Experts utförsäljning kritiseras av kunderna

Permalänk
Medlem
Skrivet av moddelkaj:

Är det bara jag som tycker att alla fokusera på fel sak? 800 pers har blivit av med jobbet, konkurrensen blir sämre och alla hyenor, som aldrig satt sin fot i en Expertbutik tidigare, klagar på att hyllorna är tomma och priserna för dåliga.

Att konkurrensen blir sämre behöver inte vara någonting negativt. Vi kan teoretisera kring att detta skulle höja priserna på något sätt, men ingenting är säkert.

Folk får sparken varje dag. Går du runt och deppar över det hela tiden? Eller är du en sån som bara bryr sig om saker som står i tidningarna. Resten av världen kanske du blundar för... Om det är någon tröst så kan vi teoretisera om att dessa personer nu slipper sina tråkiga butiksjobb och kan göra det de alltid drömt om istället. Antagligen större sannolikhet för det än att experts konkurs leder till minskad konkurrens och högre priser, som jag antar att du menar är det negativa.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Det är såååå synd om kunderna, tänk vilken good-will Expert går miste om när de håller på såhär.

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Många blev nog väldigt "sjuka" idag av okänd anledning.

Ungefär samma som att vid lansering av iPhone 5 var det väldigt många 3:or och 4:or som blev stulna och tappades.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

"Expert på hög prissättning"

Permalänk
Avstängd

"KONKURS - Vi är vad vi heter"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läkarn:

Men köp din telefon på cdon då, pucko.
Det är ingen som tvingar dig att gå dit. Expert har alltid varit dyrare så det är la klart att deras rabbater in blir så MINDEBLOWING som folk trodde.

Jag kom ifrån Expert i skövde med en blueray spelare, hdmi kabel och en as nice musmatta för 800kr, klagar inte.
Folk som blev lack på att inte hela utbudet fanns där när det kom in. Jag kom till expert 10 när de öppna och kom in i butiken två timmar senare, under hela den tiden strömma det ut folk med både en och två tv-apparater var. Klart som fan att dem tar slut.

Det där var inte snällt...

Visa signatur

Kul att du läser det här! Du andas nu manuellt.

Permalänk
Medlem

Mängden "Holier than thou"-attityd som många har i denna tråden äcklar mig.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Nu är det bara Siba kvar efter Onoff och Expert sen har vi bara dom stora vargarna kvar på marknaden och då kommer priserna trissas upp sakta men säkert.

Och komplett och cdon och tretti och pixmania och hundratalet andra webbshoppar.

Finns inte en chans priserna kommer gå upp.

Visa signatur

[Atari 400|600XL|800XL|XEGS|ST|STe|Mega ST|Mega STe|Portfolio][Commodore VIC20|64|116|128|+/4|8032|Amiga 500|Amiga 1200][BBC Micro][Sinclair QL|ZX81][TI 99/4A][Sord M5][Spectravideo 328|728][Cambridge Z88][ABC80][MFP-II][IBM RS/6000 59H][Apple LCII][Zaurus SL5000D][PDP 11/34][...massor av bråte...]

Permalänk
Medlem

helt klart dåligt , stod utanför och sedan när man lyckades ta sig in så var det bara "så kallat 25% rabatt" jag tyckte ej det var särskilt dyrt och vänd efter 3 minuter efter att ha sätt ett par varor , mycket dåligt .

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Det finns fortfarande så många butiker och anställda som behövs för att tillgodose marknadens behov. Det är denna konkursen ett bevis på.

Permalänk
Medlem

Ingen som jobbar på Fredagar längre?

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läkarn:

Men köp din telefon på cdon då, pucko.
Det är ingen som tvingar dig att gå dit. Expert har alltid varit dyrare så det är la klart att deras rabbater in blir så MINDEBLOWING som folk trodde.

Jag kom ifrån Expert i skövde med en blueray spelare, hdmi kabel och en as nice musmatta för 800kr, klagar inte.
Folk som blev lack på att inte hela utbudet fanns där när det kom in. Jag kom till expert 10 när de öppna och kom in i butiken två timmar senare, under hela den tiden strömma det ut folk med både en och två tv-apparater var. Klart som fan att dem tar slut.

Dvs du köade 2 timmar för att köpa nått som du kunde hittat för samma pris på tex webhallen?

Visa signatur

Asus P6T SE. Intel i7 920 @ 3,5ghz Antec 620 h20. 12 GB 1333/1600 kingston/corsair. Asus GTX 660Ti DCII OC. Samsung 830 128 gb. Be Quiet Dark Power Pro 650w. Benq XL2410T 120hz.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av triDave:

Kanske inte är en konkurs utan bara en JÄVLIGT smart PR-kampanj

LMAO

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av triDave:

Kanske inte är en konkurs utan bara en JÄVLIGT smart PR-kampanj

Precis vad jag också tänkte xd

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Jubileumsmästare

Tyckte "Super rean" sög över lag. Men efter liten stund i butiken hittade jag en fin sak. Ett par SMS by 50 hörlurar för med 50%. Och då gick de inte att låta bli. Så ett par SMS för 1200:- tycker ja inte är allt för dåligt

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Medlem

wahahahahha vilken FAIL till utförsäljning!
ja inte undra på att de konkar!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corran:

Och komplett och cdon och tretti och pixmania och hundratalet andra webbshoppar.

Finns inte en chans priserna kommer gå upp.

Men du drar upp internetsidor, Expert hade en massa fysiska butiker och nu är dom borta för alla går inte och handlar på nätet så dom kan höja dvs Elgiganten och Mediamarkt för dom har ju kört på att gå med förlust och sälja billigt men det är ju bara för att få bort övriga konkurrenter på butiksfronten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrwhite:

Fattar ju vem som helst att dom anställda redan fått köpa det som är värt att köpa innan kunderna med bättre rabatt än kunderna...

Med all rätt kanske...(?!) Vem hade inte gjort det som anställd?

Permalänk
Medlem

Den bilden är tragisk på något vis...

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Nej, OnOff hade riktigt bra priset.
TV Apparater gick i vissa fall för HALVA priset mot vad dom gick på internet och butiken på andra sidan parkeringen.
Laptops gick för bra kampanj priser med.

Så vet inte vad du vill säga egentligen?..

@Topic

Expert, Expert är skit förvånar mig inte det minsta att dom inte kan sänka priset tillräckligt lågt fastän dom konkat.
Gött att bli av med dom.

Då måste det varit skillnad på OnOff butikerna, för den i Södertälje var totalt inriktad på höga priser och INGEN service. Varje gång jag var i butiken fanns det bara en som satt i kassan och en som försökte hjälpa alla kunder samtidigt som den plockade upp varor. Sen kunde man gå till elgiganten brevid och få allt 20% och någon personal att fråga som hade lite mer tid än den på OnOff.

Sedan tog expert över i Södertälje, vet inte hur deras service för jag gick aldrig in eftersom det var skit dyrt.

Visa signatur

- Man kan ju citera, eller skriva till tomma intet. -

Permalänk
Medlem

Köa i flera timmar till en rea känns fel, står du inte bland de 25 längst fram så får du troligtvis inget du vill ha ändå. Människors snålhet är fantastisk ibland, stå och frysa i flera timmar för en rea föredras framför att jobba några timmar extra. Det var faktiskt några från mitt arbete som slutade några timmar tidigare för att kunna köa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skäggig legend

Jag står i åkersberga, bara för kul. Ska se om det finns någon sladd ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Uppsala har stängt för dagen
Åker till Alina och köper en Define R4 istället

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Var intresserad av en TV och med rabatten och 10% extra man fick av butikschefen så vart det samma pris som en annan butik har!
Dessutom när jag frågade om man får den för ytterligare 500kr billigare så tar jag den direkt då en annan har samma pris fick man bara ett surt svar i form av "ta det eller stick".
Hade inte ens låtit sur eller så, alltid trevlig då jag vet hur det är att jobba i butik.
Dåligt av dom enligt mig.
Dock köpte jag en router och headset då det var 50% på dessa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Jag står i åkersberga, bara för kul. Ska se om det finns någon sladd ^^

Jag med! Står i kön till kassan!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Stämmer inte helt. Det går bra att ha höga priser om man samtidigt erbjuder bra service. Butikerna får helt enkelt välja, antigen bra priser eller bra service för det finns helt klart en marknad för båda. Bra priser är svårt att konkurrera med om man har fysiska butiker då det är så väldigt mycket billigare att sälja på internet. Bra service är däremot svårt på internet. Expert försökte kombinera dålig service med höga priser och då har man inte på marknaden att göra. Alla som gnäller om mindre konkurrens har helt enkelt fel eftersom Expert inte var med och konkurrerade. Deras konkurs är ju för övrigt en direkt följd av att det är konkurrens på marknaden. Det går inte att ha er heliga konkurrens utan att företag då och då slås ut för att deras affärsmodell inte håller. Sen kan alla ta av sig foliehatten för priserna kommer inte höjas bara för att det bara är Elgiganten och Mediamarkt kvar eftersom börjar de höja priserna kommer ett nytt företag in och ser till att sänka priserna igen. Det är så marknaden fungerar. Så sluta plocka delar av marknadsekonomi.

.

Service i butik, personlig service såsom köpråd och att en säljare ska stå och babbla om vad en produkt har för egenskaper är ett dödsdömt och helt onödigt koncept. De få kunder som kräver detta betalar i längden inte vad de anställda säljarna kostar. Oavsett om det vore rena yrkesexperter inom sina områden vi talar om, foto/tv/data etc.

Ingen kräver en kunnig säljare idag. Kunden kollar nätet, recensioner, gör egna produktjämförelser och jämför teknisk prestanda på egen hand.

Frågar du mig så tror jag att en elektronik butik idag är som mest framgångsrik om de har en lättöverskådlig utställningslokal där alla fakta om de dyra och avgörande produkterna presenteras, tv/datorer/kameror/vitvaror. Sen så har de en kassa och bakom den ett lager + 2 eller 3 anställda som jobbar i kassa och att hämta från lagret.

Service tillhör tiden långt innan 2012.

En personlig reflektion.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Skrivet av Sgt. Stinger:

Jo men vad ska vi göra? Ska staten gå in och stötta Expert eller? Så här fungerar en marknadsekonomi, är nån annan billigare så handlar folk där. Det man skulle kunna anmärka på är att både Mediamarkt och Elgiganten gör förlust med flit, för att döda andra företag. Detta borde enligt mig i alla fall undersökas om man skall lagstadga mot. Å andra sidan måste de ju ta väldigt stora vinster sedan när de är "herre på täppan", och då blir det möjligt för uppstickare att ta sig in på marknaden. Min gissning är att Mediamarkt och Elgiganten inte kommer sluta före en av de är i KK, då det är de som är störst.

En annan fråga är också om näthandlarna gör samma enorma förluster eller om de bara tittar på från avstånd och skrattar lite medans de bygger krigskassa...

Jo, jag vet hur en marknadsekonomi funkar, men jag tycker bara det är lite trist att folk förväntar sig att hyllorna ska vara fulla med nya, billiga varor när många inte ens vet hur insidan av en Expertbutik sett ut innan. Självklart säljs det mesta till franchisebutikerna i veckan, och det som blir över får konsumenterna slåss över. Samma sak vid mellandagsrean, det är aldrig några nya saker som står på hyllorna där heller. Det är gamla saker med röda prislappar!

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Skrivet av XHI:

Jag står i åkersberga, bara för kul. Ska se om det finns någon sladd ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Åkte förbi där var en kö, så orka inte gå in, fanns det något bra?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

var förbi min lokala expert tänke att det inte kunde vara så stor kö här uppe och jag skulle bara ha en snabb titt, säkert en timme plus för att komma in. vände om direct min tid är bättre använd till annat än att försöka spara nån krona.

en av min mors anställda var in dock före arbeta kväll och hade pratat med folk, dom hade tagit ledigt en dag för att se vad dom kunde spara >_> för fan ta bara ut den dagen in penga ersättning istället och köp samma tv etc. på media market. något som jag fann ännu roligar var att många av priserna vart dom slagna på av web butiker enligt han XD

Permalänk
Medlem

NÅGON som har fyndat?