Permalänk

Jailbreak ios 6?

Tja!
Undrar om någon har jailbreakat unthethered på ios 6 än? Om ni har det vad använde ni för program?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

Tja!
Undrar om någon har jailbreakat unthethered på ios 6 än? Om ni har det vad använde ni för program?

Skickades från m.sweclockers.com

Du tror det själv?...

Gissar på nån vecka till tethered och om man har tur nån månad med untethered, ungefär som när de kom med IOS 5.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Du tror det själv?...

Gissar på nån vecka till tethered och om man har tur nån månad med untethered, ungefär som när de kom med IOS 5.

Men man vet aldrig, kan ju finnas någon som har

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

Men man vet aldrig, kan ju finnas någon som har

Skickades från m.sweclockers.com

Sant, men håll koll på hemsidorna i fråga som lägger upp jailbreaksen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Redsnow verkar ha en tethered som enbart funkar till iphone4, verkar rätt buggig så de e nog bäst å vänta ett tag

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Sant, men håll koll på hemsidorna i fråga som lägger upp jailbreaksen.

Så fort det finns kommer det skrivas massor om det på Twitter/Facebook från Jailbreak-grupper. Ett bra tips är att följa dev-team eller p0isixninja (och andra team och personer som arbetar på jailbreak). De skriver gärna på twitter när de närmar sig ett jailbreak och hur det går för dem.

Permalänk
Medlem

Thethered JB finns till 3GS och Iphone 4, Unthethered kommer när dem har hittat ett säkerhetshål i mjukvaran som låter en injektera koden direkt vid boot

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk

Okej tack för alla svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohlert90:

Thethered JB finns till 3GS och Iphone 4, Unthethered kommer när dem har hittat ett säkerhetshål i mjukvaran som låter en injektera koden direkt vid boot

Jo tethered brukar ju komma rätt snabbt (redan nu då) men oftast brukar det ta nån vecka.. Hursom så är det untethered man vill ha. Klarar mig med 5.0.1 elr vad jag har tills dess. ^^

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Jag letar lite efter exploits, annars så blir det nog pod2g och chronic team ihop som kommer göra jailbreaket.
Mitt tips är att gå tillbaka till 5.1.1 untethered och spara shsh med hjälp av tinyumberella. Du vet när 5.1.1 kom ut och alla jailbreakers råkade uppdatera, dom fick lida i 1 månad och väntade på pod2g ett bra tag. Själv gick jag tillbaka till 5.1.1 eftersom jag märker inte sååå stor skillnad.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk

Telefonen (3gs) uppgraderade av sig själv. Jag hade väl glömt att stänga av funktionen för automatisk uppgradering någonstanns. Nu fungerar inte jailbreaken och det går inte att ringa med telefonen (som är låst till annat telefonnätverk). Hur ska man nedgradera? Jag har mina shsh blobs från cydia som jag tagit ner med tinyumbrella och jag har provat custom ipsw som jag gjort i redsn0w för 5.1.1. Men det fungerar inte. Jag får "Okänt fel 1600" i iTunes när jag ska återställa. Vad ska man ha i host filen för gs.apple.com? Jag har sett olika rekommendationer och provat alla dvs:

#1: Ingenting.
#2: 74.208.105.171 gs.apple.com
#3: 74.208.10.249 gs.apple.com

Vet inte vad jag gör fel. Något frustrerande...

Permalänk
Medlem

Har du gjort "Pwn DFU"?
Blir det Recovery mode loop för dig eller kommer felmedelandetr och sedan startas telefonen om?
Jag tror inte att felet är med host filen, om det skulle varit error 3194 eller något liknande så skulle det varit host filen. Men som sagt innan du återställer pröva att göra "pwn DFU mode"

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit