Adobe Flash 11.3 ställer till det för Mozilla Firefox

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

satan då tappar FF ett par 1000 användare på det här..

Tror jag knappast, alla webbläsare/plugins har något problem som dyker upp någon gång.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av borz:

Varför klagar folk på Flash när det är bevisligen bara FF som är drabbat?

För att det är Flash som är trasigt?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Död åt Flash! Det är för helvete en uppdatering varje gång man startar datorn. Dessutom märker man aldrig någon skillnad för besväret

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Varför klagar folk på Flash när det är bevisligen bara FF som är drabbat?

Kanske för att det trots allt (tjat) finns ganska många som använder FF?

Edit: Waterfox, riktigt bra tips! Tack för det.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Sötast

Det finns två versioner av flash:

1: Den som krashar under uppspelning
2: Den som krashar innan uppspelning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

För att det är Flash som är trasigt?

Borde väl vara firefox som är trasigt om det funkar på alla andra webläsare?

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Tyckte om firefox starkt för något år sen faktiskt!
Men sen när jag gick över till Chrome så har det alltid funkat som det ska.
Allt har funkat i stort sätt till 97%

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Enity:

Borde väl vara firefox som är trasigt om det funkar på alla andra webläsare?

"Då det endast är insticksprogrammet som krånglar verkar problemen snarast ligga i själva Flash, vilket gör att det är upp till Adobe att rätta till felen."

Det är Adobes plugin som dör, på vilket sätt är det Firefox fel?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Inaktiv

Fan vad skönt att se detta "officiellt". Jag är så less på dom konstanta flash krasherna i Firefox som knappt verkar uppmärksammas. De har pågått till och från sen FF började öka snabbt i versionsnummer, men speciellt nu med 11.3 är det verkligen hela tiden. Jag har provat med Chrome och där har jag inga problem med flash-krasher alls på någon dator. Men jag kommer verkligen inte överrens med den webläsaren och dess fruktansvärt begränsade inställningsmöjligheter. Jag vill verkligen att Firefox ska funka och det absolut bästa vore ju om flash försvann nu till förmån för html5.

Permalänk
Inaktiv

Funkar för mig. Kör iof Firefox Aurora, och mestadels Ubuntu. Men om detta inte är en tillräcklig signal till alla sajtbyggare att köra HTML5 ist. för Flash vet jag inte vad. Jag fattar verkligen inte hur Adobe lyckats göra Flash så otroligt dåligt.

Permalänk
Medlem

Bytte till chrome, kände att det var något fel :/
Och ångrar mig inte en sekund.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Enity:

Borde väl vara firefox som är trasigt om det funkar på alla andra webläsare?

Nej, verkligen inte. Flash är closed source, så det är bara Adobe som har möjlighet till att uppdatera och fixa skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nsky|sct:

Tur att man kör chrome som har Flash "inbyggt", så att slipper en massa uppdateringar från adobe.

Ja, PHEW vilken tur! oj oj oj!

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

jag har bara fått upp "Adobe flash stoped working" som ett fel meddelande men när jag stänger av den så är allt normalt till och med webb läsaren är kvar och fortsätter som inget har hänt. Så för mej är det inget stort fel. Hoppas adobe ialf fixar till det så fort som möjligt.

Kör Aurora Mozilla

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon113729:

Nej, verkligen inte. Flash är closed source, så det är bara Adobe som har möjlighet till att uppdatera och fixa skiten.

Felet ligger ju fortfarande i hur firefox fungerar, annars hade flash kraschat överallt eller?
Alltså är det firefox fel.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Er1kssoN:

Ja, PHEW vilken tur! oj oj oj!

Japp hatar att man ska ha en process som ligger och kollar efter updates hela tiden, samma med adobe reader, funkar lika bra med den som är inbyggd i chrome.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Har sagt det förut och jag säger det igen: Adobe är klåpare, särskilt när det gäller Flash och Acrobat.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

är de nu man byter till chrome?

Visa signatur

[ RAM 16GB Corsair DDR4 2133 ] [MOBO MSI Z170-S02 ] [CPU i7 6700K@4.8, H80i kylare ] [GPU Geforce GTX 1080 STRIX 8GB ] [PSU 700W, BeQuiet Kraft ] [ SSD 240GB Samsung 850 EVO-Series, Lagring: 3TB ] [Monitor ASUS ROG Swift PG278Q ]

Permalänk

Min Imac känns otroligt mycket snabbare nu med den nya flashen installerad, konstigt nog har jag även fått snabbare fart på bredbandet, från 24Mbit till 27,5Mbit, men det kan givetvis bero på en uppdatering av Telia smart också.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Felet ligger ju fortfarande i hur firefox fungerar, annars hade flash kraschat överallt eller?
Alltså är det firefox fel.

Olika browsers använder olika plugin-api:er, även om vissa använder samma api. Chrome har väl Flash inkompilerat som jag förstått det, IE har en egen, Firefox har en egen, men sen har jag ingen koll vad gäller Opera osv.

Så nej, det går inte att skylla på Firefox. Mycket troligare att det är Adobe som ställt till det. Igen. Som vanligt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Olika browsers använder olika plugin-api:er, även om vissa använder samma api. Chrome har väl Flash inkompilerat som jag förstått det, IE har en egen, Firefox har en egen, men sen har jag ingen koll vad gäller Opera osv.

Så nej, det går inte att skylla på Firefox. Mycket troligare att det är Adobe som ställt till det. Igen. Som vanligt.

Som jag ser det så ska mozilla rätta sig efter adobe eftersom flash är större än firefox.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Haha! Installerade FF för första gången för nån vecka sedan för att se om de va bättre än Chrome, så nu sitter ja mest bara o svär över alla frysningar. Timing I haz it! Får komma tllbaks om några veckor dådå

Visa signatur

The geek way of life #1: Living on the edge - porrsurfa utan brandvägg.
CPU i5 750 2,66GHz @ 4.1 GHz | Thermalright Silver Arrow GPU 6950 upplåst BIOS | 930/1350 RAM Corsair XMS3 4 GB 1600 @ 1560 Ljudkort Creative Sound Blaster Audigy (fr.2001, bättre än mobo:s krets) MoBo ASUS P7P55D P PSU Fractal Newton R2 800W (overkill? Ja, tänkte uppgradera t CF men så blev de inte) HDD 500 GB intern + tot. 3 TB extern Chassi LianLi A05FNB

Permalänk
Medlem

Japp, får precis samma fel som på bilden i denna nyhet. Detta började direkt efter en format och ominstallation, så inget gammalt skit borde vara kvar.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | OS: Nobara Linux 40

Permalänk
Medlem

Jo märkt att Flash kraschat väldigt ofta efter jag uppdaterade till senaste versionen. Inte för att jag direkt är förvånad men ändå. Flash brukar jag med många andra associera med problem.
Det har inte varit så illa det senaste dock, då det uppdateras ofta och alla säkerhetshål som det verkar ha täpps till rätt snabbt vad jag vet. Det största problemet jag egentligen har med Flash är prestandan, datorn brukar vara riktigt seg och tråkig efter man haft uppe en sida som visar mycket Flash för länge. Adblock räddar datorn från att bli oanvändbar som tur är även fast jag ogillar att inte supporta hemsidor jag gillar genom att dölja deras ads.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Enity:

Som jag ser det så ska mozilla rätta sig efter adobe eftersom flash är större än firefox.

Personligen tycker jag att man gott kan strunta i Adobe Flash och istället börja satsa på något mer opensource liknande medie. Vet inte riktigt hur de ligger till med Adobe Flash om de klassas som opensource eller inte, föga troligt men oavsett hur det ligger till så bör inte Adobe få äta av kakan och ta hälften i behåll.. här sökes spelrum för nya aktörer och medier!

Skrivet av Dannie:

Nej, verkligen inte. Flash är closed source, så det är bara Adobe som har möjlighet till att uppdatera och fixa skiten.

Såg just att någon annan redan svarat på min fundering.. case closed!

Permalänk
Medlem

Har haft skit mycket problem med Flash och Firefox, crashade i princip varje gång det var något flash liknande. T.o.m. reklam på sidor ställde till det. Dock efter uppdateringen verkar det försvunnit för mig? Finally, inga större problem än så länge. Tror inte de kommer hjälpa för andra men kör Mozilla Nightly.
Edit: Nyteknik crashar dock Flash då och då :b

Permalänk

Återigen bevisas det att man inte förlorar något på att vänta någon månad med att uppdatera sin Firefoxklient.

Permalänk
Inaktiv

Realplayer? lulz, trodde dom hade kursat för längesedan? Kör dom fortfarande filmklipp i .ra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[Giz:

;12394448']är de nu man byter till chrome?

Det är nu man byter till Waterfox

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Flash för linux.. Vad sägs om att de briljanta utvecklarna lyckats förväxla R- och B-kanalen i videoströmmen när man kör mot libvdpau.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux