Teknikdemo visar nyheter i Cryengine 3

Permalänk
Medlem

Tycker det såg riktigt fint ut!
Men det jag skulle uppskatta ännu mer, är om det hade varit i stort sett en helt förstörbar värld, hade varit grejer det.
Sen är jag rädd för att Crysis 3 kommer att kännas för linjärt, inte så jätteförtjust i just det linjära i Crysis 2.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Ljussättningen ser betydligt bättre ut än BF3.

En sak stör mig det är att Crytek har lovat/ändrat sig jämt om det ska komma till Wii U, jag menar Wii U är betydligt kraftfullare än nuvarande konsoler hur kan då Crysis 3 vara lovad till PS3 och X360 fast Wii U är kraftfullare?

Min åsikt är att Crytek tycker nog att Nintendo inte passas till såna här spel.

Det har det aldrig gjort men det skulle inte vara helt fel och få använda GamePad:en och spela ett sånt här snyggt spel.

Kan väl annars vara så att Crytek vill invänta och se hur det går för Wii U. Ifall det går bra för den och dess användarbas ökar stadigt, då kan vi nog förvänta oss ett Crysis 3 till den.

Jag hoppas att man kan använda DX11 men ha samma inställningar som i DX9/DX10/10.1 , för prestandaförbättringarna. Störde mig på Crysis 2, där prestandan i DX11 var sämre fastän man inte höjde de andra inställningarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

Jag hoppas att man kan använda DX11 men ha samma inställningar som i DX9/DX10/10.1 , för prestandaförbättringarna. Störde mig på Crysis 2, där prestandan i DX11 var sämre fastän man inte höjde de andra inställningarna.

Vet du varför det var så?

För vartend alitet objekt, inkluderat sådant som inte syns på banan likväl som nästan helt fyrkantiga modeller var tessellererade en miljard gånger om ungefär.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Snyggt.
Men jag undrar när man får höra mer om Euclideon (Unlimited Detail)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Vet du varför det var så?

För vartend alitet objekt, inkluderat sådant som inte syns på banan likväl som nästan helt fyrkantiga modeller var tessellererade en miljard gånger om ungefär.

Man kunde stänga av tesselleringen, DX11 presterade ändå betydligt sämre

Permalänk
Medlem

Det var ta mig fan den snyggaste grodan jag har sett , kissade lite.

Visa signatur

| Motherboard : AsRock Fatal1ty Performance | CPU : i5 3570k | PSU : Corsair HX 650 | | Ram : 8GB 1600 Corsair
| GPU : Gigabyte GTX 670 : 1107 / 1700 | Ram : 8GB 1600 Corsair | SSD : Samsung 128gb | HDD : WD 1TB | R4| AKG K702 | Qpad Mk-50 | Deathadder 2013 | Samsung 27'' 120hz| Asus Xonar STX

Permalänk
Medlem

Cryengine 3 imponerar, men Crysis 3 gör det inte tyvärr. Ge oss ett spel som Crysis 1 och Warhead, dvs ett rent PC spel.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

Kan väl annars vara så att Crytek vill invänta och se hur det går för Wii U. Ifall det går bra för den och dess användarbas ökar stadigt, då kan vi nog förvänta oss ett Crysis 3 till den.

Jag hoppas att man kan använda DX11 men ha samma inställningar som i DX9/DX10/10.1 , för prestandaförbättringarna. Störde mig på Crysis 2, där prestandan i DX11 var sämre fastän man inte höjde de andra inställningarna.

Vill minnas det var just Crysis 2 som i början krävde DirectX10, men som någon hackade bort det kravet för och körde på DX9 med exakt samma visuella upplevelse? Mycket bluff och båg ibland

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

ser snyggt ut hoppas spel känslan är lika snygg o bra story!

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

best frog ever

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Dom där polygonerna kommer nog ta död på mitt grafikkort.. Fin groda i allafall!

Permalänk
Medlem

Oo Jag vill ha en ny dator!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Det är oerhört snyggt, det förnekar jag inte.
Men det ser aldrig realistiskt ut. Oerhört detaljerat rakt igenom, men man kan aldrig riktigt missta det för en verklig scen, vilket är lite synd.
Tycker att de ska lägga ner den avancerade lenseflaren (se även BF3), visst ser det ut som att titta genom en skärm, men det distraherar bara.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem

Förstörbara miljöer skulle vara riktigt coolt men tyvärr klara nog inte dagens datorer av det med en sån grafik som CE3 verkar kunna prestera. Men de kunde gärna dragit ner lite på effekterna och haft förstörbara miljöer istället...... mmmm quad rocket launcher

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Avstängd

Suck.....nu kommer man höra alla konsolfanboys...öh!...ps3'an maxar lätt crysis 3 !

Att dom säljer detta vackra spel till dessa dåliga konsoler drar bara ner PC tycker jag..

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Förstörbara miljöer skulle vara riktigt coolt men tyvärr klara nog inte dagens datorer av det med en sån grafik som CE3 verkar kunna prestera. Men de kunde gärna dragit ner lite på effekterna och haft förstörbara miljöer istället...... mmmm quad rocket launcher

+1

Fattar inte att inte spelen satsar mer på verkliga miljöer som går sönder precis som DICE gjort. Har man spelat ett spel där miljön påverkas verklighetstroget blir alla andra med "bild"-miljöer ganska tråkiga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Vill minnas det var just Crysis 2 som i början krävde DirectX10, men som någon hackade bort det kravet för och körde på DX9 med exakt samma visuella upplevelse? Mycket bluff och båg ibland

Det är för att, åter igen, Direct 3D endast är ett API. Du behöver inte den senaste DX versionen för att göra ett spel snyggare än ett annat. Ett DX9 spel kan göras 10 gånger snyggare än ett DX 11 spel om du bara jobbar lite för det. Exakt samma sak gäller för OpenGL.

Förresten MS fanboys, OpenGL har haft Tesselation API i över 3 år innan DX såg skymten av det. Ni skulle kunnat ha haft sådana här spel flera år tidigare men icke, konsoler och den ständiga hypen på DX kom tydligen ivägen.

*SUCK*
Vad som också är trist är väl att nu när denna, egentligen gamla, teknik faktiskt verkar visa sig, så kommer ingen att använda den endå.
Jag förlorade tron på att spelgenren skulle utvecklas för länge sedan.

Visa signatur

[i]Those who don't understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly. – Henry Spencer [/i]
[i]“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs,
while the Universe is trying to create bigger and better idiots.
So far the Universe is winning.”
[/i]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kira9204:

Det är för att, åter igen, Direct 3D endast är ett API. Du behöver inte den senaste DX versionen för att göra ett spel snyggare än ett annat. Ett DX9 spel kan göras 10 gånger snyggare än ett DX 11 spel om du bara jobbar lite för det. Exakt samma sak gäller för OpenGL.

Jag är fullt medveten om vad både OpenGL och DirectX(inkl sub-delar) är, det var dock inte poängen. Faktum var dock att speltillverkaren påstod att DX10 var ett krav, när det i själva verket inte alls var fallet utan bara ett påhittat krav. Dvs de körde med ful-taktik och ljög om kraven för att försöka sälja DX10 och dess möjligheter.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Ni som köper det på release kan ju hojta till om det är ett pc-spel eller ännu en sur portning som man inte vill ta i med tång.

Tror konsolägarna också vill veta om det blir en till dålig PC port som Crysis 2.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Inte särskilt realistisk grafik. Påminner mig faktiskt om Guild Wars.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limo:

Det är oerhört snyggt, det förnekar jag inte.
Men det ser aldrig realistiskt ut. Oerhört detaljerat rakt igenom, men man kan aldrig riktigt missta det för en verklig scen, vilket är lite synd.
Tycker att de ska lägga ner den avancerade lenseflaren (se även BF3), visst ser det ut som att titta genom en skärm, men det distraherar bara.

Verkligen. Extremt överdriven flare är sjukt störigt i spel. Väldigt verklighetstroget också. Brukar få sjuk lens-flare i ögat så fort solen är framme...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

Är faktiskt inte imponerad. Ogillar den motorn, det var snyggt när första crysis kom, men tycker personligen att det är onoterbar skillnad, åtminstone om man jämför BF BC2 och BF3 (är inget fan av BF3 men..)

Agreed, tycker alla Crysis fortfarande ser likadana ut i det stora hela. Skillnaden mellan BC2 och BF3 var mindblowing, men crysis grafiken har aldrig varit populär i mina ögon sen BC2 och BF3 kom.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Grodan är det som man köper Crysis 3 för

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X - Sapphire RX 5700 Pulse - MSI Gaming Edge x570 WiFi - Corsair Vengeance LPX Black 32GB - Noctua NH-D14 - Fractal Design Define R3 Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Snälla strunta i konsolerna och köra bara PC

Skrivet av formerself:

Tänk om man gjorde spel för enbart PC...

Ja, och sen blir det inga mer spel för att man fick in för lite pengar.

Hurra!

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av illusi0n:

Ja, och sen blir det inga mer spel för att man fick in för lite pengar.

Hurra!

Usch du är en sådan person......du vet att PC drog in mer pengar än Ps3 gjorde ;)...Och under 2013 kommer PC vara den ledande säljplattformen i Spelmarknaden. Så ja vi kommer att se exklusiva spel till PC

Så sluta snälla.

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk

Gillar detta, även om EA för majoriteten av sina utveckare åt fel håll, och det resulterar i sämre spel, uppenbarligen. Sista punkten i trailern vill jag verkligen se mer av!! Toad Tech :3

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Såg fint ut, frågan är ifall det är lika fint inuti själva spelet.
Blev fatkiskt lite impad men tycker inte att priset på spelet kommer vara värt det, cirka 400 kronor för lite uppgraderad grafik och dåligt spel, crysis 1 var grymt eftersom det var en annorlunda sandbox. Crysis kändes ju bara linjärt.
Själv tyckte jag inte om det i alla fall.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk

Imponerade, men för vad utlovas detta? Eftersom de gör Crysis 3 till ruttna konsoler så måste kompromisser göras. Hoppas på en stor skillnad mellan PC och konsolversion den här gången.

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Jag är fullt medveten om vad både OpenGL och DirectX(inkl sub-delar) är, det var dock inte poängen. Faktum var dock att speltillverkaren påstod att DX10 var ett krav, när det i själva verket inte alls var fallet utan bara ett påhittat krav. Dvs de körde med ful-taktik och ljög om kraven för att försöka sälja DX10 och dess möjligheter.

Microsoft ville sälja Windows Vista inget annat. Bara titta på DirectX 9 och DirectX 10 comparison som Microsoft tog upp där de tar upp Halo och Crysis som direct comparison mellan APIn

http://www.joystiq.com/2009/05/22/dubious-marketing-microsoft...

Troligen kommer liknande hända med Windows 8 och kommande versioner av Windows.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.