Permalänk
Medlem

Fläktfiltren behöver man inte ta ut för att rengöra, se bara till att fläktarna inte går när du damsuger dem, de kanske inte mår så bra av att vara spänningssatta och snurras baklänges...

Pallade du med hela pallen`?

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk

Haha, grymt! Lite avis dock. Skulle också vilja bygga så mycket ;)..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nikwid:

Tjena,

Tänkte bara dela med mig av en lite ovanlig upplevelse jag hade på jobbet för ett tag sedan. Vi har gått ifrån att beställa datorer via Dell, främst för att de envisas med att kränga på en Xeon-prollar till överpriser, samt i vårt fall onödiga CAD-grafikkort. Vi arbetar med bygg-CAD och har därför mest wire frame modeller samt sällan mer än ett antal hundra objekt, varför jag upptäckt att vanliga konsumentkort fungerar helt OK Vet att detta är en het potatis när man Googlar på CAD vs konsumenkort, men vad jag upptäckt är att det är mest RAM och processorkraft som krävs för själva modelleringen i wireframe. Rendering av en CAD-modell kräver naturligtvis andra grejer, men sådant håller vi inte på med.

Hur som helst, jag skulle bygga ihop 7 datorer. Det är inget speciellt med systemen i sig (Core i7 2600 och HD6870 på Asus H67-brädor med Dell U2312-skärmar), utan det är mängden som är slående. Inte varje dag man tar emot en lastpall med datorprylar för över 100kkr. Känslan av att hålla i en brun kartong full av processorer är inte helt fel. Salivproduktionen ökar faktiskt en aning.

(Ni får ursäkta bildkvalitén, men jag fotade med mobilen utan att just då ha för avsikt att göra något galleri.)

Mvh Niklas

En lastpall datorer

Liknande projekt, 6st nya CAD-stationer för Revit. Prio prestanda och arbetsmiljö.

Vi valde FirePro för att slippa gnäll från vår CAD-licensleverantör delvis men även för att vi skall använda Revit även om det i praktiken inte är mycket 3D som snurrar på skärmarna. Personligen var det för att garantera flerskärmsstöd med höga upplösningar.

Här är våran konfig;
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2119260&view=m

befintliga 20-24" används för mail eller annan sekundär funktion.

Vid leverans var dock samtliga moderkort kaputt. Jag har skrivit om det lite här i denna tråd
http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

På två av moderkorten satt serienummren på ett sätt som hindrade 24-pinnarskontakten att kunna haka fast varför jag tog bort klisterlapparna på de. Dustin har inte varit särskilt tillmötesgående och ingen jag talat med har väl egentligen förstått vad ett moderkort ens är. Efter mycket tjat från min sida är nu alla sex krediterade och jag har beställt nya men omkostnaderna för oss har gjort att vi valt att gå ner på "vanliga" Asus P9X79 istället för WS mobo.

Det var inte skitkul att inte få igång en enda dator och det tog lång tid innan jag visste vad som var felet (till skillnad från inkompatibilitet).

Bra jobb TS, jag vet hur mycket jobb det är och skulle dina grafikkort inte fungera är det inte en jätteförlust att behöva byta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartenKL:

Liknande projekt, 6st nya CAD-stationer för Revit. Prio prestanda och arbetsmiljö.

Vi valde FirePro för att slippa gnäll från vår CAD-licensleverantör delvis men även för att vi skall använda Revit även om det i praktiken inte är mycket 3D som snurrar på skärmarna. Personligen var det för att garantera flerskärmsstöd med höga upplösningar.

Här är våran konfig;
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2119260&view=m

befintliga 20-24" används för mail eller annan sekundär funktion.

Vid leverans var dock samtliga moderkort kaputt. Jag har skrivit om det lite här i denna tråd
http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

På två av moderkorten satt serienummren på ett sätt som hindrade 24-pinnarskontakten att kunna haka fast varför jag tog bort klisterlapparna på de. Dustin har inte varit särskilt tillmötesgående och ingen jag talat med har väl egentligen förstått vad ett moderkort ens är. Efter mycket tjat från min sida är nu alla sex krediterade och jag har beställt nya men omkostnaderna för oss har gjort att vi valt att gå ner på "vanliga" Asus P9X79 istället för WS mobo.

Det var inte skitkul att inte få igång en enda dator och det tog lång tid innan jag visste vad som var felet (till skillnad från inkompatibilitet).

Bra jobb TS, jag vet hur mycket jobb det är och skulle dina grafikkort inte fungera är det inte en jätteförlust att behöva byta.

Ouch! Tough break-five på den alltså.

Våra datorer rullar på fint måste jag säga, även i Revit vilket vi också använder en del (dock mest för att kolla underlag i, inte så mkt ritande ännu.)

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Ska du sälja datorerna eller?