Permalänk
Medlem

Vad kostar en tjej?

Innan någon dömmer mig som troll eller svin ska jag bara säga att jag är hårt drabbad av asperger syndrom, och jag har inga planer på att skaffa någon flickvän det enda som intresserar mig är kostnader, siffror och datorer.
till min fråga;
Har ingen koll på vad en flickvän kostar men kan tänka mig att det är jävligt dyrt? Vad kan det kosta per månad?
Och förutom de löpande kostnaderna, vad kostar själva införskaffandet och inkörsfasen?

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Skrivet av Andre_H:

Innan någon dömmer mig som troll eller svin ska jag bara säga att jag är hårt drabbad av asperger syndrom, och jag har inga planer på att skaffa någon flickvän det enda som intresserar mig är kostnader, siffror och datorer.
till min fråga;
Har ingen koll på vad en flickvän kostar men kan tänka mig att det är jävligt dyrt? Vad kan det kosta per månad?
Och förutom de löpande kostnaderna, vad kostar själva införskaffandet och inkörsfasen?

beror helt på hur mycket vett tjejen har innanför pannbenet.
en vettig tjej betalar för sig, delar på notan, kräver ingenting som går att köpa.
men sen finns det de tjejer som kräver allt, förväntar sig att killen ska bjuda på allt osv och då kan kostnaden dra iväg rejält.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av Andre_H:

Innan någon dömmer mig som troll eller svin ska jag bara säga att jag är hårt drabbad av asperger syndrom, och jag har inga planer på att skaffa någon flickvän det enda som intresserar mig är kostnader, siffror och datorer.
till min fråga;
Har ingen koll på vad en flickvän kostar men kan tänka mig att det är jävligt dyrt? Vad kan det kosta per månad?
Och förutom de löpande kostnaderna, vad kostar själva införskaffandet och inkörsfasen?

Intressant fråga. Jag skulle dock gissa att de direkta kostnaderna som många lägger på en tjej är försumbara, dock uppstår extra kostnader på en själv. Som dyr parfym, nya kläder i onödan, dyra restaurangbesök och kanske bio där man åtminstone får betala för sin egen kostnad.

Så en "lösa partnerskap" är dyra, det är först när man flyttar ihop och kan spara pengar på att köpa gemensam utrustning som man kan spara pengar.

Införskaffandet så beror det helt på vilken brutta som du letar efter, det finns såna som kräver väldigt mycket "underhåll" och det bästa är att ge tusan i dessa, även om de brukar vara de som anses vara snyggast.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Innan någon dömmer mig som troll eller svin ska jag bara säga att jag är hårt drabbad av asperger syndrom, och jag har inga planer på att skaffa någon flickvän det enda som intresserar mig är kostnader, siffror och datorer.
till min fråga;
Har ingen koll på vad en flickvän kostar men kan tänka mig att det är jävligt dyrt? Vad kan det kosta per månad?
Och förutom de löpande kostnaderna, vad kostar själva införskaffandet och inkörsfasen?

Som många redan tidigare har påpekat så beror det helt på vilken sorts tjej det handlar om.
Skulle även vilja påstå att det beror väldigt mycket på åldern också.

Permalänk
Medlem

jag ogillar att göra saker som kostar, men jag går gärna och hänger på något hak med pizza och lite dricka till ett par kvällar i veckan, jag är billig i drift

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Vissa dagar saknar man verkligen kramar från en tjej.. Vissa dagar är det så sjukt jävla skönt att vara singel.

Fattar bara inte varför jag alltid ska lyckas få tanter på kroken som ena stunden bryr sig så mycket för att sedan inte ge en skymt om att dom lever. Vill hon inte så visst, men då kan väl förtusan kärringa säga det med? Ska alltid behöva tjata för att få svar.. Ska fan alltid finnas där för dom, men själv får man inget. Hmm nåja livet har sina dåliga stunder, men också fruktansvärt bra! Det sköna nu är att jag ändå kan flytta vars jag vill utan att behöva ta hänsyn till nå kärleksliv.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Sphr, date? Beroende på ålder

Edit: Haha, framstår som snål nu

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Vissa dagar saknar man verkligen kramar från en tjej.. Vissa dagar är det så sjukt jävla skönt att vara singel.

Fattar bara inte varför jag alltid ska lyckas få tanter på kroken som ena stunden bryr sig så mycket för att sedan inte ge en skymt om att dom lever. Vill hon inte så visst, men då kan väl förtusan kärringa säga det med? Ska alltid behöva tjata för att få svar.. Ska fan alltid finnas där för dom, men själv får man inget. Hmm nåja livet har sina dåliga stunder, men också fruktansvärt bra! Det sköna nu är att jag ändå kan flytta vars jag vill utan att behöva ta hänsyn till nå kärleksliv.

Låter som du är för på, men det är svårt att säga utan mer detaljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sphr:

jag ogillar att göra saker som kostar, men jag går gärna och hänger på något hak med pizza och lite dricka till ett par kvällar i veckan, jag är billig i drift

dejt?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Låter som du är för på, men det är svårt att säga utan mer detaljer.

Förstår om det kanske lät så. Saken är den att jag inte tjatar på dom utan dom får ha sin privata tid när dom vill, men man ska tammetusan svara dom direkt^^ Det stör mig något fruktansvärt! Klart jag vet att alla personer inte kan svara 24/7 o.s.v.

Men när man inte får svar på veckor, man blir oroad att något ska ha hänt och skit, när man väl får svar är det typ "jag mår bra" eller liknande.

Så jävla svårt är det faktiskt inte att vara ärlig, vare sig man vill vara singel eller säga att man behöver lite tid för sig själv

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:
Skrivet av comp1337:

Sphr, date? Beroende på ålder

Edit: Haha, framstår som snål nu

Jag orkar inte resa land och rike, men om ni skulle befinna er på dreamhack så kan det nog gå att ordna.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Skrivet av sphr:

Jag orkar inte resa land och rike, men om ni skulle befinna er på dreamhack så kan det nog gå att ordna.

Hur gammal är du?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Hur gammal är du?

28 senast jag undersökte saken

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Skrivet av sphr:

28 senast jag undersökte saken

Hehe, jag är bara 17 (-94)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Hehe, jag är bara 17 (-94)

Just go for it. De kan ju vara en "stiflers mom"

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Just go for it. De kan ju vara en "stiflers mom"

Jag har inte nått problem med lite äldre brudar, dom brukar dock klaga på min ålder

I go for it!;)

EDIT: är det bara för mig klockan går 1 timme efter på sweclockers?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

jag är fan inte äldre ännu >_<

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Skrivet av sphr:

jag är fan inte äldre ännu >_<

Hehe, menade bara ålderskillnaden
Du är fortfarande i ungdommens ålder;)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Jag har inte nått problem med lite äldre brudar, dom brukar dock klaga på min ålder

I go for it!;)

EDIT: är det bara för mig klockan går 1 timme efter på sweclockers?

Ändra klockan i dina inställningar.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Ändra klockan i dina inställningar.

på min surfplatta så stog det 17:** här på swec nu står det 18:**, hmm

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Förstår om det kanske lät så. Saken är den att jag inte tjatar på dom utan dom får ha sin privata tid när dom vill, men man ska tammetusan svara dom direkt^^ Det stör mig något fruktansvärt! Klart jag vet att alla personer inte kan svara 24/7 o.s.v.

Men när man inte får svar på veckor, man blir oroad att något ska ha hänt och skit, när man väl får svar är det typ "jag mår bra" eller liknande.

Så jävla svårt är det faktiskt inte att vara ärlig, vare sig man vill vara singel eller säga att man behöver lite tid för sig själv

Förstår inte vad du menar med att du måste svara dom direkt? Är det så att dom ringer ifall du inte svarar inom en viss tid på ett sms? Om de tar lång tid på sig själva så ska du också göra det.

Och ja, många vägrar vara ärliga utan försöker istället låta det rinna ut vilket du också borde göra om det är så att de bara slutar vara intresserade, finns ingen mening att sitta o sms'a om de vägrar ge något tillbaka.

Hur länge har du träffat dessa kvinnor förövrigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sphr:

28 senast jag undersökte saken

Låter perfekt -85:a här. DH börjar ju locka nu Hade fan varit skoj, blind-date

Skrivet av sphr:

jag är fan inte äldre ännu >_<

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Vad alla snackar om "flickväns kostnader" på sida 197, vad har ni för kvinnor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Vad alla snackar om "flickväns kostnader" på sida 197, vad har ni för kvinnor

Fel sort uppenbarligen

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av A7X:

Fel sort uppenbarligen

Det finns för många av den sorten Jag skulle aldrig utsätta en pojkvän för en massa skit som kläder och smink, LANar hellre eller far på gymmet.

EDIT Om det där lät konstigt kan jag tillägga att jag inte är kille

Permalänk
Medlem

Tjena

Tänkte bara fråga er här, träffade en lite "för trevlig" kassörska förut, är det någon mer än mig fått för mig att "ragga" på en kassörska?
Har ni tips på hur, eller ska man bara lägga ned den tanken?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Det finns för många av den sorten Jag skulle aldrig utsätta en pojkvän för en massa skit som kläder och smink, LANar hellre eller far på gymmet.

EDIT Om det där lät konstigt kan jag tillägga att jag inte är kille

Helt rätt inställning För mig så får det motsatt effekt om en tjej "kräver" t.ex. gåvor och presenter. Då tappar jag all lust att ge något över huvud taget. Men om hon aldrig ber om något och rent av ibland nekar när man erbjuder sig att bjuda på något så blir jag bara ännu mer sugen på att bjuda på saker

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av A7X:

Helt rätt inställning. För mig så får det motsatt effekt om en tjej "kräver" t.ex. gåvor och presenter. Då tappar jag all lust att ge något över huvud taget. Men om hon aldrig ber om något och rent av ibland nekar när man erbjuder sig att bjuda på något så blir jag bara ännu mer sugen på att bjuda på saker

Jo, men hur går det ihop Det blir ju ingenting alls då!

Ska passa på att ställa en random fråga till alla. Det klassiska "ge blommor till tjejen" fungerar bra, även på mig (blir alldeles till mig om jag får blommor). Men finns det något jämförbart för killar? Majoriteten av Swec verkar ju vara män så det vore intressant att se vad ni säger. Ursäkta om jag vände upp och ner på tråden

Permalänk
Medlem

Vet inte om det finns något direkt jämförbart, dyker inte upp något i tankarna. Visat intresse och initiativ är ju trevligt. Våga visa/berätta hur du känner.

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Jo, men hur går det ihop Det blir ju ingenting alls då!

Ska passa på att ställa en random fråga till alla. Det klassiska "ge blommor till tjejen" fungerar bra, även på mig (blir alldeles till mig om jag får blommor). Men finns det något jämförbart för killar? Majoriteten av Swec verkar ju vara män så det vore intressant att se vad ni säger. Ursäkta om jag vände upp och ner på tråden

Ny (hem) bakade bullar med mjölk. Kräver förstås att du gör dem som mamma

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3