Helgsnack: Vad är världens snyggaste spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limo:

Sen när spelar tillverkningsåret roll?
Ska man se det så, så är ju quake 1 fruktansvärt snyggt!
Det handlar om vilket spel som är snyggast nu.

Underdogs som många glömmer som jag gillar är:
Mafia II, njöt verkligen genom hela spelet av små grafiska detaljer och motorn generellt.
Alan Wake, det må så vara att nätter är lättare att göra snygga, men även på dagen var spelet enormt vackert rakt igenom.
Batman Arkham City, ser väldigt bra ut och har en "tyngd" i object och människor.

okej okej, Skippa det med Tillverkningsåren, Nu snackade jag mest om att dx11 har sina fördelar men metro utnyttjade inte dom likaväl som Crysis utnyttjade DX10, Sen vill jag gärna tillägga att jag skrev att Crysis är mer brett, Metro har i princip NÄSTAN bara interiors vilket resulterar med mera fokus på design i ett område.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Avstängd

Hum, all time snyggaste är och kommer förbli half life 2 när de kom.

Men finns ju bra mycket snyggare titlar idag.

Resident Evil: Zero när de kom till Gamecube var sjukt snyggt. Var dock mycket för att alla kamera vinklar är stilla så de blir inte så krävande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Javisst, men är det snyggast?

jag tycker det. men tyck du vad du vill

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Rift tar ju helt klart allt annat här <3
Synd att jag inte spelar det längre dock haha

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

känns som begreppen estetisk, artistisk och stilistiskt blandas ihop väl friskt här, ibland även med tekniskt snyggt.

extra förvirrat var det när nån prisade Mirrors Edge för realistisk grafik, men på några av de andra parametrarna får det höga nuffror av mig med.

Skrivet av Granter:

Resident Evil: Zero när de kom till Gamecube var sjukt snyggt. Var dock mycket för att alla kamera vinklar är stilla så de blir inte så krävande.

med tanke på att Myst redan nämnts är det godkänt..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Team Fortress 2. Jag startade det för första gången på ett år och blev slagen av hur otroligt bra det ser ut. BF3 ser riktigt risigt ut med alla äckliga effekter de lagt på.

Visa signatur

Mitt grafikkort är större än ditt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

vet att man kan modda Crysis 1 rätt hårt och få det att se sjukt fint ut

Tänkte just skriva det, annars är det nog skyrim med lite tweaks

Visa signatur
Permalänk
Medlem

PlanetSide 2

Permalänk
Avstängd

Utan att googla eller titta på spellistor så skulle jag säga att i FPS väg är det L4D2 som jag har spelat, kanske Max Payne ser bättre ut, eller Crysis 2.

Dota 2 har en mycket trevlig grafik tycker jag också

Permalänk
Medlem

GRID och Forza 4 är två fruktansvärt snygga bilspel! Annars ligger Assassins Creed serien väldigt bra till! Brotherhood har så galet snygg ljussättning!

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Avstängd

Grafiskt snyggast: Space engine
Estetiskt snyggast: Metal Slug

Permalänk
Medlem

Estetiskt snyggast: Bastion

Dold text
Dold text
Permalänk
Medlem

Vad jag såg tycker jag att BF3 har väldigt bra grafik. Men ärligt talat är inte grafiken det som utgör ett bra spel.
BF2 gillar gar mycket mer än BF3. Framförallt för sitt spelsätt och just grafiken som mer liknar "Datorspel" än ett spel som liknar film. Jag anser datorspel och deras typiska grafik utgör en viss atmosfär som är svår att fånga i ord.
Bir spelet allt för realistisk i grafiken, sjunker spelupplevelsen. Det är iaf min åsikt. Så om jag bedömer efter det, tycker jag att spel som BF2 har "snyggare" Grafik än senare speltitlar som ser ut som Film.
Förstår mig inte fel, klart att hela spelsättet och allt tillkommer i en sån värdering. Men med realgrafik i spelet tycker jag saknar spelet datorspelkänslan som jag iaf vill ha.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk

... Riven?
(Ja, jag är så gammal.) Men, ta nu och låt den karamellen smälta innan ni börjar fnissa okontrollerat. 1998, 2D - och man har gjort en märkbar ansats för att åstadkomma HDR, för jävlar! Okej för att det kan verka en gnutta pixellerat i dagens ögon, mindre fördelaktigt färgdjup, QuickTime, med mera med mera, men om man ser bortom det är det ju absolut inget jag tycker Cyan behöver skämmas för ens idag.

Vad gäller den frågan jag misstänker att tråden egentligen gäller känner jag att jag inte har så mycket att säga till om - det senaste/snyggaste jag spelat är Witcher 2 och X3: Terran Conflict: Albion Prelude. Heavy Rain är givetvis inget att fnysa åt, men... Meh, jag går och drar något gammalt över mig... alternativt köper en skärm. Vi får se. *NÍ!*

(Men, å andra sidan... Om Skyrim är lika vackert visuellt som musikaliskt... Satan i gatan, säger jag bara! Nej, jag har inte spelat det, men jag sitter nu och avnjuter musiken. Bra skit.)

Permalänk
Medlem

Tycker det är riktigt svårt att bestämma sig, beror så enormt mycket på vad man tycker är snyggt(estetiskt eller realistiskt)
BF3 och ICE enhancer till gta iv är sjukt snygga ur realistiskt perspektiv men samtidigt tycker jag att Limbo eller Bastion får in känslan skitbra ^^ kan nog bara bli bättre åt båda hållen

Permalänk
Medlem
Skrivet av laggarbacken:

När man kan plocka upp ett spel 10 år efter det släppts och utan nostalgi tycka att det ser bra ut. Där har man ett snyggt spel

Ska nämna detta som jag tycker är estetiskt vackert,
XIII - http://www.youtube.com/watch?v=1zvpEE5OMas&feature=related

Instämmer tillfullo!

Half-Life 2, Team Fortress 2, The Binding of Isaac, Machinarium och Borderlands är andra titlar som visuellt tilltalar mig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jaxione:

Tycker det är tvärtom, att inte grafikkorten klarar att hålla spelbar fps på maxinställningar i de allra snyggaste spelen. Så hävdar att spelen är mer krävande än vad grafikkorten klarar.

Mvh J

Håller med dig fullständigt. Det är helt fel när man måste köpa två och tre grafikkort för att dom ensamma är för slöa för sin uppgift.

Det, eller så är närmast alla spelen otroligt dåligt optimerade (och då räknar jag bort alla dåliga portningar).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vet ärligt talat inte om jag har reflekterat särskilt mycket om hur snyggt något är på väääldigt länge. Visst, vissa moddar gör rena underverk, men bortsett från det, nja. En del är snyggt men inte jawdropping precis. Det senaste som jag kan minnas var nog trailern för Oblivion innan det hade kommit ut, då dreglade man åt grafiken som alltid ser bättre ut i deras trailers än in game (minns samma sak med Morrowind @ vattnet i trailern tex).

När det gäller estetiskt tilltalande så brukar sånt kännas ganska "meh" för mig, oftast inte något jag tänker på så mycket (är väl ingen vidare estetisk person ). Stilar kan vara någorlunda coola men oftast inte mer än så. Skulle väl kanske vara Broken Sword 1 som jag tänker på så här på rak arm, för mig är det mer eller mindre perfektion av point and click 2d stil (lagom, inte för tecknat etc).

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Hedersmedlem

Personligen tycker jag nog att Skyrim är det snyggaste spelet efter att man lagt till några moddar (ENB + bättre texturer). I standardutförande tycker jag spelet har ganska tråkiga färger och ljus, allt verkar ha en grågrön ton. Med ENB så kan man i princip ändra färger och ljus i oändligt antal utföranden. Stämningen höjdes avsevärt för mig!

Exempel

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Jag älskar grafiken på vattnet och ubåtarna i silent hunter 5

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

Antingen Forza 4 eller Super Mario Smash brothers!

Permalänk

Alan Wake och Bioshock är annars två spel som är väldigt svåra att slå rent estetiskt.

Magin i Alan Wake grundar sig givetvis inte enbart på grafiken, men det är absolut en bidragande faktor.

Få spel har lyckats slå Bioshock på fingrarna nrä det gäller design.

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silent Warrior:

... Riven?
(Ja, jag är så gammal.) Men, ta nu och låt den karamellen smälta innan ni börjar fnissa okontrollerat. 1998, 2D - och man har gjort en märkbar ansats för att åstadkomma HDR, för jävlar! Okej för att det kan verka en gnutta pixellerat i dagens ögon, mindre fördelaktigt färgdjup, QuickTime, med mera med mera, men om man ser bortom det är det ju absolut inget jag tycker Cyan behöver skämmas för ens idag.
...

Jag kan inte hålla med mer. Riven är en bit dataspels konst som alltid kommer vara en av dem vackraste spelen grafiskt i minna ögon, även om en bit föråldrad med sin upplösning osv. idag.

CyanWorlds pratar om möjligheten att göra en version av Riven till iPad, där dem då kommer rendera om alla bilder för att matcha iPad's "Retina Display" upplösning på 2048 x 1536 pixlar. Vilket förhoppningsvis tar bort problemen med pixelering, färgdjup osv som du nämner. Jag tror starkt, med tanke på Riven's realistiska grafik, att spelet är ganska tidlöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Tycker det är tvärtom, att inte grafikkorten klarar att hålla spelbar fps på maxinställningar i de allra snyggaste spelen. Så hävdar att spelen är mer krävande än vad grafikkorten klarar.

Mvh J

Samtidigt så verkar ju de flesta speltillverkare vilja bli av med all "overhead" alla API'er och skräp man får gå igenom när man gör spel till windows. Så hårdvaran i sig är inte för klen, absolut inte. Det handlar snarare om att de inte kan skriva direkt till den.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Crysis 1.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Grand Turismo 5 var ett av det finaste spelet med bäst grafik när det kom och det står sig säkert ännu?

Visa signatur
Permalänk

Snyggast när dom kom ut. Half-life 2 och doom 3.
Snyggast just nu enligt mig. Crysis warhead med mod. Men utan mods måste jag säga battlefield 2.
Snyggast spelmiljö hur dom har satt ihop det, hur lätt du kommer in. Så måste jag säga amnesia.

Permalänk
Medlem

Trine 2 skulle nog vara mitt svar.

Sen tycker jag grafiken är ganska sekundärt i ett spel. Handlingen bör alltid vara i första rummet.

Permalänk
Medlem

metroid prime serien

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

Limbo skulle jag säga.