2TB Extern på CDon för 599, någon testat?

Permalänk
Medlem

Det skulle kunna vara diskar som från början var avsedda för "My Passort studio", WD20NPVT.

Se länken för bilder på en isärplockad enhet:

http://www.storagereview.com/western_digital_my_passport_stud...

Permalänk
Medlem

Försökte få tag på supporten men de har inga som sköter elektronikavdelningen på kvällar. Det här var det enda jag fick svar på.
Kopierade det första stycket från förra sidan.

CDON: Du är välkommen åter då så ska vi förklara läget.
Du skrev: ok, kan ni inte gå ut med det på mail?
CDON: Vi överväger att göra det.
Du skrev: Eller skriva något på exempelvis sweclockers?
CDON: Absolut.
Du skrev: bra, det ser jag framemot
Du skrev: tack

Du skrev: Har inte hört något.
Lennie: Vad jag ser har dessa tagit slut, men jag tillhör inte elektronikavdelningen.
Du skrev: Okej, då tackar jag för mig.
Lennie: Tack själv, återkom gärna om du har andra frågor.
Du skrev: Jag tänkte bygga ett hus till helgen, vart köper jag virke?
Lennie: Byggmax tror jag.
Du skrev: Tack. Då är jag klar!
Lennie: Tack igen.

Visa signatur

Stationär: Intel Core i5 2500k @ 5Ghz. 8192Mb 1600Mhz. OS disk: 60GB Agility 3 550/500.
ATI Radeon 6870 @ 970Mhz/1125Mhz Bärbar: Macbook Pro Retina 15" i7 2.7Ghz 16GB 512GB SSD 2013"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Spännande tråd det här. Äter chips som smakar varma mackor;)

HOLY SHIT! Gör precis samma

Visa signatur

ASUS Z170 MAXIMUS VIII - i7 6700K 4.7 GHz - Corsair Hydro H115i - Corsair Vengeance 4x16GB - Corsair HX850i - 2 x ASUS GeForce GTX 1080 STRIX OC SLI
Samsung 850 EVO 1TB - WD Black 4TB
Fractal Design R5 Window - Windows 10 Pro
MacBook Pro 13" late 2016

Permalänk
Medlem

Intressant att alla diskar tog slut relativt samtidigt, undra om det ens är matematiskt möjligt när det rör sig om stort antal produkter av varje modell och dessutom 5-10 olika modeller.

Something fishy

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Killen hetsade honom, förtjänade en box av ett tangentbord! xD

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr34km4n:

HOLY SHIT! Gör precis samma

Dom e goda. ^^

Permalänk
Medlem

Hittar inget att dom dragit nå pengar från mig på swedbanks sida... Har dom betalat tillbaka pengarna då? Man brukar ju se -599 .. Gjorde det precis då jag beställt, men inte längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Nu var du rolig, har du ens läst villkoren du godkände vid beställningen?

Att du godkänner...
- Ev. fel i priser
- Ev. fel i leveranser
- Att CDON INTE är leveransskyldiga om produkten innehar fel
- Att CDON INTE är kompenseringsskyldiga om produkten innehar fel.

Det enda de är skyldiga, är att återbetala summan alternativt kreditera fakturan om man beställt på det sättet.
Det har varenda kund godkänt i samband med ordern.

Jag ser INTE "- Ev. fel i produktbeskrivning"

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Jag ser INTE "- Ev. fel i produktbeskrivning"

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel och ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mp5sd:

Inte Peder utan Preben...

på tal om, risk för en ev kommande epidemisk depressionsvåg här också, oavsett vad som händer..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av Muss3:

Hittar inget att dom dragit nå pengar från mig på swedbanks sida... Har dom betalat tillbaka pengarna då? Man brukar ju se -599 .. Gjorde det precis då jag beställt, men inte längre.

Kan va så att de väntar med att dra pengarna tills produkten är färdig för leverans.

Permalänk
Skrivet av ZaXoR:

Försökte få tag på supporten men de har inga som sköter elektronikavdelningen på kvällar. Det här var det enda jag fick svar på.
Kopierade det första stycket från förra sidan.

CDON: Du är välkommen åter då så ska vi förklara läget.
Du skrev: ok, kan ni inte gå ut med det på mail?
CDON: Vi överväger att göra det.
Du skrev: Eller skriva något på exempelvis sweclockers?
CDON: Absolut.
Du skrev: bra, det ser jag framemot
Du skrev: tack

Du skrev: Har inte hört något.
Lennie: Vad jag ser har dessa tagit slut, men jag tillhör inte elektronikavdelningen.
Du skrev: Okej, då tackar jag för mig.
Lennie: Tack själv, återkom gärna om du har andra frågor.
Du skrev: Jag tänkte bygga ett hus till helgen, vart köper jag virke?
Lennie: Byggmax tror jag.
Du skrev: Tack. Då är jag klar!
Lennie: Tack igen.

copycat

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av raven6666:

Kan va så att de väntar med att dra pengarna tills produkten är färdig för leverans.

Nej, de har dragit pengarna från mig.

Men vem vet, jag kanske har otur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Nej, de har dragit pengarna från mig.

http://img1.uploadscreenshot.com/images/orig/6/16504335352-or...

Men vem vet, jag kanske har otur.

Vissa banker låter pengar vara reserverad i en viss tid bara. Så det är väl därför det inte står något för mig.

Permalänk

Skulle inte CDON höra av sig om alla HDDs nu idag?

Permalänk
Skrivet av BosseBrutal:

Skulle inte CDON höra av sig om alla HDDs nu idag?

Nej...de väntar tills denna underbara tråd får minst 100 sidor:D

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Nej...de väntar tills denna underbara tråd får minst 100 sidor:D

Nix, dom väntar tills det kommit in minst 5 vettiga inlägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

Nix, dom väntar tills det kommit in minst 5 vettiga inlägg

Oj, då får dom vänta..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

Nix, dom väntar tills det kommit in minst 5 vettiga inlägg

Men jag vill ju veta innan jag går i pension. Ska börja 9an nu efter sommaren.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

Klockan fyra imorse fick jag ett mail från cdon som meddelade att en beställning jag gjort inte kommer genomföras. Det rör sig om OEM 2,5 tum 1TB Extern Hårddisk Modell No.: HDD-10, den som skulle vara USB 2 och 3. Den har enligt cdon utgått hos leverantören och som plåster på såren får jag en kod för fri frakt jag måste använda inom 6 månader. Tack så mycket.

Oklart om det här var för att jag beställde så sent, jag la min order på den disken minuterna innan kampanjen stängde, eller om den inte finns alls. Min gissning är att jag beställde för sent.

Som någon redan påpekat, det är konstigt att nästan alla modeller tycktes ta slut samtidigt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc. CPU:AMD Phenom II X4 965 black edition 3,4ghz Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 GPU: Geforce 7950 PSU: 550w HDD: Samsung 1tb SSD: Samsung 830 128gb RAM: 8gb 1600mhz
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallevante:

Som någon redan påpekat, det är konstigt att nästan alla modeller tycktes ta slut samtidigt.

Leverantören kanske bara hade X antal chassin att sätta hdd/usbminne i så när de tog slut var alla modeller slut

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Beställde 2TB den 4/6, inget mail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av o0ski:

Du har nyss blivit anställd som inköpschef hos cdon. Det är en tråkig eftermiddag och dagen har varit helt tråkig. Rätt som det är dimper det in ett mail från Scehwchang-dingdang Electrics Superdeals ltd. Du öppnar mailet och och ser det gamla vanliga förutom ett par färgglada hårddiskar till ett pris som verkar väldigt lovande. Vad gör du?

1. Ignorerar mailet och surfar vidare på blocket.se

Game Over! [totalpoäng 0, Igen vinst men ingen skada skedd]

Dold text

2. Tycker dealen låter smart och undersöker saken lite närmare.

I all glädje sprättar du iväg snorkråkan som du rullat mellan dina fingrar när du ser att likvärdiga diskar kostar runt 2000 riksdaler på andra sidor. Befodran och utmärkelsemedaljer är det ända du kan se när du sluter ögonen. Priset på 2TB diskarna är 28$-103$. Om man endast beställer en så kostar disken 103$ och om man beställer 1000 stycken kostar diskarna 28$ styck. Vad gör du?

1. Jävlar! Beställer 1000 stycken genast!

Du lägger beställningen och får varorna levererade efter 20 dagar från Kina. Mail från varumottagningen på cdon uppenbarar sig i din mailkorg och bekräftar att 1000 diskar nu finns i lager. Vad gör du?

1. Ingen tid att förlora.

Nyaste produkten på cdon.com är nu external 2TB och säljer som smör i solsken. Men tyvärr börjar kunderna klaga på att disken beter sig konstigt. Någon har till och med skruvat upp höljet och i sin stora förvåning upptäckt att det finns vikter och en usbsticka innuti skalet. Game Over! [totalpoäng -50 000, skadan är brutal!]

Dold text

2. Gör ett stickprov.

Allt som glimmar är inte guld har du någon gång hört. Nu är det dags att visa att det som är från Kina är likväl värt sin vikt i guld. Vad gör du?

1. Ber Jarmo på lagret att göra ett test.

Jarmo testar disken med ett vanligt test. Stoppar usb kontakten i datorn och "external 2TB" finns nu som hårdskiva i Windows. Jarmo är inte dum, han tar till och med en printscreen av spektaklet och skickar den åt dig på mail. Vad gör du?

1. Ingen tid att förlora

Nyaste produkten på cdon.com är nu external 2TB och säljer som smör i solsken. Men tyvärr börjar kunderna klaga på att disken beter sig konstigt. Någon har till och med skruvat upp höljet och i sin stora förvåning upptäckt att det finns vikter och en usbsticka innuti skalet. Game Over! [totalpoäng -50 000, skadan är brutal!]

Dold text
Dold text

2. Ber Jarmo att skicka en disk till ditt kontor.

Du upptäcker att disken är fake! Game Over! [totalpoäng -28 000, skadan är skedd men endast en ekonomisk skada!]

Dold text
Dold text
Dold text

2. Beställer ett test sample

Du upptäcker att disken är fake! Game Over! [totalpoäng -120, skadan är skedd men endast en ekonomisk skada!]

Dold text

3. Gör en intressekoll

Med hjälp av smarta deals gör du en snabb intressekoll! Kampanjen avslutas ett visst datum eller när 1000 diskar är beställda. Intresset är enormt P12:or från sweclockers spammar kundtjänsten med hjärtefrågor om de billiga hårddiskarna. P12:orna är kallsvettiga som en nygrillad korv, det är ju 100% av deras besparingar som står på spel. Vad gör du?

1. Beställer ett test sample

Du upptäcker att disken är fake! P12:orna kan nu andas ut efter all drama. P12:orna fortsätter som vanligt att kolla på pokemon bilde på 9gag. Game Over! [totalpoäng -120, skadan är skedd samt ryktet fick sig en buckla.]

Dold text

2. Jävlar! Beställer 1000 stycken genast!

P12:orna på sweclockers skiter ner sig när deras besparingar resulterade i muttrar, smältlim och kinesisk pruttlukt. Game Over! [totalpoäng -13337]

Dold text

Dold text
Dold text

Kan ingen göra detta till ett riktigt spel där man får gå runt lite på kontoret och peta sig i näsan, när det kommer på steam köper jag de direkt

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Det här mailet fick jag idag:
"Om du beställt produkter från Smarta Deals kan du bortse från detta mail, eftersom varan levereras till dig efter avslutad kampanj.

Vi vill meddela att en eller flera varor ur din beställning har blivit försenade från vår leverantör. Vi kan dessvärre inte ge dig något exakt leveransdatum, men lovar att du kommer att få dina varor så fort det bara är möjligt.
"

Får se om det levereras nån 2TB HDD efter avslutad kampanj då.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Fick samma mail som XPerion tidigt i morse. Beställde 2TB den 7/6.

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Det här mailet fick jag idag:
"Om du beställt produkter från Smarta Deals kan du bortse från detta mail, eftersom varan levereras till dig efter avslutad kampanj.

Vi vill meddela att en eller flera varor ur din beställning har blivit försenade från vår leverantör. Vi kan dessvärre inte ge dig något exakt leveransdatum, men lovar att du kommer att få dina varor så fort det bara är möjligt.
"

Får se om det levereras nån 2TB HDD efter avslutad kampanj då.

Låter som ett standardmail de skickar när de på x antal dagar inte lyckats leverera en vara till kunden. Men för smarta deals var det ju väntat

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Svar från CDON

Även jag tänkte att jag skulle störa deras supportavdelning så här på morgonkvisten. Hör och häpna.

Du pratar nu med CDON
Välkommen!
Hur kan vi hjälpa dig?
Du skrev: Hej CDON. Det har spekulerats huruvida hårddiskarna i "Smarta Deals" är fake eller inte. Min fråga lyder: Kommer jag att få min hårddisk?
Du skrev: Jag har beställt den här: http://cdon.se/hemelektronik/(2tb)_oem_extern_h%C3%A5rddisk_d...
CDON: Har du beställt hårddisken innan den tog slut så kommer du att få den.
Du skrev: Så du kan lova att de som faktiskt har beställt hårddiskar kommer att få dom?
Du skrev: Anledningen till att jag tycker att det hela är suspekt är för att det finns endast 1st 2.5" 2TB disk på marknaden och den kostar runt 2000:-, när ni säljer en för 599:- börjar man undra.
CDON: Ja, du kommer att få de.
Du skrev: Då tackar jag för mig och önskar en trevlig helg!
CDON: De samma!

Den kursiva meningen drog jag till med så jag kan inte svara för sanningshalten där!

/Ziwe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziwe:

Ä
CDON: Har du beställt hårddisken innan den tog slut så kommer du att få den.
/Ziwe

Låter ju kanonbra, men jag är ändå tveksam till att jag kommer få mina diskar. Jag beställde 2st 2TB.

Permalänk
Medlem

Gillar att alla småttingar stressar upp cdon:s kundservice med att fråga om dom är fake eller inte och när dom kommer att bli levererade.

Trust me! Ni får inte disken snabbare bara för att ni brevväxlar med cdon. Ni kommer heller inte att bli bedragna på pengar om disken är fake. Slappna av och sov gott om nätterna nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av o0ski:

Gillar att alla småttingar stressar upp cdon:s kundservice med att fråga om dom är fake eller inte och när dom kommer att bli levererade.

Trust me! Ni får inte disken snabbare bara för att ni brevväxlar med cdon. Ni kommer heller inte att bli bedragna på pengar om disken är fake. Slappna av och sov gott om nätterna nu!

Har väl snarare o göra med att folk tycker det är skoj och lite spännande att luska fram så mycket info som möjligt i förväg.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer