AMD genomför nya prissänkningar på FX, A, och Phenom II-serierna

Permalänk
Melding Plague

AMD genomför nya prissänkningar på FX, A, och Phenom II-serierna

Billigare processorer står på dagordningen när AMD genomför omfattande prissänkningar på i stort sett hela sortimentet för stationära datorer, i vissa fall med så mycket som 20 procent.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Trevligt!

Permalänk
Medlem

gött

Permalänk
Medlem

Sweet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Kul att se

Att dem sänkte PhenomII Serien känns konstigt...finns väl väldigt få Phenomprocessorer att få tag på?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

alltid lika trevligt med billigare komponenter.

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem

Börjar bli dags att förverkliga "drömmen" om en gäst speldator.

Permalänk
Medlem

O ja som beställde en 3670K igår.. -.-

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk

Nu kanske jag tar och uppgraderar en av mina gamla burkar här hemma

Permalänk
Medlem

8120 fick en ganska sparsmakad minskning, men det känns som den är mest tänkbara cpun från amd man kan göra en billig spelmaskin utav.

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem

går verkligen AMD fortfarande med vinst?

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk

Behövdes

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Tror fortfarande inte det är tillräckligt för att Intel-fanboys ska gå över till Amd.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Börjar bli dags att förverkliga "drömmen" om en gäst speldator.

Detta är något jag har funderat på jag med. Tänkte eventuellt sätta ihop en lite "billigare"(med detta menar jag förstås en burk som fortfarande klarar BF3 på åtminstone high i 60 fps) burk som kan stå vid sidan om. Vore asnajs att ha om man har en polare över!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Tror fortfarande inte det är tillräckligt för att Intel-fanboys ska gå över till Amd.

hater's gonna hate.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Problemet med AM3+ moderkorten är att de kostar lika mycket som de billigare processorerna om man inte väljer en av de dyrare.

Chipset 970 etc.

Deras gamla Phenom 955/965 serie presterar nästan/lika bra som deras Fx 4100/4170 etc samt har billigare moderkort till budgetbyggen.

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem

Då är det alltså officiellt från AMD att bulldozer är misslyckad då Phenom II är dyrare

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X - Sapphire RX 5700 Pulse - MSI Gaming Edge x570 WiFi - Corsair Vengeance LPX Black 32GB - Noctua NH-D14 - Fractal Design Define R3 Black Edition

Permalänk
Medlem

Intressant med en turbofunktion som ökar 100MHz.. Eller mindre än 3% ökning. Varför inte bara strunta i det då? Själv väntar jag fortfarande på Trinity till nästa HTPC med lätt gamingkapacitet.

Edit: Syftade på den nya processorn alltså.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Synd bara att värmeutvecklingen på AMD FX-8150 och 8120 är så jävla hög, annars hade det varit ett intressant alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Tror fortfarande inte det är tillräckligt för att Intel-fanboys ska gå över till Amd.

Fast det underlättar verkligen för de som inte kan lägga allt så mycket pengar på prestanda.

Permalänk
Entusiast

Jäklar vad attraktiv AMD Phenom II X4 965 BE blir nu då, 20% mindre när den redan var ett kap

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Jag som nyss köpte en AMD Phenom II X4 965 för 3 veckor sen :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Tror fortfarande inte det är tillräckligt för att Intel-fanboys ska gå över till Amd.

Måhända inte ens tillräckligt för att få Amd-Fanboys att gå över till Amd.

Hade väldigt gärna sett att AMD kom in i leken igen när det gäller desktopprocessorer.

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Jäklar vad attraktiv AMD Phenom II X4 965 BE blir nu då, 20% mindre när den redan var ett kap

955BE lär väl vara det bättre kapet om man vill överklocka. samma chip som 965 och jag har då aldrig hört talats om en 955 som inte når minst 3,8 (klockar till samma nivå som 965). En 955BE klarar alla spel upp til 19x10 idag utan problem, så det är mycket processor för pengarna

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt, får se när jag köper stationär - kanske blir en AMD då.
OT: Artikeln ska väl ändå heta AMD genomför nya prissänkningar på FX, A, och Phenom II-serierna? Heter AMD genomför nya prissänkning på FX, A, och Phenom II-seriernajust nu.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt med prissänkningar

Bulldozer är rätt hyfsad i spel/program som utnyttjar mer än fyra kärnor, hoppas vi ser fler spel som gör det

Permalänk

Vad trevligt, går i köp tankarna på en liten Liano burk sen länge och detta gör det inte mindre lockande

Permalänk
Medlem

AMD prispressar ju iaf sina grejer!

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom Rosa | MB: ASUS M5A99FX PRO R2.0 | CPU: AMD AM3+ FX-8120 @ 4,1 GHZ | CPU Cooler: Corsair H80i @2x Akasa Viper Fläktar | GPU: CrossfireX @MSI R7970 Lightning 3GB+HIS IceQ Boost Clock HD7950 3GB | Ram: Crucial DDR3 BallistiX Tactical 1866mhz 9-9-9-27 8GB (2x4gb) | PSU: Enermax Maxrevo 1200W | Hårddiskar: OCZ Trion SSD 480GB | Western Digital Caviar Black 1TB

Permalänk
Medlem

Jag brukade vara ett större AMD fan sedan dess tidigare dagar, speciellt athlon serierna, gillade märket i sig även fast dem inte presterade så bra med Phenom på senare åren. Men i dagsläget när jag ska inhandla en CPU eller tipsa någon om CPU. Jag glömmer nästan bort att AMD fortfarande existerar.

Permalänk

Gött med billigare proppar ungarna och frugan kan nog behöva et par 4 core cpus hehe. Kanske läge för amd att kanske överväga att släppa nya phenom proppar

Visa signatur

Phenom II X6 1090T BE, GA-790x-ud3p, 8gb Corsair XMS2 800Mhz, Radeon R9 270x, 120gb Kingston HyperX Fury, 500GB Seagate, 2TB Seagate.