program jag själv kräver har "rätt" färgåtergivning på skärmen, för ex utskrift.

Om du sedan efter att ha svarat på fråga ett skulle rekommendera en skärm för samma prisklass, 2,5 lax, med dessa krav. Vilken skulle du föreslå då? (Kan självklart vara samma som tidigare!)
• OK design
• Stabil färgåtergivning
• LED/IPS/PLS
• OK till spel (Ingen galet hög responstid

Tack och bock!
Och (på förtid) gott nytt år på er SWEC medlemmar !
Med Vänlig Hälsning,
- K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevin Ohlsson:

Goddagens alla glada Swec medlemmar!
Nu efter julpysslet, tomtens besök, klapparna och matkoman är det snart dags att smälla in det nya året.
Och med det gäller även en personlig dator-uppgradering!
Med enastående tips tidigare, återvänder jag nu till vad som blivit ett favorit forum!

The senariot,
Du har 2,5 lax, vilken skärm skulle du köpa och värför skulle du välja just den?

Själv efter att ha grötat runt bland nära alla stora namn inom branschen har jag hittat en handfull skärmar som fastnat för ögat, men vars egentliga effektivitet kanske kan ifrågasättas. Jag talar om Design-Skärmarna från de olika tillverkarna. "Asus MX239H", "LG's IPS277L", "Dell's dell S2440L". En handfull jag anser vara en fröjd för ögat i en ressonabel prisklass. Dessa kanske dock inte är det ultimata valet i jakten, då datorn & skärmen för mestadels kommer användas i redigerings program som Photoshop, Premiere, M.f.
Program jag själv kräver har "rätt" färgåtergivning på skärmen, för ex utskrift.

Om du sedan efter att ha svarat på fråga ett skulle rekommendera en skärm för samma prisklass, 2,5 lax, med dessa krav. Vilken skulle du föreslå då? (Kan självklart vara samma som tidigare!)
• OK design
• Stabil färgåtergivning
• LED/IPS/PLS
• OK till spel (Ingen galet hög responstid

Tack och bock!
Och (på förtid) gott nytt år på er SWEC medlemmar !
Med Vänlig Hälsning,
- K

I princip denna budget jag också har, och nästan samma krav(!)

Dessa tre modeller är de jag tittat mest på:
Dell u2412m
LG E2722PY
LG IPS277L

Men är väldigt osäker, känns som ett riktigt träsk med skärmar, och att alla har någon form av "svaghet".
Är också osäker på 1080p på 27" men jag tror det skulle vara bra för mig då jag ser rätt taskigt

Svårt detta, hoppas någon skärmkunnig Swec:are kan ge oss lite tips, även om jag läst i många andra trådar om detta får jag ändå ingen klarhet.

Mvh

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk

Någon som har bra förslag för dessa kriterier ?
Med vänlig hälsning,
- K