Firaxis ger: Nytt turbaserat Xcom-spel - XCOM: Enemy Unknown

Permalänk
Medlem

Ny trailer:

Permalänk
Medlem

Ser väldigt lovande ut. Gillar iden de använde för basbyggandet, med myrfarm-stil på basen.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Apropå nåt de sa i videon;

"Cover" dvs skydd. Nu har kanske mitt minne av originalet sammanblandats med kopiorna (som ufo:AI) men visst blev man svårare att träffa bakom skydd som fönsterkarmar/höbalar eller soptunnor?

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem
Skrivet av A7V:

Apropå nåt de sa i videon;

"Cover" dvs skydd. Nu har kanske mitt minne av originalet sammanblandats med kopiorna (som ufo:AI) men visst blev man svårare att träffa bakom skydd som fönsterkarmar/höbalar eller soptunnor?

Det finns inget i träff-uträkningarna som använder skydd på något sätt, dock så kan ett skott som inte träffar perfekt fortfarande träffa målet om avvikelsen är tillräckligt liten, i dessa fall så kan skydd fungera då avvikelsen kan placera skottet i skyddet istället för i dig.

Hoppas att det går att stänga av den där action cam eller vad den nu hette. Kul i fem minuter men sedan känns det som den bara kommer vara i vägen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Jag älskar mina kill-cam shots i Skyrim och ser fram emot fler i nästa patch. Så hoppas de fungerar i XCOM också. Kul grej som ger lite mer glory/film-känsla. Så länge de inte är för ofta, samtidigt som de är snabba, tycker jag de är bra.

Permalänk
Medlem

Rock, Paper, Shotgun snackar lite med Firaxis om baser, ammo och skills.
http://www.rockpapershotgun.com/2012/03/28/firaxis-talk-xcom-...

Permalänk
Medlem

DETTA blir min... Starka drog... Stora beroende.... Min undanflykt bort från världen!
Gud vad jag kommer att lira Xcom när det här kommer ut!
Gammal die hard Xcom fan!

Permalänk
Medlem

Det har kommit en del info om spelet, här är iaf några nya screenshot:
http://www.eurogamer.se/articles/2012-04-13-nya-bilder-fran-x...

Permalänk

Jag gick in på Wikipedia, såg att det var multioplatform. Inga höga förhoppningar precis.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Artikel om alien "floater" som visar hur den ser ut i nya Xcom
Exclusive Reveal: XCOM Enemy Unknown's Floater Re-Imagined

Citat:

Looking like somewhat of a cross between the Strogg from Quake 2 and the Genie from Disney’s Aladdin comes the horrific new re-imagining of the alien (and somewhat unfortunately-named) Floater. Originally debuting in UFO: Enemy Unknown’s 1994 release, the Floater has been drastically overhauled from its traditional appearance of a weird pink alien slathered across a floating orb, to a monstrous cyborg powered by a pair of twin back-mounted jets.

Death & The Muton: Fireaxis on Xcom Fatalities & Floaters

Permalänk
Medlem

Rock, Paper, Shotgun fortsätter intervju och talar om bland annat Xenonauts och Kill-cam (som är optional)
http://www.rockpapershotgun.com/2012/05/05/firaxis-on-xcom-vs...

Permalänk
Medlem

Ny video släppt:

Permalänk
Permalänk
Medlem

Uppföljande artikel till artikeln från rockpapershotgun i ovanstående inlägg: Hands On: Enemy Unknown Part 2

Ytterligare en artikel från RPS: Xcommunication: XCOM - Enemy Unknown Interview

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ny E3 trailer:

Permalänk

Nu känns det som om hösten är räddad

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Nu har en bild på det DLC packet, the Elite Soldier Pack, som de som förhandsbeställer Xcom Enemy Unknown släppts:
2K Unveils XCOM: Enemy Unknown Elite Soldiers

Permalänk
Medlem

Någon som har hittat en butik som säljer Special Edition? Jag hittar den bara på Webhallen och de vill ha 899:- för den... MSRP i USA är $59.99! Kan det vara direkt import?

Permalänk
Medlem

Ca 1h spelande genom 2 uppdrag: Enemy Yours: Watch An Hour Of The XCOM Remake

Permalänk
Medlem

Oj vad man vill ha detta! Synd de inte planerar släppa det till Wii-U. Hade nog fungerat perfekt med den nya handkontrollen.

Permalänk
Medlem

Det har kommit en del nya videos från Pax Prime. Denna gång, för första gången med spel med PC versionen:
Spel interface:

Multiplayer spelande:

Sedan ytterligare en relativt ny trailer:

Intervjuv med Jake Solomon:

Permalänk
Medlem

40 timmars spelande med en preview version av spelet:
Hands-On: Forty Hours With XCOM

En sista intervju med Jake Solomon:
XCOM Enemy Unknown: The Final Chatdown

Och slutligen en video från Pax Prime 2012:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enkal:

Någon som har hittat en butik som säljer Special Edition? Jag hittar den bara på Webhallen och de vill ha 899:- för den... MSRP i USA är $59.99! Kan det vara direkt import?

699 tar de nu. Komplett verkar ha fått in det för 549 igen. Hade 5 ex på väg in men de sålde slut så de har lagt upp det igen. Står inget omo förbokningserbjudande, men antar att det gäller där också.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mums, gav mersmak detta. shut up and take my money

Permalänk
Moderator
Testpilot

Demot var ju ingen höjdare direkt...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Jag blev besviken av demot. Man känner verkligen konsolifieringen igenom hela demot and I do not like it =(

Permalänk
Medlem

Jag gillade demot. (Konsol-)Kontrollerna är ju sjukt märkliga på PC men jag tror att man kommer att glömma det efter att ha spelat ett tag.