Permalänk

Val av graffekort samt chassi

Tjena!

Jag funderar på att köpa och sätta ihop en speldator men kan inte riktigt bestämma mig för vilket grafikkort jag ska ha (inte riktigt säker på det andra heller).

Hur som helst här är en länk till min kundvagn med båda grafikkorten jag funderar på att välja, det ena är lite billigare och jag funderar mest då över hur mycket sämre det är eller om det går lika bra å köra på det. Detta samt om det funkar med det chassit till komponenterna eller om det är för litet.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2712774/2012-12-20

Tack på förhand

Haha ja glömde länka kundvagnen, lite förvirrad idag ;)
Permalänk
Medlem

Ehm, du glömde länka någon kundvagn...

Och det skulle underlätta om vi fick reda på dessa frågor:
Vad är din budget?
Vad har ditt moderkort för socket?
Vad vill du att grafikkorten ska klara? T.ex "maxa" bf3 i 1920x1080 utan lagg.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ichoosedis:

Tjena!

Jag funderar på att köpa och sätta ihop en speldator men kan inte riktigt bestämma mig för vilket grafikkort jag ska ha (inte riktigt säker på det andra heller).

Hur som helst här är en länk till min kundvagn med båda grafikkorten jag funderar på att välja, det ena är lite billigare och jag funderar mest då över hur mycket sämre det är eller om det går lika bra å köra på det. Detta samt om det funkar med det chassit till komponenterna eller om det är för litet.

Tack på förhand

någon mer än mig som är förvirrad/glömsk idag

Permalänk

Jag tror jag har de andra komponenterna som jag vill ha dem, men ja runt 7000-prisklassen ska det väl vara.
Det jag egentligen undrar mest är väl vilket graffekort som är bäst för sitt pris, samt då om moderkortet passar i chassit riktigt.

Permalänk

HD7950 känns faktiskt mer prisvärt än GTX660. http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-graphics-card-revi...

Det ligger ett par snäpp upp jämfört med GTX660.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ichoosedis:

Jag tror jag har de andra komponenterna som jag vill ha dem, men ja runt 7000 prisklassen ska det väl vara.
Det jag egentligen undrar mest är väl vilket graffekort som är bäst för sitt pris, samt då om moderkortet passar i chassit riktigt.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2712774/2012-12-20

Ser bra ut, Osäkert om kablarna räcker ända upp till grafikkortet dock..

Permalänk

Okey, även om det är superclocked och det?

Permalänk
Skrivet av Mr.Murdoc:

Ser bra ut, Osäkert om kablarna räcker ända upp till grafikkortet dock..

jasså, men moderkortet och det ska funka i det chassit väl? Hur gör man om kablarna inte räcker, förlänger?

Permalänk

Och en sak till, tror ni det bli bättre pris efter jul? (mellandagsrea)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ichoosedis:

jasså, men moderkortet och det ska funka i det chassit väl? Hur gör man om kablarna inte räcker, förlänger?

När jag kollar närmare på grafikkortet och moderkortets placering i chassit så bör PCI-Express kablarna räcka.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ichoosedis:

Och en sak till, tror ni det bli bättre pris efter jul? (mellandagsrea)

Chansen finns, vet att komplett har redan startat sin..

Permalänk
Skrivet av Mr.Murdoc:

När jag kollar närmare på grafikkortet och moderkortets placering i chassit så bör PCI-Express kablarna räcka.

Okey bra, vi får hoppas på det Men är det någon mening att vänta till efter jul isf eller det kanske inte så mkt sänkning på internet som i butiker ändå?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ichoosedis:

Okey bra, vi får hoppas på det Men är det någon mening att vänta till efter jul isf eller det kanske inte så mkt sänkning på internet som i butiker ändå?

Oftast blir det väl någon hundralapp, men med tanke på att det är den 21:a imorgon å massa helgdagar så kommer du inte erhålla dina datordelar förrän tidigast om 1 vecka ändå.

Permalänk

det här verkar vara en bra deal på ett chassi 50% rabatt. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=646592

Visa signatur

I7 13700kf | Asrock Z790 m-ITX Wifi | Noctua NH-U12A | Cooler Master Nr200P | Corsair SF 750 |OCZ Trion 240GB | Samsung 830 128 Gb | 2x 480GB Kingston SSDNow | 32 Gb DDR5 6000mhz |Asus TUF OC 3080 | Kringutrustning: Tangentbord Logitech G915, Logitech G603,Philips fidelio X2, Skärm Asus Tuf 1440p 165hz TN, AOC G2460PF 144hz

Permalänk
Skrivet av Ljunggrens:

det här verkar vara en bra deal på ett chassi 50% rabatt. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=646592

Är det jag har så mycket sämre än det då? Vad är det som skiljer i grova drag?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ichoosedis:

Är det jag har så mycket sämre än det då? Vad är det som skiljer i grova drag?

Du klarar dig fint på chassit du valt, Om du skulle köpa Corsair chassit måste du välja en annan nätdel då längden på kablarna inte kommer räcka.

Permalänk

Okey tack tack

Permalänk
Skrivet av Ichoosedis:

Är det jag har så mycket sämre än det då? Vad är det som skiljer i grova drag?

Den större skillnaden som du kommer märka av när du bygger är att det är enklare att dra kablarna på ett bra sätt och det kommer även se snyggare ut inuti lådan om man får för sig och titta in i den. Sen kan ju luftflödet vara lite bättre men ingen större skillnad skulle jag tro.

Visa signatur

I7 13700kf | Asrock Z790 m-ITX Wifi | Noctua NH-U12A | Cooler Master Nr200P | Corsair SF 750 |OCZ Trion 240GB | Samsung 830 128 Gb | 2x 480GB Kingston SSDNow | 32 Gb DDR5 6000mhz |Asus TUF OC 3080 | Kringutrustning: Tangentbord Logitech G915, Logitech G603,Philips fidelio X2, Skärm Asus Tuf 1440p 165hz TN, AOC G2460PF 144hz