Adobe Flash 11.3 ställer till det för Mozilla Firefox

Permalänk
Melding Plague

Adobe Flash 11.3 ställer till det för Mozilla Firefox

Den senaste uppdateringen av Adobe Flash ställer till problem för webbläsaren Firefox. I väntan på en rättad version rekommenderar Mozilla att nedgradera till en äldre utgåva av mjukvaran.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kände på mig att det var den buggiga skiten Flash som var boven i dramat. Jag fick installera Chrome för att överleva.

Permalänk
Medlem

Tyvärr tycker jag det har varit lite strul med FireFox ett tag nu, men tur att man har Chrome med:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Känns som om att jag är den enda utan problem.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk

Stötte på krascher innan helgen, men inget konsekvent. Trodde det var mitt grafikkort som var boven...

Ska ta mig en titt på tipsen om jag stöter på upprepade problem.

Permalänk
Medlem

"Bland annat rekommenderas användare att avinstallera Realplayer.."
Jag skulle också rekommendera det, sämre mediaspelare finns ju inte..

Permalänk
Medlem

Gillar Firefox och provade installera en äldre version utav Flash, Flash Player 11.2.202.228 och har inte fått något problem hittills.

Så rekommenderar det ifall man inte vill använda något annat än Firefox tills dom fixat till problemet.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Tur att man kör chrome som har Flash "inbyggt", så att slipper en massa uppdateringar från adobe.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Har också märkt av en del småproblem med flash på senaste tiden. Hoppas de kan fixa en ny version ganska snabbt så inte Firefox tappar användare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

Gillar Firefox och provade installera en äldre version utav Flash, Flash Player 11.2.202.228 och har inte fått något problem hittills.

Så rekommenderar det ifall man inte vill använda något annat än Firefox tills dom fixat till problemet.

Varför inte Flash Player 11.2.202.233?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Fick byta tillbaka till Chrome (lustigt nog bytte jag till Firefox från första början för att YouTube inte visades i Chrome) efter att Flash kraschade något förjävligt varje gång jag tryckte på "Visa mer" i beskrivningsrutan på YouTube.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem

Har inte haft jättestora problem med senaste, men helt plötsligt kan det komma upp "Flash har slutat svara blablalba..." och man måste F5a sidan. Bra att det är ett uppmärksammat problem och jag inte är ensam om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Varför inte Flash Player 11.2.202.233?

Säg det laddade bara ner något som såg bra ut : P

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

funkar för mig i waterfox vilket är en 64 bitars verion av firefox
64 bitars versionen av flash använder inte det nya säkerhetsläget som kan var boven i dramat.

http://waterfoxproject.org/

Visa signatur

KTH student, programmerare, arch användare

Permalänk
Medlem

Adobe Flash, förvånad? Inte en chans. Fick en krash i veckan men det var knappast så jag rykte på ögonbrynen då det var första för mig på mer än ett halvår för FF som i övrigt gott som tåget. Bara att hoppas Adobe får fram en vettig version omgående.

Permalänk
Medlem

Mitt krashar riktigt ofta efter senaste uppdateringen, 3-4 gånger om dagen. Tur att man inte är ensam så problemet kan lösas. Flash dör förhoppningsvis snart, fler och fler hemsidor börjar med HMTL5 och Android skippar Flash i 5.0.

Permalänk
Datavetare

Raderat!

Insåg att OSX faktiskt bara har flash 10 och inte 11. Förklarar naturligtvis varför det inte är problem med FF13 + Flash under OSX...

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

https://www.mozilla.org/en-US/firefox/13.0.1/releasenotes/

"Flash 11.3 sometimes caused a crash on quit (747683, fixed in 13.0.1)"
Problemet bör vara fixat om man använder den senaste versionen av Firefox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Är det bara problem om man kör Firefox på Windows? Kör Firefox 13.0.1 samt Flash 10.3.183.5 under OSX och har inte sett några problem, t.ex. så fungerar DN (som visades i artikeln) utan problem med Flash körandes.
Däremot är Flash rent generellt segare under OSX än Windows, men man kan kanske inte få allt

Inget problem med Firefox 13 på Ubuntu 12.04 heller, men det förklaras kanske av att Flash är på version 11.2.202.236 där.

Det kraschar inte hela tiden, men några gånger om dagen (sen uppdateringen).
Före så var det typ 2-3 gånger i månaden.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Superlight:

https://www.mozilla.org/en-US/firefox/13.0.1/releasenotes/

"Flash 11.3 sometimes caused a crash on quit (747683, fixed in 13.0.1)"
Problemet bör vara fixat om man använder den senaste versionen av Firefox.

Mja, skärmskottet i nyheten är med 13.0.1, så jag skulle påstå att problemet inte är löst.

EDIT: Tog en ny screenshot där man kan se Firefox versionsnummer med, kraschade förövrigt direkt igen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Kände på mig att det var Flash som låg bakom det hela. Satt hela kvällen och försökte få bukt med det, slutade med att jag avinstallerade det och gick på chrome tills Firefox och Adobe funkar tillsammans som dom ska igen

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hmm.. har inte haft något sånt här problem med varken 13.0 eller 13.01 av Firefox.

Permalänk
Avstängd

satan då tappar FF ett par 1000 användare på det här..

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Jag tog och avinstallerade 11.3 och gick tillbaka till 11.2 som funkar hur bra som helst.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Skönt att det inte bara var jag

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem

Fick en notis att det fanns en flashuppdatering 11.3 och efter jag installerat den så kraschade firefox hela tiden. Avinstallerade den versionen och hämtade hem en äldre version från deras hemsida så fungerade det perfekt igen

Visa signatur

/Johan

Permalänk
Medlem

Varför klagar folk på Flash när det är bevisligen bara FF som är drabbat?

Permalänk
Medlem

Jo tack, detta räknade man ut efter några timmar när man hörde med polarna vilken version de hade. Blev att gå tillbaka till 11.2 så fungerade de klockrent.

Visa signatur

Games!

Permalänk

Skönt att man byte bort FF mot Chrome.
Tröttnade på alla gångerna som FF krashade..

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Raderat!

Insåg att OSX faktiskt bara har flash 10 och inte 11. Förklarar naturligtvis varför det inte är problem med FF13 + Flash under OSX...

Jag kör 11.3.300.257 så OS X har flash 11...

Bevis:

OnT: Har inga problem. kanske bara på på Windows..

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.