Hur många Smartphones har du förstört ?

Permalänk
Medlem

Inte en enda, bara någon gammal "dum" mobil för herrans många år sedan.

Jag har hållt på att ta sönder Sony Ericsson telefoner när man flashade in mjukvaran hit och dit och de var stendöda några gånger osv men det ordnade sig till slut. Samma sak med ett par Motorolor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Har du skydd eller utan? Annars räknas det inte x)

menar du skal eller plastfilm?

plastfilm har jag iallafall på min 4S, men aldrig skal

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Ingen.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem

Inget illa gentemot just den smartphonen på bilden utan mer tänkt sett överlag så är dagens smartphones sämre än gårdagens mobiltelefoner inom hållbarhets aspekten.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

4 telefoner, 8 år. Tappat telefonen möjligen 4 gånger. Trampat på dem fler gånger dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Är det bara jag som inte tappar mina telefoner eller?

Undrar detsamma och då anser jag mig själv ha dålig grovmotorik.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Hade en iPhone 3GS, aldrig tappat den. Har en iPhone 4S nu, samma med den, aldrig åkt i backen!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk

Hade en iPhone 3GS som jag ramlade i vattnet med.

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Permalänk
Medlem

Har inte förstört någon av mina telefoner , måste nog ha tappat dem i golvet över tusen gånger men ändå har dom alltid lyckats klara sig. Har inte ens half en sprucken skärm någongång

Visa signatur

Dator: AMD Phenom II X6 1055T 2,8GHz | 8 GB DDR3 Ram | 40GB Intel SSD | 2TB Western Digital |NZXT Vulcano | 650W Corsair PSU | Nvidia Geforce GTX 560 Ti 1 GB |

Konsoler: NES | SNES | N64 | Gamecube | GBA MICRO | Wii | PSOne | PS2 | PS3 | XBOX | XBOX360 |

Permalänk
Medlem

Har en HTC Desire sedan 1½år tillbaka, varit med om det mesta utan skydd, fantastiskt hållbar.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk

Min Nokia N8 försvann under kraftig alkoholpåverkan, saknar den telefonen, otroligt jävla rejäl. Den hann besöka diverse klinkersgolv och asfalt under sin livsperiod, utan tecken på skador. Folk säger att Lumia 800an är rejäl, som jag har nu.

En Lumia 800 är bara jävla rappel och fladder jämfört med en N8.

Permalänk
Medlem

Min iPhone 4 har jag tappat rätt många gånger på jobbet (hårt betong liknande golv) men har inte haft några problem med sprickor eller dylikt. Förutom för nån månad sen då jag hade otur och den ramlade ner från en hylla och studsade på bordet under och sen ner på golvet. Skärmen fick en spricka i hörnet och baksidan är helt sprucken. Men den funkar prima ändå!
Som jag ser det så är det inte tillverkarnas fel att luren går sönder, utan den som tappar den. Ger man fan i att tappa grejerna så håller dem. Det är inte stridsvagnar eller en 3310a..

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

0 Har haft min HTC Desire i ca 2 år och den har tappats flertalet ggr.
Skärmen är helt repfri likaså bakstycket. Har dock tre repor runt skärmen.

Bästa telefonen jag köpt

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk
Medlem

Har tappat min Note ett antal gånger, vissa gånger med skärmen före och den har klarat sig galant varje gång. Dock så åker ju hjärtat upp i halsgropen, enda tecknet var sista gången då den föll från ca. 1M höjd ner på en ren asfaltskant då den fick lite skråmor i skärmkanten och diverse skrapsår. Inhandlade skal på Ebay direkt efter the incident, ironiskt nog på mobilen

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Locutio:

Här är en liten film som demonstrerar hur det går om man med vilje tappar telefonen på olika sidor. http://www.youtube.com/watch?v=K7e9ebi41Wc

Testet stämmer bra med verkligheten vad gäller S3. Jag har en kamrat som tappade sin från en extremt låg höjd och fick sprickbildning över nästan hela skärmen. Så se till att inte tappa din S3!

Å andra sidan har jag en Samsung Galaxy GIO som jag själv lyckats tappa några gånger. Den har hållit förvånansvärt bra dock har den fått sig några ofina repor på glaset.

Eh? De landar ju fortfarande inte likadant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfisen2k:

Eh? De landar ju fortfarande inte likadant.

Tillräckligt nära och meddelandet går fram, tappa inte din smartphone

Du har en till test mellan iPhone 4S och SGS3 här, SGS3 skärm pajjar i 2 av 3 fall: http://www.youtube.com/watch?v=SVvz_A96xrs&feature=related

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Tillräckligt nära och meddelandet går fram, tappa inte din smartphone

Du har en till test mellan iPhone 4S och SGS3 här, SGS3 skärm pajjar i 2 av 3 fall: http://www.youtube.com/watch?v=SVvz_A96xrs&feature=related

Jovars, men många jämför iphone vs androidenheter och det enda testerna kan visa är att det är slumpen som avgör. För att verkligen ta reda på vilken som håller bäst bör test utföras 1000 gånger eller mer och under kontrollerade förhållanden.

Sådana där länkar kan endast användas i fanboydiskutioner. Någon serriösitet har de inte whatsoever.

Permalänk
Medlem

HTC Desire 2år (?) varit med om allt och rullar på.
Har en repa och den fick jag första dagen för att jag hade nycklarna i samma ficka..

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Elghinnarisa:

Är det bara jag som inte tappar mina telefoner eller?

Samma här, visst har det varit några småslintar men aldrig något som har gått sönder. 6 olika nallar har överlevt på ungefär lika många år.
Provata smartphones: HTC TyTn, HTC Hero, HTC Desire, HTC OneX
Jobb smartphones: iPhone 3G, iPhone 4

Innan dess är den enda telefon jag lyckats ha sönder någorlunda var en Alcatel från 1997 som började glappa i batteriet efter några tapp.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Hah, jag kan faktiskt vara glad och säga 0 här även om min saker går sönder hela tiden!

Min Iphone 3GS har nog råkat ut för det mesta, och den håller faktiskt riktigt bra.

Det värsta som har hänt är nog att jag tappade den från fickhöjd (över 1 m) ner i en 2 cm djup vattenpöl på asfallt. Sedan låg den där i 15 minuter (i vatten) innan jag kom på att den saknades.

Hittade mobilen och den fick torka några timmar, men den fungerade felfritt när jag satte på den

Permalänk
Medlem

Jag spelade fotboll med min ZTE Blade... Den flög upp ur fickan och efter lite jonglering flög den mot backen. Som reflex satte jag ut foten och satte en perfekt volley. Den flög 5 meter och ner i asfalten med skärmen före.

Bara en repa på ramen

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Hedersmedlem

Har aldrig tappat min mobil, men jag har medvetet tagit sönder min Nokia N95. Helt överjävlig kass mobil som startade om sig och hängde sig i tid och otid. Resultatet blev att den fick dö, muhahaha.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

tappade min galaxy nexus från andra våningen på en byggställning (ca 5-6m) när den var 2 veckor gammal, rakt ner i en stenbelagd infart, fick några märken på överkanten av telefonen + att batteriet och luckan flög iväg, satte i batteriet och luckan o startade mobilen (hjärtat klappade som aldrig förr) och sen startade den precis som vanligt:) inte ett fel så långt ögat kunde se:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfisen2k:

Jovars, men många jämför iphone vs androidenheter och det enda testerna kan visa är att det är slumpen som avgör. För att verkligen ta reda på vilken som håller bäst bör test utföras 1000 gånger eller mer och under kontrollerade förhållanden.

Sådana där länkar kan endast användas i fanboydiskutioner. Någon serriösitet har de inte whatsoever.

Hållbarheten vid fall i marken har länge varit ett argument som Android-fans använt sig av när det klagar på iPhone.

Vad dessa tester visa på har egentligen ingenting med iPhone att göra, påstår alltså inte att iPhone är mer hållbar än SGS3 baserat på dessa tester utan bara det att har du otur går din skärm sönder när du tappar den. Så argumentet att man inte skall köpa en iPhones för att de är så sköra och inte tål något håller inte för det gäller de allra flesta smartphones. Det behövs inte några 1000 tester för att bevisas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

http://www.thefunnyplanet.com/pictures/2097.jpg

Inget illa gentemot just den smartphonen på bilden utan mer tänkt sett överlag så är dagens smartphones sämre än gårdagens mobiltelefoner inom hållbarhets aspekten.

Det finns dock en smartphone som jag hade vågat kalla 3310's motsvarighet i touch världen.
ZTE-Blade, F*N va den tål mycket.
Efter otaligt många gånger i backen så höll den i ur och skur, körde med copter displayfilm på det var allt.
Sen för två veckor sen gick en krogrunda lite snett och jag vart väldigt förbannad. Avreagerade mig (töntigt nog) på mobilen genom att kasta den allt jag hade i marken. Då hade jag precis skaffat ett billigt china TPUskal. Då jag har pselat handboll vet jag hur man kastar hårt men ja, mobilen höll, inte en skråma, batteriet åkte inte ur och den stängde inte av sig... Bara att plocka upp och stoppa i fickan. Att jag blev bestulen på den senare var väldigt synd!

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

Ganska många som lyckas hålla sina smartphones i bra skick

Polare hade en n95 han tyckte det var en skit telefon så vi tänkte att vi sku testa den lite. Vi släppte den från 2 lr om det var 3 våningar rakt ner i asfalt den for i bitar men skärmen höll det var bara att pussla ihop telefon igen, lite repor och märken sen satt vi den under rinnande vatten men det gav inte upp då heller, så det var nästan lite impressive!

Permalänk
Medlem

ingen hitils, men har bara haft 2st en nokia express music (deras första touch modell) den var oförstörbar. Och min nuvarande s2:a är en liten viking den med, har tappat den ett flertalgånger och de e inga små smällar heller men den har inte en enda repa. mycket nöjd med min s2.

Permalänk
Medlem

Inte en enda. Min fösta generations iphone och min 3gs fungerar perfekt fortfarande. Har lite andra gamla smartphones hemma också. P800 osv och de är också hela. Grejjer håller om man man inte släpper dem i gatan hela tiden.

Permalänk
Medlem

Min iphone 3 har hållit i snart 3 år, jag använder den fortfarande som reservmobil. Min ett år gamla iphone 4 är också helt utan skavanker. Likaså min ca 4 månader gamla Sony xperia S. Sluta slänga dom i golvet så slutar dom gå sönder.

Permalänk

Det är så sjukt dumt när folk här gnäller över att Apple har kass kvalitet på sina telefoner och att android är mycket bättre, de har överlevt ett 30-tal fall ner i flytande lava etc etc etc
Sålänge man inte kan återskapa ett fall exakt så kan man ju aldrig helt säkert veta ifall en android hade gått sönder i motsvarande fall, sedan är det ju också så att en iphone (4/4s) till största delen består av aluminium och glas, visst, säga vad man vill om materialvalet men det har ju inte samma förmåga att plocka upp stötar som en bit plast. Sådeså!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560