Permalänk
Medlem

Sli problem

Jag stoppa i ett till grafikkort igår och datorn har hänger sig ofta nu. Innan kunde den hänga sig max en gång i veckan när man slö surfa lite, men nu hänger den sig under uppstart, surf, spel mm.
Den hängde sig väldigt mycket när jag försökte aktivera sli i nvidias kontrollpanel, men tillslut gick det.
Drivrutinerna hämtade jag från tillverkarens hemsida, är det speciella man ska ha om man kör sli?
Spelar det någon roll vilket kort som är 1 & 2? Det gamla kortet som jag har skärm kabeln i står som 2.
Jag tippar på att felet är skit bakom spakarna, har aldrig kört sli förut.

Skulle uppskatta lite tips och råd.

Permalänk
Medlem

Vad är det för grafikkort? och vad har du för watt antal på nätaggregatet? skriv lite spec om datorn så kanske man se.
1. Hänger datorn sig så du behöver stänga av den med hjälp av uppstarts knappen eller hänger den sig i någon specifik program?
2. Hur är det med värmen i dator? (dvs är det bra ventilation på datorn vad har du för chassi? ) hur många fläktar har du ?
3. Får du BSOD (Blue screen of death) Blå skärmar alltså, när problemet uppstår?

Svara på dessa frågor så ska jag se ifall jag kan hjälpa dig vidare.

MVH Stanikz.

Permalänk
Medlem

Precis.
Mer uppgifter ang datorn är ju att föredra... annars är det ju liksom att försöka svara på frågan "Hur långt är ett snöre?"

Lägg in info om hela datorn, så ska vi se om vi kan hjälpa dig.

MVH

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem

Läs signaturen vet jag!

Visa signatur

DATOR: | Intel i7 3820@4.2Ghz | Corsair H80i | AsRock X79 Extreme4-M | GTX 1070 | Corsair 16GB CL9 1600 mHz | Asus Xonar D2X | Samsung 830-SSD 128GB | FSP Aurum 750W 80+ Gold | SilverStone Temjin TJ08B-E | Seagate GoFlexPro 500GB(8 st).
Utrustning: | Corsair K90 Mekaniskt | Corsair M90 Mouse | Corsair Vengence 1500 Headset | Razer Carcharias Headset |.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stanikz:

Vad är det för grafikkort? och vad har du för watt antal på nätaggregatet? skriv lite spec om datorn så kanske man se.
1. Hänger datorn sig så du behöver stänga av den med hjälp av uppstarts knappen eller hänger den sig i någon specifik program?
2. Hur är det med värmen i dator? (dvs är det bra ventilation på datorn vad har du för chassi? ) hur många fläktar har du ?
3. Får du BSOD (Blue screen of death) Blå skärmar alltså, när problemet uppstår?

Svara på dessa frågor så ska jag se ifall jag kan hjälpa dig vidare.

MVH Stanikz.

Datorn står i sign, korten är gigabyte 460 oc och gainward 460 glh, båda 1gb. corsair tx 650 nätagg, chassiet är ett carbide 500r
2 x 120 fram, 120 bak, 200 sidan, 120 topp.
1. Datorn hänger/fryser sig, det går inte röra musen provar ctrl alt + del men de funkar inte. Håller in power knappen tills den dör. Det är inget specifikt program, det kan hända när som helst.
2. Den hinner knappt bli varm alls, korten har max kommit upp i 40-50 grader innan den hänger sig.
3. Nej inge blå skärm.

Har inaktiverat sli nu och ingen frysning än iaf.

Permalänk
Medlem

jag upplevde samma problem igår när jag skulle aktivera sli. det jag gjorde helt enkelt var att jag drog ut sli bryggan startade datorn och stoppade in sli bryggan medans jag var inne i windows efter jag gjorde det fungerade det klockrent för mig. nu är jag verkligen inte kunnig inom detta område men du kan ju testa det iallafall och se om det fungerar, lycka till!

mvh

Visa signatur

CHASSI: CM haf-x GPU: GTX 780 CPU: I5 3570K mobo: gigabyte Z77x ud3h PSU: xfx 750w RAM: 16gb 2200mhz

Permalänk
Medlem

vet inte riktigt, men är det bra att köra ett OC kort och GLH?
Det är ju olika klockor på dom. Kanske inte gör något, eller?

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem

Ok, det du behöver göra är följande.

1. Att du kör endast med 1 grafikkort i taget. Kör med den nya grafikkort enskilt i burken och inte med den gammla.
För det kan ju trots allt vara det nya grafikkortet som det är fel på (speciellt ifall minnen på grafikkortet har gått i sönder).

2. Du korstestar grafikkorten, ibland kan PCI portar också bråka i moderkortet.

MVH