Skärmen gick sönder vid filmtittande ? :)

Permalänk
Medlem

Skärmen gick sönder vid filmtittande ? :)

Tittade film idag på datorn och plötsligt blir nedre skärmen grön/lila skumt tycker jag men fortsätter titta vidare.

stör mig egentligen inte så mycket på det men skulle vara trevligt och veta varför det blev såhär plötsligt. datorn har stått på samma bord i ca 1 månad och har inte flyttats osv...

Sen som ni ser så är "hinnan" genomskinlig så är det helt enkelt skärmen som har gått sönder pga britfällande kvalitet från HP:s sida ???

(Datorn är en HP Probook 4520s och jag kan berätta att det är guds straff till mänskligheten...)

Här kan ni se hur det ser ut http://fuskbugg.se/dl/5CRD8t/asfaf.JPG bilden är lite stor så ni får zooma ut lite

Visa signatur

Asus PQ5__XEON X5460 @ 4GHz__4x2GB Corsair Dominator 1066MHz
Giagabyte Gtx 560 TI__ Corsair RM650_Thermaltake kylare
OCZ Vertex 4 256GB__WD 1.5 TB__Antec 1200__Win 7

Permalänk
Medlem

Ta och lämna in den om du har garanti, då det är nbog inte lika lätt att testa var felet kan komma ifrån, men som det ser ut så verkar det var aatt skärmen borde vara på RMA. Har du inte garanti så är oturen på din sida.

Det ser inte ut att vara skadat av en magnet, men kan vara ifrån batteri eller att skärmen blivit varm med tiden och då den kan ha varit snedmonterad och tagit skada etc.. Gissningarna kan flöda :c

Permalänk
Vila i frid

Den där typen av skada är vanligt på bärbara med flimsiga lock där man vrider/bänder sönder skärmens elektronik - eller att ni råkat stänga locket med någonting liggandes på tangentbordet - eller att något råkat ta emot sig med handen när locket varit stängt - eller ställt något tungt på datorn. Garantiärende bör det vara iaf då det är svårt för tillverkaren att bevisa annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xieliand:

Ta och lämna in den om du har garanti, då det är nbog inte lika lätt att testa var felet kan komma ifrån, men som det ser ut så verkar det var aatt skärmen borde vara på RMA. Har du inte garanti så är oturen på din sida.

Det ser inte ut att vara skadat av en magnet, men kan vara ifrån batteri eller att skärmen blivit varm med tiden och då den kan ha varit snedmonterad och tagit skada etc.. Gissningarna kan flöda :c

Skrivet av hasenfrasen:

Den där typen av skada är vanligt på bärbara med flimsiga lock där man vrider/bänder sönder skärmens elektronik - eller att ni råkat stänga locket med någonting liggandes på tangentbordet - eller att något råkat ta emot sig med handen när locket varit stängt - eller ställt något tungt på datorn. Garantiärende bör det vara iaf då det är svårt för tillverkaren att bevisa annat.

Det känns rätt så roligt att detta händer helt random när man kollar film, jag hade förstått om jag hade haft den i väskan tagit upp den och den blivit på detta sättet.

Tycker bara att det är konstigt att den bara blev lila direkt, tur
Det är en billig dator. Annars hade man blivit skapligt sur på hp eller vem man nu ska bli sur på

Visa signatur

Asus PQ5__XEON X5460 @ 4GHz__4x2GB Corsair Dominator 1066MHz
Giagabyte Gtx 560 TI__ Corsair RM650_Thermaltake kylare
OCZ Vertex 4 256GB__WD 1.5 TB__Antec 1200__Win 7