Civilization V - Expansion - Gods and Kings

Permalänk

Civilization V - Expansion - Gods and Kings

Fan trodde aldrig Civ V skulle komma ikapp Civ IV när det kom till features, men sen dyker detta upp och gör min vår lite ljusare;

http://www.2kgames.com/blog/civilization-v-expansion-pack-ann...

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk
Medlem

Låter grymt bra! Ser fram emot det.

Permalänk
Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk

Trevligt med förbättringar! Sprida religion är alltid kul. Känns trevligare att gå korståg mot sina barbariska grannstater om man har gud i ryggen.

Permalänk
Medlem

Trevligt, hoppas priset blir bra också.

Permalänk

Mycket trevlig nyhet! Jag anser att CIV V är smalare än CIV IV sett till features. Diplomatin i CIV V sist jag spelade det är riktigt grund om man jämför med CIV IV och avsaknaden av religion som är som tidiga allianser i CIV IV gör att jag tröttnade alldeles för fort på CIV V.

Hoppas detta blir bra!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Jag blev så glad när jag såg det här. Civ 5 har mycket som är bättre än 4:an men behöver mer djup.
Vem har inte "konverterat" för att göra en granne glad?

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Relik 📜

Jag är taggad på det här! Har fått in lite polare i Civ "tack vare" att femman är enklare, så blir perfekt att introducera lite djupare funktioner nu.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Äntligen! som Gert Fylking brukar säga. Det här kommer (förhoppningsvis) bli bra

Permalänk
Medlem

Civ 5 tröttnade man på efter ett tag men det var sköj... har de förbättrat AI'n ännu? Köra över fiendens vattentrupper när de behövde korsa vatten var löjligt lätt..

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det var mycket svårare i femman att använda kultur och andra sätt för att expandera sitt rike.
Jag brukar försöka spela så pacifistiskt som möjligt och det var inte lika kul i femman som i fyran. Hoppas detta gör det bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag tyckte det var mycket svårare i femman att använda kultur och andra sätt för att expandera sitt rike.
Jag brukar försöka spela så pacifistiskt som möjligt och det var inte lika kul i femman som i fyran. Hoppas detta gör det bättre.

Pacifistiska kulturer har aldrig haft någon överlevnadsförmåga historiskt sätt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

3 dagar efter studenten, perfekt

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Medlem

Ännu ett sommarlov på väg att slösas bort på Civ

Permalänk
Medlem

Sverige är den nionde civilisationen

Karoliner och Hakkapeliitta är specialtrupperna och Nobelpriset specialkunskapen.

Permalänk
Medlem

maya kan bli intressant

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Sverige är den nionde civilisationen

Karoliner och Hakkapeliitta är specialtrupperna och Nobelpriset specialkunskapen.

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Sverige är den nionde civilisationen

Karoliner och Hakkapeliitta är specialtrupperna och Nobelpriset specialkunskapen.

Yes, kolla här:
http://www.civilization5.com/godsandkings/us/civilizations/sw...

Permalänk
Medlem

Aww ... bata för det så köper jag expansionen, trots att jag avinstallerat civ 5 för länge sedan ...

Edit:
köpte

Permalänk
Medlem

Vad jag har förstått så släpps spelet den 19de i USA och den 22dra i resten av världen. Jag har köpt spelet på steam och funderar på att använda VPN för att låsa upp spelet den 19de. Någon som har några erfarenheter av detta och vet hur det fungerar?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

wow, var ett tag sen jag spelade Civ5 men var inte vikingarna mm något man skulle betala för?

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Skrivet av matte47:

wow, var ett tag sen jag spelade Civ5 men var inte vikingarna mm något man skulle betala för?

Jo, danskarna (vikingarna) släpptes som DLC.

Har haft spelet liggandes här i ett år utan att ha spelat, däremot tänker jag börja eftersom jag får expansionen imorgon.

Jag undrar om det finns en mod som gör den riktiga världskartan spelbar och placerar ut alla nationer där de ska vara.

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Jag undrar om det finns en mod som gör den riktiga världskartan spelbar och placerar ut alla nationer där de ska vara.

Ja, det har jag sett på gamla modtjänsten tidigare. En historisk världskarta. Testade aldrig dock. Blir nog svårt med balansen när vissa stora nationer får en värdsdel för sig själv nästan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Jag undrar om det finns en mod som gör den riktiga världskartan spelbar och placerar ut alla nationer där de ska vara.

Yes, det finns en sådan. Återkommer med namnet, sitter på fel dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Jo, danskarna (vikingarna) släpptes som DLC.

Har haft spelet liggandes här i ett år utan att ha spelat, däremot tänker jag börja eftersom jag får expansionen imorgon.

De var det jag tänkte, har inte betalat iaf för danskarna men spela med dem kunde jag Väntar på Gods And Kings nu

Skrivet av sirnicke:

Yes, det finns en sådan. Återkommer med namnet, sitter på fel dator.

Låter spännande

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte47:

Låter spännande

Den jag hade i åtanke var RealNameEarth, som i mina erfarenheter är väldigt trevlig. Sen har du Kruelgor's Huge Earth som också lär vara bra, dock inget jag har testat.

Permalänk
Medlem

Greenman Gaming har en voucher på Gods & Kings. Det blir $22.95 efter rabatt vilket är cirka 160 svenska kronor. Deras sajt är sirap just nu dock, svårt att handla nåt, hoppas de fixar felet snart.

http://www.greenmangaming.com/
Voucher: CIVIL-IZATI-ONGOD

Permalänk
Avstängd

Längtar till att få döda katoliker i jesu namn med mina karoliner!